Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En god historie

Side 1 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person

Der er åbenbart en lille kamp i dette forum om for og imod mlm. Bliver folk snydt og lokket af venner osv. En historie vi har hør så tit. Men det kan da ikke passe at flere hundred tusind mennesker arbejder med noget, som bygger på en løgn. Der må da være nogen som arbejder med denne branche enten pga. økonomi eller pga. et produkt. Nå jeg skriver et produkt ja så er det set tit at en persons produkt oplevelse er startskud til at starte i forretningen. 

Jeg læste i dag en historie fra en Teampartner i et lukket forum. Det vil sige i et forum hvor kunder ikke har adgang til og derfor ikke er med henblik på salg. Hun skrev kun af glæde over at kunne hjælpe en kunde. 

Jeg har fået lov at at videre give historien, men da det ikke på nogen måde skal anses som et forsøg på salg så er produkt navn fjernet. Det er ikke lovlig at påstå at lige netop dette produkt var årsagen til resultatet.. Men det ændre jo ikke ved det faktum at kunden havde en positiv oplevelse og er 100 % overbevist om at det virker. Ingen forsker behøver at lave test fordi personen har haft en personlig test, som bekræfter at det virker.

Nogen vil sikkert benægte historiens rigtighed og dem om det. Jeg kender sandheden og det kan du ikke tage fra mig. 

Her er historien:

''Jeg blev i går ringet op af Inge en af min kunder, hun har taget xxxxx over flere måneder og har det rigtig godt med det  Hun ville lige fortælle en sjov ting, hendes datter Ane som går på gymnasiet, var blevet syg af mononukleose/kyssesyge, hun var rigtig dårlig, havde forhøjet levertal og var meget, meget træt. Da det er en virus, kan lægen ikke hjælpe med medicin, men forberedte hende på en lang periode med træthed (hvilket kunne gå ud over skolen og hendes sociale liv). Hendes mor tænkte, xxxxx-og efter kun en uge var Anes levertal igen normale og hun er ikke halvt så træt og kan passe skolen. Inge er helt sikker på, at det er xxxxx der er årsagen til den uforklarlige hurtige bedring! Hurra for xxxxx.  - og i morgen skal jeg så lige forbi med 2 pakker mere til Inge og Ane. ''

Forsat god dag. 


Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en tilføjelse til historien fra den før omtalte teampartner:

Lige lidt flere detaljer. Ane havde været syg i 14 Dage med feber, kvalme og træthed, onsdag var de til læge, hvor hun fik taget blodprøver, de viste kyssesyge og forhøjet levertal. Torsdag morgen startede hun med 1 xxxxx   om dagen. Efter få dage hjalp det på trætheden og ugen efter, da hun skulle have kontrolleret levertallene, var de normale på nær en lille stigning i et enkelt af dem. Anes læge var imponeret over den hurtige bedring. 

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

På samme måde som du tror at historien er sand, så tror jeg, at den enten er løgn - enten helt eller delvist.

Men det er da fint for dig, hvis du tror på det. Jeg forstår simpelthen bare ikke behovet for at "overbevise" os andre om værdien af disse produkter. Kan du ikke bare affinde dig med, at mange herinde på amino tillader sig at være kritiske og ikke tror på det? Skal vi konstant se nye forsvarsindlæg om MLM herinde, der ender i laaaange diskussioner? Hvorfor ikke bare være glad, hvis du mener du har noget godt?

Det er lidt ligesom Jehovas Vidner, der mener at det er deres pligt at rende rundt og prøve at overbevise almindelige mennesker om alt muligt, som vi ikke har bedt om :)

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Charly Olsen:
På samme måde som du tror at historien er sand, så tror jeg, at den enten er løgn - enten helt eller delvist.

Men det er da fint for dig, hvis du tror på det. Jeg forstår simpelthen bare ikke behovet for at "overbevise" os andre om værdien af disse produkter. Kan du ikke bare affinde dig med, at mange herinde på amino tillader sig at være kritiske og ikke tror på det? Skal vi konstant se nye forsvarsindlæg om MLM herinde, der ender i laaaange diskussioner? Hvorfor ikke bare være glad, hvis du mener du har noget godt?

Det er lidt ligesom Jehovas Vidner, der mener at det er deres pligt at rende rundt og prøve at overbevise almindelige mennesker om alt muligt, som vi ikke har bedt om :)

Tak for dit input Charly.

Jo det er helt fint at være kritisk og det er ok, hvis du ikke tror på historien. 

Jeg kan også godt affinde mig med at mange herinde har samme holdning som dig og jeg på ingen måde forsøger at overbevise den gruppe. (Det løb har kørt i mange år) 

Jeg kommer bare med min oplevelse og hvordan jeg opfatter fakta. Jeg tror også mange andre som arbejder med branchen har samme opfattelse nemlig at produkterner virker. Alle har hørt om Aloe Vera og alle som har en plante i hjemmet har oplevet den virker hvis man fx har brændt sig. Så det er måske ikke umulig at der er andre naturlige planter som også har en anden effekt. 

Jeg har heller ikke bedt om reklamer i TV om et eller andet produkt som jeg ikke har brug for. Men jeg bestemmer selv om jeg slukker eller ej. 

Nå jeg reklamere for min forretning/produkter så er det op til den enkelt om han eller hun vil høre mere eller ej. Et ''Ja'' eller ''nej'' så simpel er det.. 

