Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Negativ moms

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

det vil jeg da gøre - men hvorfor de ikke har lavet systemet så det har f.eks. 100 kr som undergrænse for betaling begge veje, og så alligevel NÅR der skal betales moms kræver det fulde beløb og NÅR der skal betales negativ moms tilbage - udbetaler det fulde beløb i stedet for at gemme 100 kr det kan jeg slet ikke se administrationsbesparelsen i. Det var da ligeså nemt at betale alle 700 kr tilbage i moms til trådsstarter i et huk som at gemme 100 kr af dem og kun udbetale 600 kr af dem han har tilgode ville jeg mene Big Smile

Var beløbet under 100 kr begge veje, var det fint at lade det være på kontoen, ikke når det er over

vh

Nu ved jeg ikke, hvorfor systemet er opsat på denne måde, og vel egentlig relativt ligegyldigt, hvis man opsætte kontoen, som man ønsker det.

Der er mange underlige regler hos SKAT, eks. så sker beregningen af A-skat ved løn ved afrunding til hele 10'ere, hvorefter A-skatten beregnes, medens beregning af AM-bidrag sker af det fulde beløb og afrundes nedad til hele kroner.

Hvis vi skal stille spørgsmål til SKAT's regler, så bliver dette en meget lang tråd, uden at komme tættere på et fornuftigt svarSkype-Wondering

Jeg er dog enig i, at den foretagne modregning i trådstarters tilfælde ikke burde være sket, når han endnu ikke har adgang til skattekontoen.

Tonny

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 08:35

Henrik Koudahl:

Stadigvæk tåbeligt at de ikke nulstiller kontoen og udbetaler hele indeståendet når udbetalingsgrænsen på 100 kr. nås!!!

Vi skal betale en 0,7% dag-til-dag til rente. Gad vide hvad SKAT forrenter positivt indestående med?

Det er da ikke andet end en lusket metode fra staten til, at forbedre sin egen likviditet. Surprise

"Vi beholder DINE penge, med mindre du gerne vil have dem udbetalt, og AKTIVT gør noget for det"... hmmm... sikke en praksis!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 08:47

Cookie - John Hannover:

det vil jeg da gøre - men hvorfor de ikke har lavet systemet så det har f.eks. 100 kr som undergrænse for betaling begge veje, og så alligevel NÅR der skal betales moms kræver det fulde beløb og NÅR der skal betales negativ moms tilbage - udbetaler det fulde beløb i stedet for at gemme 100 kr det kan jeg slet ikke se administrationsbesparelsen i. Det var da ligeså nemt at betale alle 700 kr tilbage i moms til trådsstarter i et huk som at gemme 100 kr af dem og kun udbetale 600 kr af dem han har tilgode ville jeg mene Big Smile

Var beløbet under 100 kr begge veje, var det fint at lade det være på kontoen, ikke når det er over

Der er ca. 285.000 virksomheder i Danmark (jf. Danmarks statistik), og beholder man 100 kr. fra hver virksomhed, så giver det ca. 28,5 mio. kroner, som staten sikrer sig i forbedret likviditet.

Det må stå sløjt til, når det er nødvendigt, men "mange bække små...", som man siger.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 10:19

Martin E. Jensen:

Der er ca. 285.000 virksomheder i Danmark (jf. Danmarks statistik), og beholder man 100 kr. fra hver virksomhed, så giver det ca. 28,5 mio. kroner, som staten sikrer sig i forbedret likviditet.

Det må stå sløjt til, når det er nødvendigt, men "mange bække små...", som man siger.

Arghhhh.... det regnestykke holder ved ikke?

Det er vel i realiteten kun en lille del af virksomhederne, som har penge tilgode hos SKAT, Iøvrigt opkræves der jo ikke kr. 100 ekstra ved betalíng af moms...

Ydermere skal man senere betale moms, så betaler man jo kr. 100 mindre end tilsvaret, således kontoen "nulstilles",

Tonny

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 10:31

På et tidspunkt på man formode, at alle virksomheder har noget til gode, hvadenten der er tale om skat, moms eller andre tilgodehavender fra SKAT, og i så fald vil kontoen straks blive reguleret med de 100 kr., og med mindre, at man selv aktivt senere hen nedregulerer sine indbetalinger, så vil langt de fleste skattekonti hurtigt opnå et indestående på 100 kr.

...og som John er inde på, så I de fleste tilfælde vil de mange små virksomhedsejere måske ikke engang lægge mærke til, at SKAT skylder dem de 100 kr.

Men hvis antallet af virksomheder med tilgodehavende skattekonti er endnu mindre, så bliver det jo sådan set bare endnu mere uforståeligt, at staten har behov for at øge sin likviditet på den måde, når nu beløbet er relativt beskedent - det store statsbudget taget i betragtning.

Der kan næppe være nogen forskel administrativt på, om de skal udbetale eks. 600 kr eller 700 kr., som John jo netop påpeger.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)