Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grundlæggende og nemme metoder at kende forskellen på MLM og pyramidespil

Side 1 ud af 9 (84 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er 3 grundlæggende og nemme måder at kende forskellen på MLM/NM og pyramidespil:

Pyramidespil:
Ulovligt
Ingen vare (prisen svarer ikke til værdi, hvis det er)
Den der kommer først igang tjener mest

MLM/Network Marketing:
Lovligt
Vare (prisen svarer til værdi)
Den der arbejder mest tjener mest 

Det er til start firmaet selv der vurderer prisen på varen - for at komme i DSA.org eller Dansk Salgs Forening går de ind og laver en vurdering også
Man kan spørge sig selv; er et pr. bukser til 2400 kr. det værd? Er 4 plastikkopper og en kande 300 kr. værd? Vi kan vel alle sammen finde noget vi synes er alt for dyrt ifht. hvad det er.... 

Man kan læse mere på følgende dokument fra Forbrugerombudsmanden:
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/~/media/Forbrugerombudsmanden/loveregler/retningslinjer/Vejledning%20om%20multi%20level%20marketing.pdf 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Dani Eskelund:

Hvis det var så enkelt, hvorfor tror du så denne ?  Wink

"Afgrænsningen mellem Multi Level Marketing og pyram
idespil beror på en konkret vurdering, men
som tommelfingerregel kan man sige, at såfremt der
ikke er et salg af reelle produkter, er der tale
om et ulovligt pyramidespil."
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Dani Eskelund:

Pyramidespil:
Ulovligt
>>>Ingen vare (prisen svarer ikke til værdi, hvis det er)<<<
Den der kommer først igang tjener mest

MLM/Network Marketing:
Lovligt
Vare (prisen svarer til værdi)
Den der arbejder mest tjener mest 

Som du kan se, så er det jo netop også det jeg skriver....?!

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Dani Eskelund:

Pyramidespil:
Ulovligt
Ingen vare (prisen svarer ikke til værdi, hvis det er)
Den der kommer først igang tjener mest

MLM/Network Marketing:
Lovligt
Vare (prisen svarer til værdi)
Den der arbejder mest tjener mest 

Så vidt jeg husker, så var du med Kyäni, ik? Nu har jeg (igen) set Operation X, og fik set det hele - gik glip af halvdelen sidste gang, der blev påstandene på Kyänis produkter jordet, da deres effekt blev modbevist. Nu skal jeg ikke begynde at kaste med ting, men jeg vil mene at lidt væske og andet sjovt som egentlig ikke rigtigt hælper, ikke er 4000+ kroner værd. Så der er et aspekt fra pyramidespil i det, som du siger er ulovligt. Jeg tror virkelig ikke at du, eller andre for den sags skyld, kan opdele pyramidespil og mlm/network marketing på den måde. Det er ret flydende.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor tror du der står dette ?

Wink konkret vurdering

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Hvorfor tro du der står dette ?

Wink konkret vurdering

Det er jo netop DSA og Dansk Salgs Forening der laver denne konkrete vurdering....?!

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er forbrugerombudsmanden.

Hvorfor tror tror du, at inden TV udsendelser undersøger man og afprøver dette ? Hvis det var så let ?

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

Dani Eskelund:

Pyramidespil:
Ulovligt
Ingen vare (prisen svarer ikke til værdi, hvis det er)
Den der kommer først igang tjener mest

MLM/Network Marketing:
Lovligt
Vare (prisen svarer til værdi)
Den der arbejder mest tjener mest 

Så vidt jeg husker, så var du med Kyäni, ik? Nu har jeg (igen) set Operation X, og fik set det hele - gik glip af halvdelen sidste gang, der blev påstandene på Kyänis produkter jordet, da deres effekt blev modbevist. Nu skal jeg ikke begynde at kaste med ting, men jeg vil mene at lidt væske og andet sjovt som egentlig ikke rigtigt hælper, ikke er 4000+ kroner værd. Så der er et aspekt fra pyramidespil i det, som du siger er ulovligt. Jeg tror virkelig ikke at du, eller andre for den sags skyld, kan opdele pyramidespil og mlm/network marketing på den måde. Det er ret flydende.

Det er sådan set bare taget ud fra vedhæftet dokument. Jeg ønsker ikke at diskutere virksomheder/forretninger her. Når det så er sagt, så er 15 min. efter produktprøvning ikke lang tid, da der er stor forskel på en sund og rask mand (Morten) som tager produkterne og Marcus' 70 årige far der havde forhøjet blodtryk. Dette blev dog også nævnt at Morten var sund og rask i forvejen.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jonas:

Dani Eskelund:

Pyramidespil:
Ulovligt
Ingen vare (prisen svarer ikke til værdi, hvis det er)
Den der kommer først igang tjener mest

MLM/Network Marketing:
Lovligt
Vare (prisen svarer til værdi)
Den der arbejder mest tjener mest 

Så vidt jeg husker, så var du med Kyäni, ik? Nu har jeg (igen) set Operation X, og fik set det hele - gik glip af halvdelen sidste gang, der blev påstandene på Kyänis produkter jordet, da deres effekt blev modbevist. Nu skal jeg ikke begynde at kaste med ting, men jeg vil mene at lidt væske og andet sjovt som egentlig ikke rigtigt hælper, ikke er 4000+ kroner værd. Så der er et aspekt fra pyramidespil i det, som du siger er ulovligt. Jeg tror virkelig ikke at du, eller andre for den sags skyld, kan opdele pyramidespil og mlm/network marketing på den måde. Det er ret flydende.

Men igen, et pr. bukser til 2400 kr. er heller ikke det værd? En kande og 4 kopper fra bestemt mærke er ikke 300 kr. værd. Jeg mener bestemt Kyänis produkter er det værd - ellers var jeg ikke startet om som kunde eller forhandler. Jeg har fået mere energi og sover bedre om natten efter min start og det er pga. min vitamin/mineral balance er blevet bedre, men den læge der har testet mig er vel åbenbart idiot så? 

Jeg siger ikke produktet hjælper det ene eller det andet, men jeg giver folk et valg om at de kan prøve produktet - ellers har de 30 dages fuld tilfredshedsgaranti!

Selve programmet du hentyder til er om Peter Jakobsson og ikke Kyäni, da hele konceptet handlede på baggrund af PJ's udtalelser, som efter min mening også er helt hen i vejret. Jeg er glad for at programmet har været der, da vi får sorteret de sorte får fra og vil derimod bruge klippene til uddannelse og kundebesøg.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Nej det er forbrugerombudsmanden.

Hvorfor tror tror du, at inden TV udsendelser undersøger man og afprøver dette ? Hvis det var så let ?

Ja, selve dokumentet er en konkret vurdering på MLM og pyramidespil. Læs venligst alle sider igennem og vend tilbage derefter.

DSA.org og disafo.dk vurderer derefter de forskellige MLM-firmaer, hvis de vil lægge hos disse troværdige foreninger og der ved jeg at Kyäni er blevet godkendt, som betyder at det ikke er pyramidespil og derfor ikke ulovligt, som der desværre blev sagt i Operation X - eller rettere sagt på kanten af loven - men det er korrekt at Peter Jakobsson var på kanten af loven, men han blev heldigvis stoppet..

Side 1 ud af 9 (84 indlæg)