Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har brug for din mening...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg ejer og driver webshoppen Ifume.dk hvorfra jeg sælger parfume. Shoppen åbnede først i august måned og har siden da haft ca. 1.800 unikke besøg.

Men - jeg er kommet seriøst i tvivl om navnet er godt eller dårligt. Ifume.dk er for mig let at huske, men jeg oplever, at andre har problemer med at stave navnet. Derfor har jeg købt Parfumesales.dk, som for mig også burde være let at huske.

Hvilket navn synes du er det bedste?
Kan det betale sig at ændre navn?
Tror du mine kunder vi have lettere ved at huske Parfumesales.dk fremfor Ifume.dk
Har du selv prøvet at skifte navn?
Hvad ville du gøre?

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Anders Yde
Ifume.dk

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:43

Ifume.dk har en negativ klang i mine ører. Fume(s) forstår jeg normalt som røg eller os, altså ikke ligefrem det man helst vil associeres med, hvis man sælger parfume. 

Navnet parfumesales.dk beskriver i højere grad hvad du sælger, og det lyder umiddelbart bedre - dog skal du beslutte dig for om du vil tale engelsk (perfumesales.dk) eller dansk (parfumesalg.dk). Sidstnævnte lyder lidt for discount, førstnævnte er bedre, men du skal købe både parfume-sales.dk, parfumesales.dk (for at fange de, der staver forkert :)), perfume-sales.dk og perfumesales.dk. Ikke helt optimalt.

Stod det til mig, ville jeg gå i tænkeboks i nogle dage - kig rundt på dit lager, se på indpakningen og produkterne, duft til dem, se på websites, der sælger det samme som dig, lad dig generelt inspirere. Du bør kunne komme frem til bedre navne. :)

Jeg ser intet problem i at ændre navn nu - sørg for at få dine kunder dirigeret fra ifume.dk til det nye domæne og send evt. et nyhedsbrev ud til tidligere kunder og giv dem et godt tilbud i forbindelse med navneskiftet. Så kan du måske endda gøre det til en god forretning at skifte navn. :) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 11:47

Jeg synes bestemt ikke der er noget negativt i ifume. Jeg synes det er flot og eksklusivt. Det er nemt at huske og unikt - og har en moderne klang.

Eventuelt kan du lave det sådan at parfume-sales.dk peger mod ifume.dk for at få ekstra trafik. Det koster nærmest ingenting at få det tilkoblet.

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:34

Jeg er helt enig med David Mc Nally, Fume(s) er et udtryk jeg forbinder med rygning, hvilket i min verden er negativt. Da jeg så navnet, tænkte jeg ikke parfumer, men mere cigarhandel:-)

Hvis du satser online, kan jeg kun anbefale dig at bruge et navn der vitterligt beskriver dit produkt.

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 12:58

Det var 3 godt svar indtil videre, jeg vil stadig meget gerne høre hvad andre synes?

Med venligh hilsen

Anders Yde
Ifume.dk

Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 13:07

Hej

Jeg er mest til iFume

Som alternativ, vil jeg foreslå MinParfume.dk, som er ledig

God vind

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 13:11

Hej Anders - da jeg så din side første gang og så navnet Ifume, så skulle jeg lige tænke over, hvad det stod for. Det har jeg ikke helt fundet ud af endnu, men det klinger godt i mine ører - og så er der jo næsten tale om branding, hvis man kan kalde det det. Mit bud vil derfor være, at du beholder Ifume.

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 17:29

Hej

Jeg kan altså også rigtig godt lide dit firmas navn. Det minder jo meget om alle de andre hippe ord, der er oppe lige nu, og alligevel anderledes, så jeg vil også kalde det branding. Men, køb da de andre navne også og lad dem pege. Hos gratisdns er pegningen gratis, og købsprisen er meget billig.

Desuden - vi er næsten naboer. Jeg kan se, at jeg privat bor bare nogle få hundrede meter fra dig Cool

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30

Hej Anders

Jeg ville nok hellere fortrække parfumesales.dk som hoveddomæne og ifume.dk som linker videre til parfumesales.dk

Ifume.dk lyder som en "kopi" side af apple, iphone, ipod etc, men på den anden sider brander du også din virksomhed på den måde, det kommer an på hvilke målgruppe du også henvender dig til etc.

Behold begge sider.

Jeg synes desuden din hjemmeside har en god struktur og er prof. Jeg vil helt klart købe parfumer derfra.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:39

Jeg kan bedst lide ifume..

Når virksomheden er nystartet, ved man jo aldrig helt hvor det bære hen.. det kan du være du også vil sælge smykker og tasker om et år og så er ordet ifume bedre, da det både kan være et ord, et mærke, hvad som helst og ikke nødvendigvis parfume..

Det eneste dumme ved navnet jeg kan komme på, er at når du skriver stort i "Ifume" kan man ikke se om der står stort i eller lille L.. Men det kan også være min hjerne der er lidt ude af drift i dag, siden jeg ikke kunne se det først :-)

Parfumesales lyder lidt mere discount-agtigt synes jeg og minder for meget om eksisterende navne..

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)