Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejdspartner indenfor app-udvikling søges.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Samarbejdspartner indenfor app-udvikling søges.

Jeg er i den situation, at jeg har modtaget et ret godt tilbud på et domæne navn jeg relativt fornyligt har købt. Det er et .com-domæne så vær venligst være med at kommentere at det ikke er tilladt at sælge dk-domæner osv. da det ingen relevans har for min situation.

Jeg havde planer med domæne navnet, men har indtil nu ikke haft tid til at komme i gang med den.

Jeg har to muligheder.
1. sælge domænet videre
2. få sat planerne i gang

Valg 1 vil gi' mig et godt en gangs beløb og mange doble det jeg oprindelig selv betalte for domænet.

Valg 2 vil gi' mig et løbende indtjening, men skal finde en samarbejdspartner indenfor by-app-udvikling.

Valg 1 er simpelt, jeg skal bare acceptere tilbuddet.

Valg 2 betyder at jeg skal finde en samarbejdspartner indenfor app-udvikling. Da domæne navnet direkte relatere sig til app's for byer, så skal det være en app-udvikler der har erfaring med sådanne apps. Eksempler på hvad jeg mener med by-apps gives gennem PM.

Samarbejdet ville fordele sig således at jeg står for hjemmesiden og leadgenereringen (kunde anskaffelsen) og samarbejdspartneren udvikler appen til kunderne. Kan være i form af en "simpel" affiliate-aftale eller en mere tæt samarbejde, det kan vi tale om.

- Jeg har et virkelig godt domæne navn, der direkte relaterer sig til produktet, som flere udenlandske app-udviklere har tilbudt at købe for et fem cifret beløb kr. xx.xxx.
- Jeg står for udgifter til hjemmesiden (herunder udgifter til webdesign - teksforfatter - webprogrammør - hosting). Hjemmesiden kommer til at være en simpel men seriøst fremstående smuk designet lead-genererings hjemmeside, hvor formålet er at få besøgende til at forespørge om tilbud på by-app-udvikling.
- Jeg står for leadgenerering/kundeanskaffelse.

Samarbejdspartneren udvikler by-appen. Uden at vide så meget om det, så ser det ud til, når jeg kigger på konkurrerende by-apps, at når først man har lavet den første by-app, så kan den anvendes som skabelon til de fremtidige by-apps, så man ikke skal starte helt forfra med at lave by-app pr. kunde, men mere tilpasses den nye kunde, i form af billeder af osv.

Afregningen kan være på forskellige måder.

1. en fast pris pr. lead. (evt. en lavere leadpris, hvis der kun ønskes videresendelse af kontaktinformationer og forespørgsler, hvorefter I selv står for kunde kontakten. Og en højere leadpris, hvis det skal være afhængig af at leaden indgår en aftale med jer.

2. en %-del af den månedlige omsætning lead'en skaber. (månedlig/kvartalsvis bagud)

3. i udarbejder et tilbud til kunden (hvori prisen er inkl. min del), jeg står for afregning og faktura til kunden hvorefter jeg afregner/fakturerer/udbetaler beløbet minus min andel til jer.

Samarbejdspartneren skal have erfaring eller minimum fremvise, at de har den fornødne know-how og dygtighed til at udvikle by-apps.

PM mig for eksempler på, hvad jeg mener med by-apps, jeg ønsker ikke at linke til evt. fremtidige kunder her og hjælpe dem med deres linkbuilding. :)

Andre detaljer kan vi tale om evt. ved personlig møde eller bare over email eller lignende.

Hvis I har nogle spørgsmål er I velkommen til at stille dem her eller over PM. Domæne navn og eksempler på by-app gives kun via PM.

Ser frem til at høre fra interesserede app-udviklere.

Kommer snart...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøvede at læse det igennem og forstå hvad der skal foregå, men jeg er stadig helt forvirret af forretningsdelen :)

Jeg vil som udvikler også være meget forsigtig med sådanne tilbud, da det reelt set kan være der skal arbejdes gratis i mange mange timer, hvis projektet ikke holder.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip Mahler:

Jeg prøvede at læse det igennem og forstå hvad der skal foregå, men jeg er stadig helt forvirret af forretningsdelen :)

Jeg vil som udvikler også være meget forsigtig med sådanne tilbud, da det reelt set kan være der skal arbejdes gratis i mange mange timer, hvis projektet ikke holder.

