Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Negativ moms

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Stadigvæk tåbeligt at de ikke nulstiller kontoen og udbetaler hele indeståendet når udbetalingsgrænsen på 100 kr. nås!!!

Vi skal betale en 0,7% dag-til-dag til rente. Gad vide hvad SKAT forrenter positivt indestående med?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:13

Stadigvæk tåbeligt at de ikke nulstiller kontoen og udbetaler hele indeståendet når udbetalingsgrænsen på 100 kr. nås!!!

Vi skal betale en 0,7% dag-til-dag til rente. Gad vide hvad SKAT forrenter positivt indestående med?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:23

Henrik Koudahl:

rent gak - Og folk som jeg der i forvejen ikke er vilde med at få nulstilling af moms og momsafregningskontoen til at gå i fint nul ultimo kvartalet og ikke rode med ind i næste, vil jo ha det endnu langt mere tosset, hvis der er 100 kr der konstant står hos moms - Hvem i h.... har fået den tossede ide - som sikkert fungerer fint for folk der er skrappe med regnskab, men jeg synes at ha spottet en del herinde der bare får endnu mere bøvl

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:40

Først beklager jeg de to indlæg fra kl. 21.13. De blev forsøgt afsendt kl. 18.????

@ John. Enig.

Jeg bliver næsten i tvivl om SKAT sammen med den nye skattekonto automatisk giver en overtrækningsret på 5.000 kr. ???

Deres materiale om skattekontoen kan næsten læses som at man først ryger til fogeden ved restancer på 5.000 kr. eller mere???

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Vedrørende skattekontoen, så er det vel ikke så svært jvf.

http://skat.dk/skat.aspx?oId=69496&vId=0&search=skattekonto*

I bogføringen/regnskabet oprettes en konto, benævnt "skattekonto", så fungerer denne akkurat som enhver anden bankkonto.

Herudover kan udbetalingsgrænsen nedsættes til kr. 0,00 så er det løst.

Herudover får man et samlet overblik over ind- og udbetalinger, uanset om det skat, moms o.s.v..

Måske et af de bedre tiltag fra SKAT, men nu må vi se, hvorvidt de opdateret kontoen løbende...

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tonny Skov Pedersen:
I bogføringen/regnskabet oprettes en konto, benævnt "skattekonto", så fungerer denne akkurat som enhver anden bankkonto.

som du og jeg magter Smile men jeg synes mange spørgsmål herinde kan virke som om det nok vil forvirre mange andre Smile

Tonny Skov Pedersen:
Hvilket de vel så burde ha gjort som detault - så kunne man jo selv ændre til andet?

Tonny Skov Pedersen:
Herudover får man et samlet overblik over ind- og udbetalinger, uanset om det skat, moms o.s.v..
jep smart nok

vh

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:28

Cookie - John Hannover:

Tonny Skov Pedersen:

som du og jeg magter Smile men jeg synes mange spørgsmål herinde kan virke som om det nok vil forvirre mange andre Smile

Hmmm...., hvis de omtalte kan bogføre og afstemme sin bank, så klarer de nok også denne. Kontoudtog kan hentes på TastSelv efter behovSkype-TongueOut

Cookie - John Hannover:

Tonny Skov Pedersen:
Hvilket de vel så burde ha gjort som detault - så kunne man jo selv ændre til andet?

Grænsen er formentlig indsat af hensyn til småbeløb og administrationen heraf.

Jeg kan ikke se det store problem, snarere tværtimod.Skype-ItWasntMe

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38

Tonny Skov Pedersen:

Grænsen er formentlig indsat af hensyn til småbeløb og administrationen heraf.

Det kunne jeg sagtens forstå hvis det var sådan at de ikke udbetalte hvis det var under 100 kr - men som det er beskrevet her i tråden, så skulle trådstarter ha et større beløb tilbage i moms - men fik helt beløbet MINUS 100 kr tilbage - og det giver vil ikke sparet administration

Helt OK hvis det var for at undgå at skulle betale 7 kr - men hvis det er 1000 kr der skal tilbage, giver det ikke for mig spor mening at betale 900 kr ud og lade 100 kr stå?? (det er sådan det er beskrevet her af de som har prøvet det)

vh

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:43

Cookie - John Hannover:

Det kunne jeg sagtens forstå hvis det var sådan at de ikke udbetalte hvis det var under 100 kr - men som det er beskrevet her i tråden, så skulle trådstarter ha et større beløb tilbage i moms - men fik helt beløbet MINUS 100 kr tilbage - og det giver vil ikke sparet administration

Helt OK hvis det var for at undgå at skulle betale 7 kr - men hvis det er 1000 kr der skal tilbage, giver det ikke for mig spor mening at betale 900 kr ud og lade 100 kr stå?? (det er sådan det er beskrevet her af de som har prøvet det)

Læs linket

Der er adgang fra den 2, september 2013. Log ind og sæt udbetalingsgrænsen til kr. 0,00, så udbetales restbeløbet.

Fremover ingen problemer!

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54

det vil jeg da gøre - men hvorfor de ikke har lavet systemet så det har f.eks. 100 kr som undergrænse for betaling begge veje, og så alligevel NÅR der skal betales moms kræver det fulde beløb og NÅR der skal betales negativ moms tilbage - udbetaler det fulde beløb i stedet for at gemme 100 kr det kan jeg slet ikke se administrationsbesparelsen i. Det var da ligeså nemt at betale alle 700 kr tilbage i moms til trådsstarter i et huk som at gemme 100 kr af dem og kun udbetale 600 kr af dem han har tilgode ville jeg mene Big Smile

Var beløbet under 100 kr begge veje, var det fint at lade det være på kontoen, ikke når det er over

vh

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)