Men vi er 2 lejre og den ene tror på forretningen og så er der en gruppe som forsøger ligesom JV at overbevise os om at det vi gør er forkert. (Det løb har kørt i mange år)

Jeg tror det er et løb uden vinder, men hvis vi for lov at løbe vores løb uden nogen sætter forhindringer op så bliver jeg glad. 

 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Charly Olsen:
På samme måde som du tror at historien er sand, så tror jeg, at den enten er løgn - enten helt eller delvist.

Men det er da fint for dig, hvis du tror på det. Jeg forstår simpelthen bare ikke behovet for at "overbevise" os andre om værdien af disse produkter. Kan du ikke bare affinde dig med, at mange herinde på amino tillader sig at være kritiske og ikke tror på det? Skal vi konstant se nye forsvarsindlæg om MLM herinde, der ender i laaaange diskussioner? Hvorfor ikke bare være glad, hvis du mener du har noget godt?

Det er lidt ligesom Jehovas Vidner, der mener at det er deres pligt at rende rundt og prøve at overbevise almindelige mennesker om alt muligt, som vi ikke har bedt om :)
Yes

Med risiko for at jeg får 1 stjerne fra trådstarter (Keld J.) eller hvad han kalder sig.

Er jeg helt enig med Charly Olsen og mange andre herinde på Amino.

Men disse MLM fantaster kan blive ved.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Keld_J:
Tak for dit input Charly.

Historien er da god nok og der er mange muligheder og faldgrupper derude i erhvervslivet og ja disse tråde er elsket at hade, men husk det gamle Simon Spis ordsprog

"Dårlig omtale er også reklame" 

Bedre end ingen omtale og det må man da sige der er omtale så det vil noget i disse tråde - ligesom der er muligheder i disse forretninger - du skal bare få øje på det - Network Marketing er en forretnings metode der via samspil mellem mennesker når langt ud på markedet med budskaberne.

Så hvad venter du på?  Sad


mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Men disse MLM fantaster kan blive ved.

Det er godt at vide hvem der kan holde ud og hvem der blot forfalder til at nedgøre de andres forretninger - og Charly kan jo bare tro hvad han vil - gør lige opmærksom på at tro høre til i en kirke. 

Men Ib nu fik du da nok et vigtigt indlæg - markedsføring af malerarbejde skal der naturligvis også til! 

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Charly Olsen:
Kan du ikke bare affinde dig med, at mange herinde på amino

Charly, den holder jo ikke for kunne du så ikke bare lade de andre Amino-er være i fred med deres forretninger og så undlade, at læse disse tråde som du tilsyneladende  er så glad for at kommentre på! Skype-Giggle

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

4YouCan2:
Men Ib nu fik du da nok et vigtigt indlæg - markedsføring af malerarbejde skal der naturligvis også til! 

Ja men der bruger jeg ikke Amino. Wink

Men helt andre virkemidler. Yes

Men nu når I har så mange succeser.

Kunne I så ikke fortæller lidt om jeres indtjening Wink, eks. på forskellige sortimentsgrupper.

Gerne målt på dækningsgrader.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg har faktisk intet imod MLM/NM/hvad det nu ellers kaldes. Det er en salgsform som rummer mange muligheder, hvis den bliver eksekveret korrekt. 

Desværre tiltrækker branchen alt for mange idioter. Folk som oversælger, folk som sælger drømme istedet for produkter, lykkeriddere og lystløgnere. Jeg læste engang en histore (her på Amino) om en gut der havde været til et hvervemøde. Personen som fortalte om selskabet, fortalte højt og flot om hvor mange penge alle tjente, at man kunne leve livet, tage på rejser man ikke ellers havde råd til, tilbringe mere tid med familien og generelt leve det liv man drømte om, hvis bare man signede up. Selvfølgelig tjente han selv kassen, hvilket hans dyre jakkesæt jo vidnede om.

Alle var jo imponerede og det lød jo fantastisk. Et par stykker blev hængende på det sted hvor mødet havde været, og efter noget tid kom personen fra selskabet ind igen, og spurgte om nogen kunne give ham starthjælp. Det kunne de godt, og da de kom ud til hans bil, stod der en gammel, bulet og rusten skrammelkasse der nok var det meste af 25 år gammel. Et alternativt valg af bil for en der scorer kassen....

Det er den type personer som ødelægger MLM branchen, det er folk der ikke begrænser sig af sandheden (okay, vi oversælger nok alle en smule, dog ikke mere end at vi kan leve op til det i sidste ende). Folk der sælger drømme istedet for produkter. Det tiltrækker en masse naive, og det tiltrækker en masse desperate. Og de ødelægger mere end de gavner for branchen.

Så medmindre branchen selv rydder op indefra, tror jeg at vi ser de samme debatter, de samme argumenter og de samme historier 5, 10 og 15 år fra nu.

Jeg har mødt folk der er meget seriøse omkring deres MLM forretning, og som gør det rigtigt godt. De tjener et fornuftigt beløb, og har gjort det i årevis. De startede med intet at tjene, og byggede langsomt forretningen op. Baseret på den sande historie, at det er et langt sejt træk, at det ikke er et get-rich-quick foretagende, at der skal være fokus på produkterne (som skal have substans nok til at folk bestiller igen og igen) og iøvrigt levere en god support.

Jeg har som sagt intet imod MLM, og kan se muligheder i salgsformen, hvis den bliver eksekveret på den rigtige måde. Men jeg synes at det er et problem at branchen tiltrækker så mange idioter, for at sige det ligeud, uden at rydde ud i dem.

Mvh Carsten

Side 1 ud af 7 (68 indlæg)