Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grundlæggende og nemme metoder at kende forskellen på MLM og pyramidespil

Side 2 ud af 9 (84 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dani Eskelund:
Men igen, et pr. bukser til 2400 kr. er heller ikke det værd? En kande og 4 kopper fra bestemt mærke er ikke 300 kr. værd. Jeg mener bestemt Kyänis produkter er det værd - ellers var jeg ikke startet om som kunde eller forhandler. Jeg har fået mere energi og sover bedre om natten efter min start og det er pga. min vitamin/mineral balance er blevet bedre, men den læge der har testet mig er vel åbenbart idiot så? 

Vedrørende bukserne - nej, jeg syntes ikke 2400 for et par bukser er det værd. 300 for en kande og 4 kopper er nødvendigvis ikke meget. Det er noget du kan bruge igen og igen, medmindre du taber skidtet. Kyäni's produkter er forbrugsprodukter. Du konsumere det, og har konstant brug for nyt. Glas / bukser holder i noget længere tid.

Fedt at det virker for dig. Nu blev der så i programmet nævnt, at det sagtens kan fungere som et tilskud hvis man er i underskud af vitaminer o.lign. Så spørgsmålet er, om noget lignende men i billigere emballager ikke ville give samme resultat?

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Jonas:

Dani Eskelund:


Pyramidespil:
Ulovligt
Ingen vare (prisen svarer ikke til værdi, hvis det er)
Den der kommer først igang tjener mest


MLM/Network Marketing:
Lovligt
Vare (prisen svarer til værdi)
Den der arbejder mest tjener mest 




Så vidt jeg husker, så var du med Kyäni, ik? Nu har jeg (igen) set Operation X, og fik set det hele - gik glip af halvdelen sidste gang, der blev påstandene på Kyänis produkter jordet, da deres effekt blev modbevist. Nu skal jeg ikke begynde at kaste med ting, men jeg vil mene at lidt væske og andet sjovt som egentlig ikke rigtigt hælper, ikke er 4000+ kroner værd. Så der er et aspekt fra pyramidespil i det, som du siger er ulovligt. Jeg tror virkelig ikke at du, eller andre for den sags skyld, kan opdele pyramidespil og mlm/network marketing på den måde. Det er ret flydende.



Dine udtalelser viser hvor dårlig den udsendelse var. Ved du hvad det er man får for de 4000 kr.? Det tror jeg ikke at du eller andre ved, for det fortalte man ikke. Hvorfor gjorde man mon ikke det?

For de 4000kr. Køber man produkter og brochurer så man kan komme i gang med sin forretning.

Man samler personer præcis som til et tubberware party.
Man bruger det man selv har købt til at lade folk smage og man uddeler brochurer så de kan læse hvad produkterne indeholder.

Hvis en person så ønsker at købe produktet, køber de til en måned,igennem en webshop og får derefter sendt produkterne direkte til hjemmeadressen, med en returret på 30 dage. Også selv om man har spist produkter i 28 dage. Det eneste man ikke får refunderet er for fragt.

Hvis en kunde vælger at prøve alle produkter på en gang, koster det ca. 35 kr. Pr. Dag. Mindre end en pakke cigaretter.

Pengene bliver indbetalt til Kyani og derefter får vi procenter af salget.

Skaffer vi nye distributører, får både de og vi procenter af det de sælger.

Vi har strenge krav netop om at vi ikke må sige at det hjælper mod noget bestemt. Også selv om vi evt. Ved det, hvis det har hjulpet nogen

Der er brådne kar alle steder.
I denne sag gør man Kyani stor urret og kommer med usandheder.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:
Fedt at det virker for dig. Nu blev der så i programmet nævnt, at det sagtens kan fungere som et tilskud hvis man er i underskud af vitaminer o.lign. Så spørgsmålet er, om noget lignende men i billigere emballager ikke ville give samme resultat?

Muligvis jo, det kan jeg ikke sige. Jeg har bare ikke haft resultater på alm. vitaminpiller fra supermarkedet, men det har jo også noget at gøre med at man kun optager ca. 20 % af en alm. pille ifht. flydende som er 98 %. En alm. vitaminpille indeholder en masse kemi samt bindevæv, som gør optagelsesprocessen mindre.

Kilde: Physicians desk reference, side 1542

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

frøken K:
Dine udtalelser viser hvor dårlig den udsendelse var. Ved du hvad det er man får for de 4000 kr.? Det tror jeg ikke at du eller andre ved, for det fortalte man ikke. Hvorfor gjorde man mon ikke det?

For de 4000kr. Køber man produkter og brochurer så man kan komme i gang med sin forretning.

