Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge vare selvom jeg har ikke virksomheden

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan også godt være enig med mig i, at man kan få både momstilsvar og bod for den første del af ens omsætning hvis man kunne ha forudset at man ville kommer over 50000 kr på 12 lbd mdr (eller måske klar under). Det er ikke en bundgrænse hvor man kan omsætte for 50 t og så momsregisgtrere og man risikere at få moms af den første del - UDEN ret til fradrag for købs moms som man ikke har haft-  man skal registrere hvis man har klar forventning om det kan blive + 50 t på 12 mdr 

Det kan udemærket være at skat ikke påstår man kunne ha forudset det - men KAN man - og det kan man jo f.eks. hvis man sælger for 5000 om måneden og har positiv udvikling for nu at være firkantet (og jeg siger ved 3500 per måned og stigende) - så der SKAL man momsregistrere sig. '

Nå vi er vel ikke så uenige og jeg ved ikke helt hvad vi hjælper - hvis du mener man må kunne forvente at omsætte for over 50 000 på 12 mdr uden på det tidspunkt at momsregistre- så er vi ganske ueninge og hvis det mener det ikke kan koste moms af den del man ikke har opkrævet moms på inden registreringen + en tilsvarende bod - så er vi også uenige

Jeg siger ikke det vil ske altid, for det er jo en forudsætning at skat kan se det er groft uagtsomt at man ikke indså det ville bliver over 50 t

se også advokatens svar her

Citat fra linket http://www.ivaerksaetteren.dk/flx/artikler/6/moms-eller-ikke-moms-942/ med min fed skrift

Det er korrekt, at du ikke skal momsregistreres eller betale moms, hvis din samlede momspligtige omsætning ikke overstiger kr. 50.000 inden for en 12-måneders periode. Det betyder, at hvis omsætningen på noget tidspunkt, når du kigger 12-måneder tilbage, overstiger kr. 50.000, så skal du momsregistreres og betale moms af hele din omsætning i den 12-måneders periode og fremadrettet – det vil sige også af de første kr. 50.000 i 12-måneders perioden. Der er ikke tale om et momsfrit bundfradrag.   
Pligten til at lade sig momsregistrere og betale moms indtræder på det tidspunkt, hvor det er åbenbart, at den momspligtige omsætning vil overstige registreringsgrænsen på de kr. 50.000. Så hvis du allerede nu er i tvivl, om du kommer til at overskride grænsen, bør du overveje at lade dig registrere. 

Moms af hele omsætningen i den 12 mds periode = moms af den omsætning man havde og ikke opkrævede moms for (og dertil risiko for bod på tilsvarende)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det blev da en længere tråd! hehe. Stick out tongue

Jeg er enige med dig alt det du skriver, Hvis jeg forstår rigtig hvad du har skrevet, Når man registrer sig, skal man også betale moms af de 50.000 ,- hvis det er rigtig forstået er jeg helt enige med dig. 

Jeg mener bare ikke det er krav! 

Men ulempen ved at vente med at registrere sig, er jo at når du så registrer dig, skal du betale moms af de 50.000 kr. samt at du ikke kan fratrække alt din købs moms, i perioden du ikke har været registeret, så derfor synes jeg det er det smarteste af gøre, hvis du som du selv skriver kan forudse det, og der er en positiv udvikling. Men det kan lige så godt gå den anden vej! og det mener jeg ikke man kan forudse og derfor mener jeg ikke man kan gøre det til et krav. og der er jo ingen der kan forudse forretning!? Men jeg vil dog alligevel give dig ret i det på den måde, at man kan lave et regnskab hvordan man mener det kommer til at gå i det år, og kan man så se at man måske omsætter for 100.000 det første år, ville man da være åndsvag at vente med at registrer sig. ! 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)