Halløj. Jeg er 19 år, og sidder med en idé om at starte en webshop.. Jeg vil gerne sælge ting som: Spille konsoller (playstation, xbox osv.) Fjernsyn Spil DvD'er Hardware Alt den slags. Men jeg har et par spørgsmål. Hvordan finder man leverandør? Hvilken source eller udbyder af webshops vil du/i anbefale? SKAL man have et stort kapital til de dyre varer, eller kan man bestille hos leverandøren alt efter hvad folk bestiller hos en selv? Kræver det specielle tilladelser at sælge den slags? Noget andet jeg skal være OBS på, som i selv har haft bøvlet med? Hvordan starter jeg firmaet? Hvor mange ansatte kan jeg have i mit enmands firma? Ved godt der er en del af tingene jeg kan få svar på ved at google, men... Google leder mig typisk til ret så gamle tråde, og love, regler osv. ændre sig med lynets hastighed... Håber i vil hjælpe! //Jannick |
JannickLang:Hvordan finder man leverandør?
Man søger på "it distributør" google.dk, eller bruger denne liste: http://www.computerworld.dk/brancheguiden/k/distributorer
JannickLang:Hvilken source eller udbyder af webshops vil du/i anbefale?
Til en så stor webshop vil jeg helt klart anbefale Magento.
JannickLang:SKAL man have et stort kapital til de dyre varer, eller kan man bestille hos leverandøren alt efter hvad folk bestiller hos en selv?
Enkelte leverandører tilbyder dropshipping, men de tager ikke produkter retur og tager ofte gebyrer ved små handler, så du kan ikke starte uden kapital.
JannickLang:Kræver det specielle tilladelser at sælge den slags?
Nej. Du skal dog være opmærksom på at produkterne skal være ce-mærket.
JannickLang:Noget andet jeg skal være OBS på, som i selv har haft bøvlet med?
Avancerne er meget lave og distributørerne yder ofte kun 1 år reklamationsret til forhandlere.
JannickLang:Hvordan starter jeg firmaet?
Du kan læse om opstart på: http://startvaekst.dk/opstart/0/4
JannickLang:Hvor mange ansatte kan jeg have i mit enmands firma?
Lige så mange som du kan betale.
---
Mit bedste råd: find en anden branche, hvor avancen er større og hvor der ikke er så mange reklamationer/produkter der går i stykker. Det er næsten umuligt at lave overskud alene på hardwaresalg.