Hej allesammen.... Nu skal i bare høre..! Jeg har været sygemeldt, det sidste års tid, men er langsomt ved at være på vej tilbage. Jeg er nu blevet tilbudt, at overtage en mindre virksomhed, som jeg virkelig kan se potentiale i, og jeg tror, at dette villle være det rigtige træk for mig, i den situation, som jeg har været i. Men men men, Efter et års sygdom, må jeg desværre indrømme, at mine konti er drænet for alt hvad der kunne minde om kapital, og som vi alle ved, er bankerne ikke ligefrem så "hjælpsomme" lige for tiden.... Jeg har været i kontakt med alle banker, vækstkaution, venner og familiemedlemmer, men jeg er i den "uheldige" situation, at jeg hverken er ven, eller i famile med donald trump, så der er ikke så meget at komme after :-) Jeg ved godt, at dette emne har været på´debatten flere gange, og selvfølgelig bliver der henvist til aminos kapital side. Men skal jeg være helt ærlig, så er selv det overkommelige beløb på 1250,- knapt så overkommeligt, for én på sygedagpenge :-( Hvis jeg skal smide lidt tørre facts på, bordet, handler det om 500.000,- og så er jeg faktisk klar til at lave omsætning med det samme. Jeg kan ikke prale af, at det er det nye google, eller facebook, jeg er ved at overtage, men derimod, en simpel handelsviksomhed, hvilket jo ikke gør det nemmere i disse tider, men jeg tror på konceptet, men kommer absolut ingen vejne uden kapital, Jeg tror faktisk, at jeg har været alle muligheder igennem, men hvis der var en venlig sjæl herinde der kunne komme med en idé til, hvad der kunne være af muligheder, ville jeg være yderst taknemmelig...! |
Hej Niko,
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er eller hvad du har fejlet.
Men sagen er den, at INGEN investerer i nogen, der ikke investerer noget selv. Når du så oveni hatten har et langt sygdomsforløb, så er du simpelthen et dårligt papir og ingen tør satse på dig. Man ved jo ikke, om du får tilbagefald eller anden sygdom, der så lige rammer dig.
Du har ingen muligheder for at skaffe kapital - det kan jeg lige så godt sige direkte for ikke at give dig forhåbninger om andet. Desuden vil jeg også pointere, at det virkelig er at stramme den at lede efter kr 500.000, når du selv er fuldstændigt blanket af og du ikke har opfundet noget værdifuldt, men blot vil videreføre en allerede eksisterende handelsvirksomhed.
Jeg synes det er fedt, at du vil være iværksætter, men når du intet har at byde ind med andet end din arbejdskraft, som tilmed er tvivlsom, da du kunne blive syg igen, så er det et forkert sted at starte.
Start istedet med noget overkommeligt. Køb og salg af små mængder varer og byg det stille og roligt op. Eller sælg din egen arbejdskraft som vinduespudser eller lign, der ikke kræver meget andet end en spand og en skraber. Du er nødt til at være realist og tage udgangspunkt i din nuværende situation. Det kan også være en styrke.
Vend din situation til noget positivt og sig: Jeg kan ikke miste mere end jeg har nu!
Held og lykke!