Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har brug for en importør/distributør.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen..

Jeg står og skal bruge en importør til et amerikansk produkt, navnligt en energidrik med et stærkt brand.
..der er muligheder for at opnå eksklusive distributør rettigheder. Og har på nuværende tidspunkt kontakt med
Dansk Supermarked A/S som virker rigtig interesseret. Derudover er diskoteker, natklubber, tankstationer og lignende
forretninger oplagte at videreforhandle til. Især med Dansk Supermarked's interesse i produktet og der er masser af andre gode
muligheder for at kunne viderefohandle produktet.

Produktet er Playboy Energi drik! 

Nogle der har en idé om hvilke import selskaber jeg kunne forsøge at hive fat i her? Helst nogle med en væsentlig størrelse i kapital
til at kunne købe produktet.

På forhånd tak :)

Mvh.
Brian 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:27

Hej Brian,

Det lyder spændende og det kunne sagtens være interessant.

Hvad forventer du, at din rolle vil være? 

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Oct 12
Skrevet kl. 17:33

Hej Jacob

Jacob:

Hej Brian,

Det lyder spændende og det kunne sagtens være interessant.

Hvad forventer du, at din rolle vil være? 

Forventer at min rolle er den at jeg er mellemmand i mellem dem der udbyder produktet og importør/distributør.
Skal i øvrigt nævnes at de eksklusive rettigheder kan gives i helt op til 5 år og derefter kan der forlænges så fremt importøren forsat ønsker
det og produktet stadig udbydes.

Tilmeldt 23. May 08
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:47

Hej Brian,

Jeg har læst lidt op på Pure NRG Fx og sammenholdt med en mellemmand, der hverken påtager sig risiko eller byder ind med kompetencer, så er min interesse begrænset.

Men held og lykke med projektet :)   Hvis du har en skriftlig aftale med DS, så kan du nemt gå i banken og låne penge til produktkøbet.

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Oct 12
Skrevet kl. 18:28

Jacob:

Hej Brian,

Jeg har læst lidt op på Pure NRG Fx og sammenholdt med en mellemmand, der hverken påtager sig risiko eller byder ind med kompetencer, så er min interesse begrænset.

Men held og lykke med projektet :)   Hvis du har en skriftlig aftale med DS, så kan du nemt gå i banken og låne penge til produktkøbet.

Hej igen Jacob

..ja det er det som de standard forventer af deres mellemmænd men de fraholder ikke mellemmænd at lægge mere indsats ind i det.
Hvilket er det jeg har planer om da det høre under at pleje sin forretning og dens forbindelser.

Har endnu ikke en skriflig aftale med DS endnu men arbejder på det, og de er interesseret i det. 

Angående produktkøb - ja jeg ville skulle bruge minimum 500 - 600k kr. til køb, fragt, afgifter, indregistrering i de forskellige kæder.
Måske endda helt op til 1 million kr. 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:32
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Brian,

Jeg tror ikke at du kan låne så meget som en bøjet femøre på en hensigterklæring fra DS. Desuden er der ekstremt langt fra "meget interesseret" til en faktisk ordre.

Du får ikke DS til at lægge en større ordre på produktet uden at din leverandør skriver under på en masse aftaler, hvori der pålægges bod ved forsinkede leverancer (også bare en enkelt dag) og løfter om, at din leverandør tager varerne retur, hvis det skulle vise sig at fejle fælt.

Det vil altså sige, at det er din leverandør, der står med alle forpligtelserne overfor DS - specielt fordi produktet ikke er indarbejdet i Danmark endnu.

Du nævner diskoteker etc.... De steder må godt nok være sindssygt trætte af at blive rendt på dørene af folk, der vil sælge dem mere energidrik. Det er som om, at energidrikke er det eneste folk kan snakke om i disse tider, men der må simpelthen være en øvre grænse for hvor meget energidrik et diskotek kan sælge på en nat.

Når alt det er sagt, så ved jeg godt at markedet for energidrikke er i vækst (og det tror da fanden med alt det salgsarbejde, der lægges for dagen), men om der er plads til et helt nyt og uprøvet produkt i Danmark? 

Som sagt; DS tror jeg ikke meget på. I hvert fald bør du bare betragte dem som en joker og være glad for, hvis der lander en ordre derfra. Men fra første kontakt til et egentligt salg kan der gå flere år, så brug tiden smart og sælg ind til de mindre aktører. Det er 100 gange nemmere at sælge til 100 småhandlende end til 100 brugser eller Føtex, selv om det sidste lyder meget nemmere.

Tilmeldt 23. May 08
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 08:34

@Flemming - Du antager en farligt masse, har du overhoved erfaring med DS? :-)  Jeg kender flere eksempler på folk, der uden større besvær har solgt produkter til DS uden større besvær.

Det er heller ikke korrekt, at leverandøren vil stå med forpligtelserne. Det vil importøren, som også bærer produktansvaret.

Diskoteker er ret åbne overfor tiltag, der kan give omsætning.. Igen betvivler jeg din erfaring i branchen. Jeg tror, at du miskrediterer brandværdien her.

Derimod har du helt ret mht. distancen fra interesse til salg. 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob:
@Flemming - Du antager en farligt masse, har du overhoved erfaring med DS? :-)  Jeg kender flere eksempler på folk, der uden større besvær har solgt produkter til DS uden større besvær.

Ja, jeg har lidt erfaring med DS, da jeg har arbejdet for dem og har arbejdet i detailhandel hele mit liv. Jeg kender eksempler på det modsatte af dine lykkelige historier.

Jacob:
Det er heller ikke korrekt, at leverandøren vil stå med forpligtelserne. Det vil importøren, som også bærer produktansvaret.

Men her var der lagt op til, at leverandør=importør. Så det er en og samme person, du taler om. Agenten/mellemhandleren slipper helt for at bruge tid på det pjat.

Jacob:
Diskoteker er ret åbne overfor tiltag, der kan give omsætning.. Igen betvivler jeg din erfaring i branchen. Jeg tror, at du miskrediterer brandværdien her.

Enig, jeg kender ikke denne branche, men tror du, at folk drikker flere energidrikke, fordi der er flere? Eller tror du at folk bare lige skifter til Playboy drikken uden videre? Som jeg selv nævnte tidligere i tråden, så sagde jeg også, at der er meget større potentiale i at sælge til 100 handlende (dette inkluderer også diskoteker, da de er selvstændige) end der er i at sælge til en kæde.

Endelig kender jeg salgschefen for det nok største og stærkeste brand indenfor energidrikke - den med tyrene. Og uden at afsløre noget, kan jeg bare sige, at der skal eddermukme en stor indsats til og mange penge for at tage markedsandele i den branche. Så har du pengene, så gå da til den.

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Oct 12
Skrevet kl. 16:23

Mange tak for jeres input indtil videre.

Mangler nu stadig et svar på dette som er det min henvendelse egentlig drejer sig om:

Nogle der har en idé om hvilke import selskaber jeg kunne forsøge at hive fat i her? Helst nogle med en væsentlig størrelse i kapital
til at kunne købe produktet.

På forhånd tak
Brian 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 564
Fra  HD Trading Skrevet kl. 16:50

Hvad med nogle firmaer som i forvejen er indenfor drikkevarer

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)