Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offshore Selskab - Hvordan slipper man for skat?

Side 11 ud af 17 (166 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Casper

Modellen er ikke helt farbar. For det første skal der være 125.000 kr. i anpartskapital i de modtagende selskaber. Det betyder, at der skal være værdier for 3 * 125.000 kr. Derudover kan man ikke lave skattefri anpartsombytning i den skitserede situation. Det kæver nemlig, at man erhverver mere end 50 % af stemmerne og anpartskapitalen.

Jeg vil foreslå, at man erhverver 3 stk. SMBA selskaber, og bruger dem som holdingselskaber. De kan erhverves for 5.000 pr. stk. De er også billigere i drift, da man ikke behøver at udarbejde et regnskab til erhvervs- og selskabsstyrelsen.

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:13
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Hej

ok vil det sige at off-shore løsning slet ikke er rentable? Så det vil sige at vi slet ikke få fordel i at lave det som off-shore? Det er fordi der en konsulent som vil fortælle os nærmere omkring offshore men han vil have 1000 kr for mødet. Hvilket vi nok ikke vil betale hvis det slet ikke viser sig at være nogen som helst fordel.

Men vi har diskutere indbyrdes og vi vil helst ha et selskab hvor vi er begrænset vores hæftelse. Da vi alle har et job ved siden af og har lejlighed og bil. Men det var også fordi når man har lejlighed og bil som man skal afdrage ved siden af,  så er et ekstra lån på 125.000 rimelig tung. Som sagt var det for at vi kan nøjes med at betale 42.000 hver istedet for 125.000 kr. Men hvis det giver os en masse problemer med papir og skat så er der ikke grund til det.

Mvh

Kevin 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:15
Er der en sælger der vil have 1.000 kr. for at holde et møde med jer, så han kan sælge jer noget?

Hvilket firma kommer han fra?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 10:23
Dato: 13-06-2007 10:14:53 Forfatter: Dimitri Hardorff Er der en sælger der vil have 1.000 kr. for at holde et møde med jer, så han kan sælge jer noget?

Hvilket firma kommer han fra?

Det er der vel ikke noget at sige til.. Det er jo sådan konsulenter arbejder. Ydelsen han leverer er selve mødet og den viden han har på området. Om han så er pengene værd er jo noget helt andet :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:30
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person
Jeg læste det nu som om han ville have 1.000 kr. for at mødes med dem, så han kunne sælge dem et produkt/firmapakke.

Hvis det blot er for rådgivningen, er den jo fin :)

Tilmeldt 13. Jun 07
Skrevet kl. 10:32
Ja netop han vil tag 1000 kr for det men hans kontor er over i jylland og vi er i København så det er måske rimelig nok.

Men det vil sige at overskud man overføre til et offshore og derefter hiver ud i det land offshore findes i skal beskattes i dk ?

Eller er det således at når man laver udbytte fra offshore at der skal betales skat  i det land Offshore selskab befinder sig I ? Fordi så kunne man jo bare lad pengene blive i offshore landet??? Det vil sige selskabskat i dk for omsætningen og derefter overføre man overskud til holding og når  man laver udbytte i holding(offshore) så beskattes det i det land som det offshore findes i ??? Eller er det helt ved siden??

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 10:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej allesammen

Det lyder som om det er mig i taler om. Ja jeg tager 1.000 kr. for et møde. Jeg rådgiver om off-shore selskaber, men sælger dem ikke selv.

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Tilmeldt 13. Jun 07
Skrevet kl. 10:39
Hej thorbjørn

Det er ikke dig vi har talt med så :) for ham vi har snakket med rådgiver og opsætter firmaet som et limited selskab i england.

Men da jeg spurgte om en hjemmeside han kan henføre til fik jeg ikke noget.

Hvad mener du om de spørgsmål jeg stillede?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:42

Dato: 13-06-2007 10:29:43 Forfatter: Dimitri Hardorff Jeg læste det nu som om han ville have 1.000 kr. for at mødes med dem, så han kunne sælge dem et produkt/firmapakke.
Sådan læser jeg det bestemt også må jeg indrømme. Nu skriver Thorbjørn at han ikke sælger offshore selskaber, men bemærk lige at Thorbjørn bruger udtrykket sælge fremfor udbyde.

Jeg behøver ikke at sige hvad jeg mener om dette, men kan endnu engang kun stille spørgsmålet: Hvad skal to unge iværksættere som skal operere i Danmark med offshore selskaber.

Spider skrev selv: "Som sagt var det for at vi kan nøjes med at betale 42.000 hver istedet for 125.000 kr. Men hvis det giver os en masse problemer med papir og skat så er der ikke grund til det." Det behøver jeg ikke engang at holde et møde med jer for at fastslå. Herudover kan man også sige at hvis det er et problem at rejse de 3 x 125.000 kr. i kapital så kan man vel også diskutere om tiden overhovedet er moden til at lave 3 selskaber her og nu. Som nævnt før er det noget man kan gøre efterfølgende.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 10:49
Er det ikke 12 mdr man har til oprettelse af holdingselskab, efter oprettelsen af hovedselskabet?

Side 11 ud af 17 (166 indlæg)