Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsorhus / idehus - men hvordan skal den sælges?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Skanderborg
Tilmeldt 13. Aug 13
Indlæg ialt: 11
Fra  Chriskleis.dk Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Baseret på en lang række research omkring, hvordan gode ideer finder sted, har jeg fået den idé, at skabe et miljø for unge mennesker - såvel som gamle - kan komme og udleve deres drøm om at blive iværksættere.

Det skal ske på den måde, at jeg via de lokaler skoler og større virksomheder - såvel som de små - kan få skrabet nok goder ind, til at kunne leje en mindre bygning med kontor faciliteter. Der skal være nogle kontorer, som virksomhederne så kan leje sig ind hos, for et meget nænsomt beløb. I takt med at deres virksomhed (forhåbentlig) tjener nogle penge, ville deres leje stige, indtil de endda (forhåbentlig) kan flytte ud og starte i større omgivelser.

Min 'research' og passion bunder i læsning fra Ken Robinson omkring uddannelse revolutionen. Steven Johnsons foredrag og bøger omkring hvor gode ideer kommer fra, og Rasmus Borup Nielsen og Casper Bloms foredrag og møde med dem. Og alt dette bunder i, at det altid er vigtigt at kunne spare med andre, i et miljø der tillader dette. Samtidig er det vigtigt at starte i de små, og ikke tro man bygger google.com på den første uge. Derfor mener jeg dette initiativ ville være en kanon mulighed for unge med en iværksætter i maven. Det er noget jeg selv savnet muligheden for at kunne, da jeg gik på HHX.

Mit problem kommer så her... Hvordan skal jeg sælge denne ide, til kommunen og til de mennesker som jeg formoder kunne have en interesse i, og støtte op omkring denne ide? For ærligt talt, er der ikke nogle penge for dem at hente i projektet, andet end hvis de selv opkøber de små virksomheder der skulle komme ud af projektet, men det er jo som sådan ikke meningen?
Vær venlig og smid din mening om projektet :-)

Mvh.
Chris Kleis Rasmussen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47141
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:46

Jeg tror det er meget vanskeligt for en ny virksomhed eller forening, at få kommuner og/eller større virksomheder med på at skyde penge ind så der kan købes bygninger eller lokaler som vil kunne lejes billigt ud til iværksættere.

Læg dertil, at det jo skal ske ganske mange steder i landet, ikke mange i Hirtshals vil flytte til Slagelse for billige lokaler, så du vil nok for at få dem fyldt, skulle ha en del steder i landet. Kunne du lokke mange iværksættere til f.eks Lolland og gøre det sandsynligt for kommunerne der, så ville de nok kunne finde lokaler billigt - men prøv så samme sag i København, og det vil være sværere.

og - du skal jo kunne sikre de er rimeligt fyldte - selv til den lave leje - og der vil altid være nogen der knækker nakken, så du skal næsten ha en venteliste

og - hvis kommune og andre går ind, så vil der vel være krav om hvordan iværksætteren defineres, så det ikke bare ender med etablerede virksomheder til lav husleje som går rundt og konkurrerer andre der betaler normal husleje ud - må man være der i 1 eller 2 år osv - der vil mange ting at skulle tage stilling til, også manglende huslejebetalinger osv

Der skal nok være nogen der synes jeg ser negativt på den slags, hvilket ikke er rigtigt sandt, jeg har selv været ude i mange forsøg gennem årene, og nogen skal jo tage initiativ. Der kan et gammelt kinesisk (tror jeg) ordsprog måske opmundre: "Når vinterens storme hærger, bygger nogen læhegn og andre vindmøller."

Jeg tror skam absolut godt behovet findes, men jeg tror den er meget vanskelig at sælge, uanset det er til kommunen eller til virksomheder. Dog - vo intet vover intet vinder, så det er jo om at få besluttet en forretnings/foreningsmodel i detaljer - med en "forretningsplan" og budgetter - og så gå i krig med at tale med kommuner og andre - om ikke andet, for at se, hvordan deres første reaktion er, men de vil givet forvente noget meget gennemarbejdet at se på. Go vind med noget meget vanskeligt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 18:57

Selvfølgelig er der noget for de andre virksomheder at hente i det her.
Inderst inde er alle virksomheder interesserede i vækst, og flere virksomheder.

Lad os sige at Danfoss smider 1 million kroner i, det er f.x. nok til at støtte 10 virksomheder, ud af dem bliver 5 til noget "stort". De giver f.x. 20 millioner til samfundet, som igen giver større omsætning i Netto, som så ansætter kassedamer, der køber Danfoss produkter.

Det her er selvfølgelig fiktivt - men jeg tror du skal benytte det økonomske kredsløb til at sælge idéen. 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 13. Aug 13
Fra  Chriskleis.dk Skrevet kl. 23:37

Hej john!

Jeg tror du har misforstået en smule i konceptet. Det handler faktisk om, at dette 'hus' skal give muligheden til at skabe iværksættere. Så unge mennesker der går på f.eks. HHX eller STX, kan benytte huset til netop at have frirum og sparringspartnere med samme energi og passion.

Dine tanker omkring projektet, giver super god mening, men dine tanker er også tænkt i for store baner som jeg læser det :-)

Men tusind mange tak for svaret!!

Mvh.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 13. Aug 13
Fra  Chriskleis.dk Skrevet kl. 23:38

Hej Dimsen!

Mange tak for svaret, det er lige netop sådanne ting jeg skal have med i min plan!

Cheers buddy!!

Mvh.

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 00:01

velbekom :)
Send endelig en pb hvis der er andet du skal have hjælp til, eller hvis du skal have yderligere hjælp til dette :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47141
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:23

Chris Kleis Rasmusse:
Det handler faktisk om, at dette 'hus' skal give muligheden til at skabe iværksættere. Så unge mennesker der går på f.eks. HHX eller STX, kan benytte huset til netop at have frirum og sparringspartnere med samme energi og passion.

Dine tanker omkring projektet, giver super god mening, men dine tanker er også tænkt i for store baner som jeg læser det :-)

Kan sagtens være - men du skriver jo: Der skal være nogle kontorer, som virksomhederne så kan leje sig ind hos, for et meget nænsomt beløb

Jeg forestiller mit så - helt som du nu skriver at unge mennesker kan benytte huset og ha sparringspartnere - men igen - hvis de skal kunne mødes i huset og også kunne leje sig ind, så skal der jo ligge "huse" mange steder i landet hvis du skal dække behovet.

Det beviser nok bare, hvor vigtigt det er, at du i dit videre arbejde med det for lagt en helt realistisk plan for hvordan får vi dette op at stå rent realistisk, så der kan være et "hus" - "nogle lokaler med nænsom leje" - som fordeler på en eller anden fornuftig måde ud over landet - En realistik plan og det meste kan jo lade sig gøre - 

At låne lokaler til bare sparring - tror jeg er meget lettere, da det kan være lokaler der er i anden form for brug i det daglige - ex på HHX og STX skoler -

Det svære er at skaffe lokaler  - bare lidt vel spredt over landet - hvor unge kan leje til nænsom leje. Måske skal du starte mere lokalt og ha målsætning om xxxx område

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)