Hej Philip. :) nogle gange kan det være at jeg i farten skriver noget uforståeligt.

Med hensyn til arbejde gratis? forstår jeg ikke helt.

Helt simpelt er det jo bare en affiliate aftale der er tale om, hvor jeg skaffer/sælger leads til app-udvikleren. Selve forhandlingen, udarbejdelse af tilbud, betalingsbetingelser mellem leads'en og app-udvikleren har jeg jo ingen indflydelse på.

App-udvikleren må jo følge de betalingsbetingelser de plejer at følge, og hvis det er forudbetaling eller lignende er det jo stadig mellem leads'en jeg har skaffet og app-udvikleren.

Jeg er bare ham der har skaffet leads'en/kunden til app-udvikleren og får min betaling pr. lead/kunde jeg anskaffer. Hvor meget, hvordan og hvornår betalingen fra app-udvikleren til mig sker må jeg og app-udvikleren forhandle om.

Hvor meget, hvordan og hvornår betalingen fra leads'en/kunden til app-udvikleren sker, er op til app-udvikleren og lead'sen/kunden.

Blev det mere rodet, eller er det mere forståeligt nu?

I er meget velkommen til at spørge, hvis der er noget der lyder volapyk.

Kommer snart...

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige at nævne at købstilbudet udløber d. 28. aug. så hvis jeg ikke finder en jeg kan samarbejde med inden da, sælger jeg domænet.

Hvis mit indlæg er uforståelig er I velkommen til at spørge ind til det.

Ret simpelt søger jeg "bare" efter en app-udvikler jeg kan sælge leads til. En app-udvikler der har erfaring med at udvikle by-apps da domænet har relevans specifik til by-apps så de leads jeg får vil udelukkende være leads der ønsker by-apps.

Ingen app-udviklere i Amino, der ønsker kunder?

Hvad med jer Philip, ville I ikke være interesseret i sådan en samarbejde, hvor jeg sender leads til jer?

Kommer snart...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej desværre ingen interesse i øjeblikket, men håber du finder nogle interesserede.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Philip. Det går nok alligevel. :) Tak for at du gad deltage i tråden.

Så ender det nok med at jeg bare sælger domænet.

Det er underligt, men det er nemmere at finde samarbejdspartnere eller leads-købere til de traditionelle fysiske produkter, end til app's, seo og hjemmeside-udviklere.

En kunde må vel være en kunde, ligegyldig hvor den kommer fra. Hellere en kunde man køber fra en lead-provider end ingen kunder, ville jeg mene, men sådan ser denne faggruppe åbenbart ikke på det.

De aftaler jeg almindeligvis laver er ret ligetil. Jeg får kun betaling når samarbejdspartneren får betaling, så ingen risiko for dem. Det eneste jeg ønsker/forlange er, at dem jeg leverer leads til er seriøse og troværdige, da jeg ikke benytter mig af nogen tracking eller lignende men udelukkende stoler på det man har aftalt.

Hvis dem jeg samarbejder med fortæller mig, at det leads jeg sendte ikke endte med at blive betalende kunde, så stoler jeg på deres ord og tager ikke betaling for det. Ligeledes ved en aftale som lyder på, at jeg får en procentdel af den kunde jeg har sendt, så stoler jeg på hvad samarbejdspartneren fortæller mig de har købt for og hvor meget min del lyder på.

Jeg har en del andre apps-domæner, jeg håber det bliver nemmere at finde samarbejdspartnere til dem. :)

Nå, det må vel være slutningen på denne tråd og ender nok med en accept af købstilbuddet på domænet.

Ha' en god dag alle sammen.

Kommer snart...

Fra Vejle
Tilmeldt 31. Jul 12
Indlæg ialt: 48
Fra  Komtil I/S Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tænkstort,

Vi kunne godt tænke os lidt mere information omkring det hvad en 'by-app' er - Evt link til en eksisterende app?

Vi kunne eventuelt være interesseret i et samarbejde - Kan du ikke sende mig en mail på pc@komtil.dk ? :-)

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick, tak for din interesse, jeg har skrevet en besked til dig herinde i Amino. :)

Kommer snart...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)