Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offshore Selskab - Hvordan slipper man for skat?

Side 16 ud af 17 (166 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Jeg tør ikke gætte på hvad der er blevet oplyst eller ej er blevet oplyst til diverse skattevæsener rundt omkring i østen. De har alle mere eller mindre eksotiske regler og på nogle områder mangel på samme. Men lad mig nøjes med at sige, at hvis lovgivningen svarer til danske principper og man ikke har fortalt skattevæsenet at man har et firma og en konto Seychellerne - ja så har man et problem.


Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Der er under ingen omstændigheder tale om skatteundragelse, men jeg undskylder at jeg ikke har forklaret mig godt nok.
Jeg skrev at der ikke er betalt skat af det allerede optjente. Hvad jeg mente var; der er ikke betalt dansk skat af det allerede indtjente. Som jeg også skrev i ovenstående tilfælde ang. HK, så er der da jeg boede i HK, betalt skat af det i HK optjente beløb, ligeledes de andre lande jeg har opholdt mig i. Hvad skatteprocenten er i diverse lande er sagen uvedkommende.
VAT, eksportafgifter og importafgifter er naturligvis også betalt.

Jeg har i de lande jeg har været bosiddende i, i længere end 3 måneder, været i kontakt med de relevante myndigheder og der har ikke været problemer af nogen art. Loven er blevet fulgt til punkt og prikke.

Grunden til jeg oprettede selskabet på Seychellerne er som også tidligere fortalt, er at det giver mig mulighed for at rejse rundt som det passer mig i de fleste lande, uden at skulle flytte virksomhedsadressen med. Det vil nemlig give en masse bøvl efter hvad jeg tidligere er blevet oplyst om.

Jeg skriver ikke her for at blive overfaldet af diverse jantelovsryttere, men for at få gode råd og oplysninger fra personer der måske kunne kende lidt til lignende sager.

Jeg takker for de gode oplysninger jeg har modtaget, men kan nok mærke at der ikke er nogen der pt. ligger inde med de oplysninger jeg mangler.
Jeg følger rådet fra Klovn og tager som sagt kontakt til KPMG imorgen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Den udfarende:

Der er under ingen omstændigheder tale om skatteundragelse, men jeg undskylder at jeg ikke har forklaret mig godt nok.
Jeg skrev at der ikke er betalt skat af det allerede optjente. Hvad jeg mente var; der er ikke betalt dansk skat af det allerede indtjente. Som jeg også skrev i ovenstående tilfælde ang. HK, så er der da jeg boede i HK, betalt skat af det i HK optjente beløb, ligeledes de andre lande jeg har opholdt mig i. Hvad skatteprocenten er i diverse lande er sagen uvedkommende.
VAT, eksportafgifter og importafgifter er naturligvis også betalt.

Jeg har i de lande jeg har været bosiddende i, i længere end 3 måneder, været i kontakt med de relevante myndigheder og der har ikke været problemer af nogen art. Loven er blevet fulgt til punkt og prikke.

Grunden til jeg oprettede selskabet på Seychellerne er som også tidligere fortalt, er at det giver mig mulighed for at rejse rundt som det passer mig i de fleste lande, uden at skulle flytte virksomhedsadressen med. Det vil nemlig give en masse bøvl efter hvad jeg tidligere er blevet oplyst om.

Jeg skriver ikke her for at blive overfaldet af diverse jantelovsryttere, men for at få gode råd og oplysninger fra personer der måske kunne kende lidt til lignende sager.

Jeg takker for de gode oplysninger jeg har modtaget, men kan nok mærke at der ikke er nogen der pt. ligger inde med de oplysninger jeg mangler.
Jeg følger rådet fra Klovn og tager som sagt kontakt til KPMG imorgen.

At kalde mine indlæg "jantelovsrytter agtige" når du undlader vigtige informationer, er måske ik fair. "Moralske indlæg" ville måske være mere passende!!!

Men forstår ik hvorfor tingene overrasker dig. Det er almen viden at penge tjent udenfor EU beskattes så snart de kommer til EU. Det er hverken en ny regel eller en nyhed der burde overraske nogen. Og grunden til det sker er vel os meget logisk host host Offshore eller manglende kontrol i flere lande = sorte penge.

