Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af varer i EU til videresalg i Danmark

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hallo hallo !

- Jeg har startet en iscafe, og nu spekulerer jeg på om jeg kan importere f.eks Is og noget kaffe som jeg gerne vil

sælge til kunderne i min forretning. Jeg synes det er svært, at finde ud af det inde på SKATs hjemmeside. Skal jeg betale nogle afgifter ?

eller må man overhovedet ikke videresælge fødevarer købt i udlandet?? Jeg synes der var noget om det i TV på et tidspunkt, vedr. kiosker,

men det var måske kun vedrørende sodavand mm??

Kan nogen hjælpe mig ??

mvh 

Hanne Held

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01

der er punktafgifter på det meste af den slags - så du skal registreres og formentlig betale punktafgift. Ring til fødevarestyrelsen - de bør kunne vejlede dig - ligesom du kan ringe til skat direkte og få fat i en der ved en masse om de specifikke varer du vil købe i udlandet og sælge

Man må absolut købe i udlandet og sælge generelt, bare man har overblik over evt fødevare regler og punktafgifter på slik m.m.

vh

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 12:14

Hej Hanne, 

Du skal registreres til samhandel/import hos FVST, hvis du vil indføre fødevarer fra EU og 3.land. Dertil kommer så lidt særlig dokumentation i forbindelse med egenkontrol, som du skal udføre. Hvis du ønsker at indfører fra 3. land, skal du være opmærksom på restriktioner og at hvis det er animalsk (f.eks din is), så er der særlige indførselområder i forhold til kontrol, hvilket godt kan blive lidt besværlig og omkostningsfuldt, men ikke umuligt. Big Smile

Håber det hjalp dig lidt på vej. 

MVH Kristina  

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:56

Tusind tak for jeres svar. Så skal jeg lige have fundet ud af hvor meget afgift der går på kaffe og iskaffe.Big Smile

mvh

Hanne Held

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)