Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

APS -> indskud 80.000, kan det udtrækkes skattefrit

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvis man kan se at man får en egenkapital på 160.000 (de 80 man har indskudt samt overskud) vil man så ikke kunne trække sit indskud tilbage skattefrit da det jo er nogle penge man har lånt virksomheden? 

Efter at have nærlæst indlægget så tror jeg at det er det det drejer sig om. 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:47

Cookie - John Hannover:
og Henrik - ved ikke om du så spørgsmålet om ikke selv VSO betaler sin 25% skat INDEN omdannelse trods alt - så overskuddet kører ikke over helt uden man skal ha penge i lommen - eller er der en finte der jeg ikke kender?

Acontoskat i forbindelse med Virksomhedsskatteordningen indgår i selvangivelsen for aktuelle indkomstår og afregnes derfor personligt.

Cookie - John Hannover:
Og hvad så med den personlige skat som normalt ville falde på resten af overskuddet ved en skattefri omdannelse - hvordan gives så nedslag i de 25% betalte virksomhedsskat - Hvis det ikke lige gøres, så kunne det jo tyde på at man heller ikke i VSO skal betale virksomhedsskat for året overdragelsen hviler på eller hvordan løses det skattemæssigt?

Ved beregningen af den skattemæssige værdi af anparterne i forbindelse med skattefri virksomhedsomdannelse, så indregnes den udskudte skat for det "opsparede overskud" ligesom der tages højde for den allerede afregnede acontoskat.

Herved vil den endelige skat ved selskabets ophør eller salg til trediemand blive uændret, idet der kun vil være en tidsforskydning for afregningen.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:49

Niels Henriksen:

Men hvis man kan se at man får en egenkapital på 160.000 (de 80 man har indskudt samt overskud) vil man så ikke kunne trække sit indskud tilbage skattefrit da det jo er nogle penge man har lånt virksomheden? 

Efter at have nærlæst indlægget så tror jeg at det er det det drejer sig om. 

Nej, man kan ikke trække noget skattefrit ud af et selskab, så længe selskabet er eksisterer aktivt.

Udtræk kan alene ske som løn eller udnytte.

Derimod kan der ved selskabets ophør/frasalg opgøres en avance for anparterne, hvor det oprindelige indskud så modregnet inden beskatningen. Herved beskattes det oprindelige indskud ikke.

Tonny

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:55

Tonny Skov Pedersen:
Nej, man kan ikke trække noget skattefrit ud af et selskab, så længe selskabet er eksisterer aktivt.

Så er pengene jo låst fast? Det lyder som hul i hovedet.... men ok - det er der jo nok mangle regler der er :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 13:55

Niels Henriksen:

Tonny Skov Pedersen:

Så er pengene jo låst fast? Det lyder som hul i hovedet.... men ok - det er der jo nok mangle regler der er :)

Geeked

Det er vel også princippet, at kapitalen skal blive i selskabet som et kapitalselskab, iøvrigt akkurat ligesom ved investering i andre aktier eller værdipapirer.

Herudover er kapitalen jo også en "garanti" for kreditorer m.v. for at kapitalen er til stede i selskabet.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35

tak Tony - altså selv ved omdannelse fra VSO skal der svares selskabsskatten og at der sker udskydelse af den personlige er jo naturligligt for det ville der jo også gøre i VSO hvis man forsatte dèr

Er det ikke VSO men bare rent personligt selskab, så svares hele den personlige skat af året inden omdannelsen
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 16:00

Cookie - John Hannover:

tak Tony - altså selv ved omdannelse fra VSO skal der svares selskabsskatten og at der sker udskydelse af den personlige er jo naturligligt for det ville der jo også gøre i VSO hvis man forsatte dèr

Er det ikke VSO men bare rent personligt selskab, så svares hele den personlige skat af året inden omdannelsen
Venlig hilsen

Du afregner acontoskatten på normal vis for det forløbne indkomstår, og den opsparede del indgår så ved virksomhedsomdannelsen til beregningen af skattemæssige anskaffelsessum på anparterne.

Herved er acontoskat afregnet for det "gamle" indkomstår og ved virksomhedsomdannelsen er Virksomhedsskatteordningen ophørt for skatteyderen.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:36

DkChamp:
Hvis man opretter et APS ved at indskyde 80.000 (som man har betalt skat af). Kan man så udtrække dem igen skattefri?

Brug hellere et EVS eller SmbA-selskab. Så slipper du for det problem. 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)