Men hvorfor lader du ik bare firmaet stå som det er nu? Når du alligevel ik skal bruge pengene kan de jo ligeså godt bare blive stående! Så kan du altid trække dem ud senere, når behovet er der...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Den udfarende:

Der er under ingen omstændigheder tale om skatteundragelse, men jeg undskylder at jeg ikke har forklaret mig godt nok.
Jeg skrev at der ikke er betalt skat af det allerede optjente. Hvad jeg mente var; der er ikke betalt dansk skat af det allerede indtjente. Som jeg også skrev i ovenstående tilfælde ang. HK, så er der da jeg boede i HK, betalt skat af det i HK optjente beløb, ligeledes de andre lande jeg har opholdt mig i. Hvad skatteprocenten er i diverse lande er sagen uvedkommende.
VAT, eksportafgifter og importafgifter er naturligvis også betalt.

Jeg har i de lande jeg har været bosiddende i, i længere end 3 måneder, været i kontakt med de relevante myndigheder og der har ikke været problemer af nogen art. Loven er blevet fulgt til punkt og prikke.

Grunden til jeg oprettede selskabet på Seychellerne er som også tidligere fortalt, er at det giver mig mulighed for at rejse rundt som det passer mig i de fleste lande, uden at skulle flytte virksomhedsadressen med. Det vil nemlig give en masse bøvl efter hvad jeg tidligere er blevet oplyst om.

Jeg skriver ikke her for at blive overfaldet af diverse jantelovsryttere, men for at få gode råd og oplysninger fra personer der måske kunne kende lidt til lignende sager.

Jeg takker for de gode oplysninger jeg har modtaget, men kan nok mærke at der ikke er nogen der pt. ligger inde med de oplysninger jeg mangler.
Jeg følger rådet fra Klovn og tager som sagt kontakt til KPMG imorgen.

At kalde mine indlæg "jantelovsrytter agtige" når du undlader vigtige informationer, er måske ik fair. "Moralske indlæg" ville måske være mere passende!!!

Men forstår ik hvorfor tingene overrasker dig. Det er almen viden at penge tjent udenfor EU beskattes så snart de kommer til EU. Det er hverken en ny regel eller en nyhed der burde overraske nogen. Og grunden til det sker er vel os meget logisk host host Offshore eller manglende kontrol i flere lande = sorte penge.

Men hvorfor lader du ik bare firmaet stå som det er nu? Når du alligevel ik skal bruge pengene kan de jo ligeså godt bare blive stående! Så kan du altid trække dem ud senere, når behovet er der...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Jeg kan kun erklære mig enig med Klovn. Medmindre han rent faktisk - reelt set - har haft bolig i DK i den periode hvor indtjeningen er skabt, er der ikke tale om dansk anliggende. 

Det er heller ikke sådan at Danmark beskatter den indtjening og værditilvækst som er oparbejdet i udlandsperioden. Derfor går man fra dansk side ind og fastsætter en indgangsværdi på aktierne i forbindelse med indtræden af fuld dansk skattepligt for aktionæren. Hvis selskabet har fast driftssted i udlandet sker der heller ingen dansk beskatning af overskuddet som realiseres under den danske skattepligtsperiode. Heller ikke selvom selskabet anses hjemmehørende i DK. Det er noget andet hvis selskabet får fast driftssted i DK.

Fastsættelsen af indgangsværdien styrer at aktionæren der flytter til DK alene beskattes af værdistigninger der opstår fra og med tilflytningsdagen. Når han så senere flytter ud af landet fastsættes der omvendt en udgangsværdi (fraflytterskat) soom han kan få henstand med til den dag hvor selskabet sælges. Dog undergives udbytter som beskattes lempeligt løbende fraflytterskat, svarende til DK niveau (det her forudsætter selvfølgelig at der rent faktisk er en fraflytterskat hidrørende fra DK perioden).

Hvad der udbetales af løn fra selskabet mens han bor i DK beskattes naturligvis i DK. 

Jeg kan kun tilslutte mig Klovns opfordring til at finde et revisionsfirma som opererer world-wide. Det gør jeg til dels også men det er en fordel at finde et firma som har samarbejdspartnere m.v. i de forskellige lande.

