Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I klemme med reklamebureau

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Helle Jeg er helt enig med de andre... Du skal endelig ikke betale nogle penge! Og du skal bare lade dem sende dig rykkere... kommer der senere et brev fra inkasso, så skriver du til inkassobureauet (anbefalet), at du bestrider at skylde beløbet. Herefter er inkasso ude af spillet - og de skal nu gå rettens vej. Indtil videre skal du altså glemme alt om advokater, og bare se tiden an! Kan/vil du ikke vise os kopierne? Og skal vi ikke vide hvem det er? :-D Med venlig hilsen Ronni
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:36

Det er slet ikke et ukendt fænomen. For et lille års tid siden fik vi en opgave med at bygge et ret stort website, hvor kunden allerede havde fået et design fra et sydjysk reklamebureau (et ret stort et). Da vi fik designet op til os, var der en af vores designere, der var ret sikker på at have set det før. 10 minutters søgning på nettet afslørede, at designet var planket fra et amerikansk site. Faktisk var der ingen reelle ændringer i forhold til den amerikanske original.

Vi fortalte dette til kunden, der konfronterede det andet reklamebureau med afsløringen. Det gav 88,6 meter lamme undskyldninger - og et nyt design.

Men havde vi ikke haft Kviggo, havde vi ikke opdaget det - og så var kunden gået online med en minutiøs kopi af et stort amerikansk site.

Jeg behøver næppe fortælle, at vi ikke er særligt populære hos det sydjyske reklamebureau Hmm

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Sep 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:47

Hej Helle

Først og fremmest vil jeg gerne sige, at det da er en f...... træls situation, du er havnet i.

Træls fordi man som kunde (af den ene eller anden art) aldrig ønsker at stå som du; nemlig overfor et betalingskrav, som man bestemt ikke synes er retfærdigt. Og træls fordi du - uanset hvilket beløb I måtte ende med at blive enige om - aldrig får det for pengene, som du forventede.

Dernæst så tror jeg, at det som det her handler om, er dårlig kommunikation og ditto rådgivning.

Dårlig kommunikation fordi bureauet, du har bestilt shoppen hos, tilsyneladende ikke har fået forklaret de reelle muligheder og deres reelle kompetencer. Og dårlig rådgivning fordi de ligeledes tilsyneladende har efterladt dig i den tro, at en shop kan designes frit og uden grænser.

Det kan den ikke!!!

Med mindre selvfølgelig du har en ordenlig skovlfuld penge, du er villig til at smide efter projektet. I så fald kan alt lade sig gøre.

De fleste shop-moduler levner meget lidt plads til kreativitet, når det handler om design for små penge.

Nu ved jeg selvsagt ikke, hvad du skal give for omtalte shop, men er prisen under 20.000, vil bureauet formentligt bruge et allerede eksisterende shop-modul. Alt andet kræver mange arbejdstimer - og gør dermed produktet væsentligt dyrere.

Dermed ikke være sagt, at du skal betale, hvad de forlanger. Det, du derimod skal, er gå tilbage i dine papirer og se, om de har lovet dig et unikt og nyt design. Har de det, har de et problem.

Har de ligeledes lovet dig, at shoppen kan komme til at se ud på en bestemt måde (som du har beskrevet for dem) - og de ikke har levet op til det, har bureauet ligeledes et problem.

Håber for dig, at du har papirer på jeres aftale - for skriftlighed er altså pokkers godt, hvis sagen i sidste ende havner i en retssag.

Jeg synes ikke, du skal betale mere end det, du allerede har tilbudt.

Sig derimod til bureauet, at hvis de fortsat kræver fuld betaling (uden at have leveret varen) så vil du kræve, at sagen går i retten - og at der her bliver foretaget syn og skøn. I et sådan tilfælde vil en uvildig reklamemand (fra DRRB) bedømme jeres aftale og det arbejde, bureauet har lavet, og herefter komme med et bud på, hvad et sådan arbejde bør koste. Og bare roligt; Jeg kan selvfølgelig ikke garantere, at du vinder, men selvom det er branchemand, der skal bedømme, er du sikker på en objektiv vurdering.

Og til dig og alle andre amino'er vil jeg sige følgende:

Når I bestiller en opgave hos et bureau, så husk at få aftalen ned på skrift. Få fastsat opgavens omfang og en pris - så ender man aldrig i den kedelige situation, som Helle nu står i - og man undgår en masse ubehagelige og irriterende misforståelser - både for kunden og bureauet.

Håber for dig, Helle, at I når til en løsning - og skriv endelig (på min mail) hvis du har brug for mere rådgivning i den specifikke sag.

Bedste hilsner

-lene 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:07

Der er faktisk en 5 siders beskrivelse af kravene for projektet. Det skal lige siges at det kun var ideudvikling, den røde tråd samt designet de skulle lave. Ikke selve programmering af shoppen. Tilbuddet var meget udførligt og opdelt i tre faser - hvor vi så heldigvis kun nåede i gang med 1 fase.

Jeg kan godt forstå der spørges efter hvilket bureau det er. Men det synes jeg ikke er fair at oplyse - og jeg gider heller ikke bruge tid og energi hvis de evt. skulle blande sig i debatten eller jeg vil blive beskyldt for at hænge nogen ud. Men jeg kan sige at det ikke er et bureau som skriver her på Amino -- så vidt jeg da ved...

Mine aftaler er underskrevet og godkendt helt efter bogen - så heldigvis har jeg ikke været naiv. Så der er stof nok til en evt. retssag - men men - lad os nu se om det når så langt. I morgen vil jeg skrive en fyldestgørende indsigelse og så må jeg jo tage den derfra :·)

Lene - tak for din venlighed omkring sparring :·) 

Mange hilsener Helle 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)