Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg blev sgu røvrendt!

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Hmm okay, jeg tror at den sag handler om nogle andre aspekter, da der jo ikke var tale om eneforhandling i et område i forvejen. 
Men det er alligevel lidt interessant, for det punkterer jo egentlig praksis om at enhver erhvervsdrivende selv bestemmer hvem de vil handle med.. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:19

Jesper Hansen:

Fashion-Seller:

Hmm okay, jeg tror at den sag handler om nogle andre aspekter, da der jo ikke var tale om eneforhandling i et område i forvejen. 
Men det er alligevel lidt interessant, for det punkterer jo egentlig praksis om at enhver erhvervsdrivende selv bestemmer hvem de vil handle med.. 

Ja den du linker til handler om indretning, uddannelse af personale og lignende ting...

Jeg mente bare, at domme gjorde op med princippet om eneforhandling, men at den stadigvæk tillod mærker og firmaer at afvise kunder, hvis der var en logik i det. Men nu er jeg godt nok i tvivl om, hvad man skal rette sig efter. Dommen eller myndighedernes hjemmeside...

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:04

Jesper Hansen:

Ja, det er sandt, men der er så den lille krølle, at den erhvervsdrivende kan stille krav om forudbetaling, kræve uddannelse af personale, forlange minimumsudstillinger etc etc. Det vil sige, at han kan stille en masse krav, som nogen måske ikke kan eller vil honorere - men selvfølgelig skal han stille samme krav til alle dem, han handler med.

Det er disse krav, som en del fabrikanter bruger til at få den fysiske handel til at kunne konkurrere med internethandelen, da den fysiske handel får nogen fordele af at de kan fremvise udstillingsmodeller og har uddannelse i produkterne, hvor internettet alene konkurrerer på pris og Google-ranking etc.

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 17:54

Hej,

Du er ikke røvrendt men som du selv siger så har du nok været naiv.

Kan du ikke spørge om du kan forhandle nogle særlige varianter af disse produkter som er designet til dig frem for det generelle produkt?

Dette findes indenfor mange brancher og gir dig som forhandler en unik mulighed.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:29

Som jeg husker det:

Man må ikke lave aftaler, der begrænser konkurrencen, dvs. man må ikke aftale, at vare X kun må forhandles af en given forhandler på et marked (det gælder hele EU).

Der kan laves aftaler, der begrænser leverandørernes mulighed for at lave opsøgende salg til forhandlere (men der gælder særlige regler for, hvornår det er en mulighed).

Man må kun sige nej til at levere til en forhandler baseret på objektive krav, som skal være gældende for alle forhandlere. Dvs. B&O kan nægte at levere til internet-butikker, med baggrund i de krav, der stilles til butiksindretning, og det var vel også det, der var gældende i fht. B&O-sagen med Merlin.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)