Sverige har mig bekendt ingen fraflytterbeskatningsregler men heller ingen fastsættelse af indgangsværdier. Dvs. sælger man mens man bor i DK omfattes også værdistigninger før tilflytningen til Sverige af svensk avancebeskatning. De har så nogle andre regler om "bindingspligt" og det bør man få undersøgt i Sverige, som ellers kunne være et alternativ til en dansk bopæl.

 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Skattekonsulenterne:

Jeg kan kun erklære mig enig med Klovn. Medmindre han rent faktisk - reelt set - har haft bolig i DK i den periode hvor indtjeningen er skabt, er der ikke tale om dansk anliggende. 

Hvis du henviser til mit indlæg, har jeg aldrig sagt at det var DK... Alle lande har jo beskatning og unddragelse af denne er jo ulovligt. Og i de fleste lande i verden er Offshore jo os ulovligt samt handel med Offshore firmaer er ulovligt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det uhyggeligt svært at sige noget konkret med den viden, der er tilrådighed. Som nævnt kan det at flytte over landegrænser være uhyggelig kompliceret. Som jeg nævnte har SKAT Danmark ikke noget af komme efter for de år, hvor du har i udlandet. Deres interesse starter starter i det øjeblik din skattepligt til Danmark starter.

Det vil sige at at hvis selskabet skal medtages på den danske selvangivelse. Du kan "risikere" at de vil have indsigt. Risikere sat i anførselstegn for jeg som læser det opfylder du de lokale bestemmelser, men kan være tidskrævende at have SKAT rendende.

Som jeg nævnte tidligere i tråden er udfordringen at få optimeret hvorledes du kan trække penge ud mest optimalt under forudsætning af at du har brug for dette. Løn, udbytte eller en kombination mv. 

Specielt international skatteret er langhåret ogdet bedste vil være, når det er "familieformuen" det drejer sig om, at få svar fra en rådgiver der også efterfølgende er nødt til at stå på mål for deres rådgivning. På den måde sover du også bedre.

En anbefaling kunne være tage fat på Fredrik Lundgren. Hvis han  ikke har skiftet nummer er det  38 18 34 65. og hans e-mail er flundgren@kpmg.dk.

Han har rigtig godt styr på danske - og svenske skatteforhold  og i international skatteret iøvrigt.

Held og lykke med det!Yes

Henrik

Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bent,

Tusind tak for dit svar. Det var lige nøjagtigt hvad jeg havde brug for at vide.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du taler om noget og bevæger dig ind på et om råde som du tydeligt vis ikke har forstand på. Selskabet skal beskattes i det land hvor aktiviteten udøves og det må vi også formode er tilfældet. Ellers er det ihvertfald ikke et dansk anliggende.  Dine bemærkninger om at offshore og offshore-selskaber skulle være ulovlige holder ganske enkelt ikke. Heller ikke i DK. Det er fuldt lovligt at lave offshore-selskaber eller registrere selskaber med hjemsted i et andet land. Der hvor unddragelseselementet og strafansvaret handler om den subjektive skattepligt. Dvs. hvor selskabet skal beskattes.  

Jeg vil give dig ret så langt at når en dansker med en dansk virksomhed går ud og laver et off-shoreselskab for at undgå dansk beskatning så er vi ude i noget snavs, og det vil jeg mene ville være tilfældet for trådstarter hvis vedkommende havde/har gjort som skitseret. Det samme med den/de rådgivere  som går ind og anbefaler danskere der driver virksomhed i DK at lave et offshore-selskab, et Delaware-selskab o.l. Men manden som vi taler om her driver virksomhed i udlandet, og har boet i udlandet indtil nu. Så er det da ganske naturligt at man ligger sin aktivitet i et udenlandsk selskab

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Henrik,

Tusind tak for kontakten. Jeg vil prøve ham imorgen.
Med dine og Bent's indlæg føler jeg mig fornuft klædt på.

Jeg takker endnu en gang og ønsker jer det bedste.

Mvh.
Kasper Rosenbak.

Side 16 ud af 17 (166 indlæg)