Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har I nogensinde fået stjålet en idé?

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at en NDA er mere til bøvl og forhindring end den er til gavn for de fleste, med mindre du kommer med et komplet produkt der er til at smide på markedet med eksisterende kunder. Ellers er den intet værd. Kender en del af dem der arbejder i seed miljøet der pure nægter at underskrive en NDA før de er i tredje fase, den fase hvor man går i bund med detaljerne i alt, og ikke bare diskutere en overordnet ide. Grunden herfor kan jo være at de sidder med en anden iværksætter der har fået samme ide, men som vil gå i en anden retning ift. kunde segmentet og derfor vil en NDA kunne spænde ben for at seed folkene ville kunne deltage i de projekt de mener har størst chance for at overleve.

Jeg har selv hjulpet en del folk med at få op startet virksomheder og hentet opstartskapital, herunder også overbevist flere om at de nok skulle sadle deres syn på livet om hvis de ville have succes med ideen. Der er meget langt fra en ide til en virksomhed og det der med at smide en NDA fordi man lige har fået sig den ide at sælge is med vodka i, gør jo ikke ideen unik ej heller til en guld gruppe. Men har man lavet alt forarbejdet til et komplet produkt og sidder man med de første kunder så kan en NDA komme på tale, men min erfaring siger mig at den kun har effekt over for en lille samarbejdspartner, da de store oftest vil sætte sig ned og regne på hvor meget de kan miste ved en evt. tabt retssag.

Der vi altid være copycats, og folk der bare ikke har moral, men det forhindre dem heller ikke fra at nærlæse en NDA og bryde den, så det eneste råd jeg kan give er at finde et hold der kan løfte ideen og et hold der kan spares med når udfordringerne banker på døren. 

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 124
Fra  DataWise Skrevet kl. 10:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har fået stjålet en ide. 

Lige da jeg var nyudlært IT ingeniør fortalte jeg en ny kollega om et produkt jeg var igang med. Vi var på togtur mellem Jylland og KBH. Da vi kom hjem købte han alle domæner der mindede om det. Han lavede så en løsning, som jeg må sige, er bedre en jeg nogensinde kunne have lavet. Og det er forresten blevet en stor succes :-)

Mit bedste råd. Hvis du vil beskytte din ide. Så kom igang og få den lavet. Selvom din ide ikke blive stålet er der også 1000 andre der har samme ide.  

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 10:53

Min gamle stedfar Lazlo Weiz opfandt den elektroniske P-skive som i dag kan købes i alle supermarkeder. Han kunne den gang ikke på den godkendt af trafik styrelsen, og havde patent på den, men advokaten solgte hans tegninger videre og gik vist selv ind i bestyrelsen i det firma han solgte det til, derfor kan den købes alle steder i dag :(

Han opfandt også et ur til bilen der kunne vise hvis noget ikke virkede på bilen, lygter m.m. han fik patent på den, men havde ikke penge til at få verdens patent, så året efter var den i alle nye citroen biler :( med præcis samme design som han lavede året før.

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)