Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cafe Press eller lign...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der har erfaringer med kvaliteten af produkterne fra Café Press, eller i øvrigt kender lidt mindre oversøiske websites med samme funktion. Sådan nogen print-on-demand. Jeg vil gerne have prøvet noget grafik/design af før jeg måske vil ha' mig en rigtig webshop. Det er mest til tryk på papir - plakater, kort etc - men evt også andre produkter ( kender godt Deviant-art)

Det ville være rart med en der lå i Europa om ikke andet. Der er fragten til Danmark ikke så høj, ellers er der jo ikke nogen der gider støtte én.

Nogen der kender noget og måske endda har prøvet det ?!

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

On-demand printjobs i små oplag kan ikke betale sig at få kørt i udlandet. Der er to primære grunde til dette; 1) Fragtomkostningerne vil blive meget høje i forhold til selve produktionen, da du skal et stykke væk fra norden før produktionsomkostningerne begynder at dale for alvor. 2) Det er de færreste af de større producenter i polen og østen som gider røre ved produktioner af små oplag. Det typiske antal er +500 ens eksemplarer.

Vi kører selv on-demand jobs for et par små webbutikker. Nogle af dem er kunstnere og fotografer som kommer og skal bruge en eller to eksemplarer af et motiv. For at minimere omkostningerne og ekspeditionstiden, så kører vi det som en white label -produktion hvor vi sender direkte til slutkunden men i anonym emballage med vores kunde som afsender. Der er dog enkelte jobs som vi håndterer som godt kunne betale sig prismæssigt at sende til udlandet, men af forskellige grunde bliver de dog holdt her. Den primære grund er at kunden ønsker at vi har hold i hanke med tingene og derfor godt vil betale det mere i stedet for at sende til en anden producent. Jeg kunne jo så sådan set vælge at vi så står for at sende tingene videre til udlandet og frigive interne ressourcer, men det næste problem ligger så i leveringstiden. Det er de færreste, som bestiller via en webshop, der gider at vente i mere end en håndfuld hverdage på at modtage varen - især hvis det kun drejer sig om ét eksemplar. Der er bedre forståelse for en lang leveringstid hvis vi taler om et oplag på +1.000 Smile.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)