|
Hej, Det er sådan at jeg overvejer at starte med at læse HD, er det sådan at der nogen der kender et sted hvor man kan læse andres erfaring med uddannelsen ? Og er der nogen her der vil dele ud af deres erfaringer ?????
På forhånd tak
Mvh Brian |
Jeg er netop blevet færdig med de 2 første år af HD og det har virkelig været hårdt med en 50 timers arbejdsuge ved siden af. Man skal læse ca 60-80 sider til hver undervisning og meget af det er på engelsk.
De dage, hvor jeg skulle på skole tog jeg tidligere fri for at kunne være i skole til tiden. Disse dage mødte jeg fra 7-16,30 - kørte 100km for at komme i skole til kl 17,30, hvor der var undervisning til kl 20,45 (uden pause) og var hjemme igen kl ca 22.
Jeg gik i skole tirsdag og torsdag aften, men mandag og onsdag læste jeg lektier og fredag skrev jeg projekt som vi skulle kigge på i gruppen om lørdagen.
En god arbejdsgruppe er virkelig vigtigt da man ellers køre surt i det. Vi brugte fx 12 lørdage i træk på at skrive projekter og det er lang tid sammen og havde vi ikke kunne fungerer sammen var det ikke gået. Vi var 4 fyre på ca samme alder, der fandt sammen og det kørte. Mange af de andre grupper, hvor der var stor forskel alderen og stadie i deres liv, gik hurtig i opløsning og det var også disse personer der hoppede fra.
Hvis du skal igang med HD skal du regne med, at det virkelig kommer til at være hårdt og det med, at det er en skilsmisse uddannelse passer - der er ikke tid til ret meget udover skolen og arbejde.
Jeg tager selv 1 års pause fra bøgerne da vi netop har fået gang i vores firma og så er der ikke tid til at læse. Hvis det forsat kommer til at gå godt med firmaet har jeg ikke planer om at læse de sidste 2 år, da jeg alligevel ikke vil kunne bruge det til at køre firmaet bedre.
Husk at en HD (alle 4 år) koster et sted mellem 60-70.000kr inkl bøger. Så man skal være 100% sikker på, at det er HD man vil læse da det er rigtig mange penge, medmindre man arbejder for et firma, der betaler for uddannelsen eller man selv har et, hvor man kan trække udgifterne fra.
Hvis du har flere spørgsmål skal du bare sige til, så skal jeg nok forsøge at besvare dem.
Bliv gratis medlem