Man samler personer præcis som til et tubberware party.
Man bruger det man selv har købt til at lade folk smage og man uddeler brochurer så de kan læse hvad produkterne indeholder.

Sjovt du nævner tupperware. Min mor har lagt hus til nogen tupperware parties, så jeg ved hvordan det virker, ud fra hvad jeg har set.
Man viser en masse ting frem, folk bestiller, og du får en kommission for salg. Job done.

Ud fra hvad der blev nævnt i det program, handler Kyäni om at få venner under sig. Så får du x% i kommission af de 4000 kroner de skyder ind i en papkasse med lidt produkter. Du tjener på at de opretholder et medlemsskab.

Men nu er det jo egentlig ikke det tråden handler om, så inden jeg får den alt for off-topic, springer jeg fra her.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

Sjovt du nævner tupperware. Min mor har lagt hus til nogen tupperware parties, så jeg ved hvordan det virker, ud fra hvad jeg har set.
Man viser en masse ting frem, folk bestiller, og du får en kommission for salg. Job done.

Ud fra hvad der blev nævnt i det program, handler Kyäni om at få venner under sig. Så får du x% i kommission af de 4000 kroner de skyder ind i en papkasse med lidt produkter. Du tjener på at de opretholder et medlemsskab.

Men nu er det jo egentlig ikke det tråden handler om, så inden jeg får den alt for off-topic, springer jeg fra her.

Det samme gør man hos Kyäni. Enten hos en selv eller en bekendt. Man holder en kundeaften - fortæller lovligt om produkterne - folk bestiller på vores hjemmeside og ligesom Tupperware; job done :-)

Den som har lagt hus til får tilgengæld en mdr. gratis forbrug :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:
Ud fra hvad der blev nævnt i det program, handler Kyäni om at få venner under sig. Så får du x% i kommission af de 4000 kroner de skyder ind i en papkasse med lidt produkter. Du tjener på at de opretholder et medlemsskab.

Det er ud fra hvad Peter Jakobsson sagde, men sådan foregår det slet ikke i Kyäni :-)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Dani Eskelund:

Ja, selve dokumentet er en konkret vurdering på MLM og pyramidespil. Læs venligst alle sider igennem og vend tilbage derefter.

DSA.org og disafo.dk vurderer derefter de forskellige MLM-firmaer, hvis de vil lægge hos disse troværdige foreninger

Du vrøvler. det er ikke de foreninger du omtaler, der afgør om det er pyramidespil eller ej. det er en konkret vurdering foretaget af jurister.

Så kunne TV udsendelser jo bare se efter om firmaer var medlemmer eller ej.Wink

Fordi man er optaget som medlem af en eller anden tilfældig forening er ikke garanti for ulovligheder Wink

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Dani Eskelund:
men sådan foregår det slet ikke i Kyäni :-)

Så fortæl lidt om det Wink

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Dani Eskelund:

a, selve dokumentet er en konkret vurdering på MLM og pyramidespil. Læs venligst alle sider igennem og vend tilbage derefter.

DSA.org og disafo.dk vurderer derefter de forskellige MLM-firmaer, hvis de vil lægge hos disse troværdige foreninger

Du vrøvler. det er ikke de foreninger du omtaler, der afgør om det er pyramidespil eller ej. det er en konkret vurdering foretaget af jurister.

Så kunne TV udsendelser jo bare se efter om firmaer var medlemmer eller ej.Wink

Fordi man er optaget som medlem af en eller anden tilfældig forening er ikke garanti for ulovligheder Wink

Det har du delvis ret i. Men hvorfor bliver Herbalife så ikke taget op i programmet? Jo, fordi de er godkendt og står på hjemmesiden. Fordi de er så store i Danmark at tv-programmer ikke gider pille ved dem mere vel og mærke, da Herbalife for nogle år siden stod i samme situation som Kyäni gjorde i torsdags, men Herbalife er i dag kæmpe i Danmark!

De foreninger er en troværdig "boks" ligesom e-handelsmærkert f.eks. er... Du er velkommen til at læse mere på deres hjemmesider, men tilgengæld kommer de forskellige MLM-firmaer ikke i sådan en forening, hvis det er ulovligt, da der netop sidder jurister som afklarer sådan sager. Desværre var der ikke jurister til stedet i torsdags ved Kyäni, men kun det der kort og det er fordi det ellers ikke er spændende tv, hvis der kom jurister henover, da Kyäni ikke er ulovlig. 

Vent og se et pr. uger, mdr. eller år :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Så fortæl lidt om det Wink

Du skal være velkommen til at høre mere til et kundemøde ved en forhandler i dit område :-) eller en virksomhedspræsentation ved et møde, hvis du vil det :-)

Side 2 ud af 9 (84 indlæg)