Hej Aminoer Jeg ejer og driver webshoppen Ifume.dk hvorfra jeg sælger parfume. Shoppen åbnede først i august måned og har siden da haft ca. 1.800 unikke besøg. Men - jeg er kommet seriøst i tvivl om navnet er godt eller dårligt. Ifume.dk er for mig let at huske, men jeg oplever, at andre har problemer med at stave navnet. Derfor har jeg købt Parfumesales.dk, som for mig også burde være let at huske. Hvilket navn synes du er det bedste? På forhånd tak Med venlig hilsen Anders Yde |
Ifume.dk har en negativ klang i mine ører. Fume(s) forstår jeg normalt som røg eller os, altså ikke ligefrem det man helst vil associeres med, hvis man sælger parfume.
Navnet parfumesales.dk beskriver i højere grad hvad du sælger, og det lyder umiddelbart bedre - dog skal du beslutte dig for om du vil tale engelsk (perfumesales.dk) eller dansk (parfumesalg.dk). Sidstnævnte lyder lidt for discount, førstnævnte er bedre, men du skal købe både parfume-sales.dk, parfumesales.dk (for at fange de, der staver forkert :)), perfume-sales.dk og perfumesales.dk. Ikke helt optimalt.
Stod det til mig, ville jeg gå i tænkeboks i nogle dage - kig rundt på dit lager, se på indpakningen og produkterne, duft til dem, se på websites, der sælger det samme som dig, lad dig generelt inspirere. Du bør kunne komme frem til bedre navne. :)
Jeg ser intet problem i at ændre navn nu - sørg for at få dine kunder dirigeret fra ifume.dk til det nye domæne og send evt. et nyhedsbrev ud til tidligere kunder og giv dem et godt tilbud i forbindelse med navneskiftet. Så kan du måske endda gøre det til en god forretning at skifte navn. :)