Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Tags" forringes ved personlig profilering

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt se fidusen ved at få sit navn eksponeret i tags-clouden, men det forringer brugbarheden kraftigt når så mange tags blot er navnet på skribenten af indlæg.

Der hvor tags har en god funktion er i de tilfælde, hvor et indlæg kan rubriceres i flere sammenhænge. På den måde kan man finde indlæg om samme emne, fordelt på adskillige skribenter og fora. Ønsker man at finde alle indlæg skrevet af en bestemt person findes der jo i forvejen gode redskaber til det. Jeg er da fløjtende ligeglad med at Marcel har skrevet så mange indlæg, at han står med fed skrift (no offense! Wink), men derimod kan jeg have gavn af at se, at eks. SEO er et meget debatteret emne - surprise, surprise. Hvis det derimod var Marcel der var blevet omtalt i alle disse indlæg, så havde det tilført systemet et nyt perspektiv. Aktivitetsniveauet for den enkelte bruger kan jo ses mange andre steder.

Med andre ord bliver disse personnavne blot til støj, der forringer brugbarheden af tags'ene. Kan der gøres noget ved det? - eller må jeg bare håbe på at appellere til brugernes sunde fornuft?

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 16:56

Jeg er enig...

At skrive sit navn ind som tag i alle sine indlæg giver temmelig lidt mening, hvis man i forvejen kan søge på indlæg skrevet af en bestemt person. Så sidder man bare og fylder Amino-databasen op med redundant data.

-1 i street creds for det ;-) 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:44

Mon ikke de forsvinder når flere mennesker forstår at bruge Tags?

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:47

Enig, jeg synes det er lamt at skrive sit navn i tags, og et udtryk for enten en meget lille forståelse for tagging - eller meget lille repspekt for tagging på Amino. For mit vedkommende har det gjort taggingen her ubrugelig, og derfor gider jeg heller ikke tagge selv. Det er en negativ spiral

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 17:54

Helt enig!

... men der er måske nogle der er ved at "brande" sig selv massivt - også via tag cloud'n. På den anden side set, har Marcel Fuursted jo gang i nogle ret så innovative SEO sager, så lur mig om han ikke har skruet op for reklameblusset.

Men skyen burde forummæssigt anvendes til emner alene. Intentioner og praksis er to sider der altid skrammer hinanden.  

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 18:31

Hvis man kigger lidt ud over sin egen verden, så vil man opdage, at hovedparten af internet brugerne ikke fatter en meter af alt det nye, der sker, dvs. RSS, social software, web 2.0 osv., og herunder tags...

Men hvis jeg må komme med et forslag, så lav lige en kort intro i web interfacet, så folk:

1) Ved, at tag ikke er "tag a la hvem du er" men "tag a la keywords"

2) Ved, at tags i amino skal skrives adskilt med semikolon

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 20:47

lasse:
2) Ved, at tags i amino skal skrives adskilt med semikolon

Det viste jeg ikke! Tak for det.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:24

Jeg har nu manuelt fjernet de person-tags jeg lige kunne finde og det vil jeg blive ved med, med mindre det virkelig er en person som forskellige folk tagger.

Dbh Martin

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 08:21

Tak for det! Big Smile

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:44

Kunnne man ikke istedet bytte lidt om på rækkefølgen og smide den tagcloud ned under de andre lister?

Jeg kunne ikke forstille mig nogle bruge den til mere end lige at se hvad der rører sig, hvorimod de andre lister benyttes flittigt, ihvertfald af mig.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)