Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ansat af polsk firma, bosiddende i dk ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

hvis nu jeg startede firma med min polske kompagnon, i Polen, men blev boende i DK, hvordan står jeg så skattemæssigt? Man skal betale skat der hvor man arbejder ikke, så hvis jeg arbejder ud fra min bopæl i Dk skal jeg så betale dansk skat? Hvordan vil det polske bogholderi håndtere dette med skat? Betyder det noget om jeg er medejer eller ej i det polske firma?

på forhånd tak til alle for svar / debat :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46630
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

du må nok oplyse mere. Du har ret i at som udgangspunkt er du skattepligtig i DK når du bor her og har dine livesinteresse her.

Der vil muligvis kunne være en forskel på om du er medejer, og din indtjening dermed måske bliver i firmaet i polen og ikke hæves, men ellers vil det være de polske regler der regulerer hvordan det polske bogholderi skal håndtere det. I DK skulle vi opgive læn indtægten til DK skat men om de så gav besked videre til Polen ved jeg intet om. Der er nok mange overvejelser at gøre ang hvad der er enklest. Du vil jo ex ikke være med i ATP, LG, danske feriepenge hvis det er som ansat du ser dig selv, og jo bestemt heller ikke hvis det er som ejer, men der mangler jo så viden om hvad det er for selskabstype - om Polen har noget der ligner I/S eller om det minder om UG (IVS) LTD osv. Jeg vil mene du skal ha fat i en der kender til både dansk og polsk skattelovgivning. Det gør alle de internationale revisor firmaer, og en times rådgivning der, vil bringe dig meget nærmere forståelse
Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)