Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattebudget ved drift i underskud

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. Jeg tror jeg er blevet talblind her i varmen.

Jeg har et temmelig logisk spørgsmål som jeg ikke kan konkludere en milimeter rationelt på.

Jeg har blandt andet en helt ny virksomhed som genererer god omsætning, men stadigvæk bevæger sig i en kassekredit på grund af de løbende lagerindkøb.

Når jeg sælger mine produkter og skal beregne min løbende likviditet, skal jeg så tage højde for at der skal sættes til side til at betale skat af fortjenesten på mine produkter når vi kører på en kassekredit og dermed er i underskud, eller er definitionen på dét at være i underskud uafhængig af dét at virksomheden kører på kassekredit ?

Jeg spørger fordi jeg selvfølgelig skal passe lidt på med ikke at købe ind over evne.

Tak for svar :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:54

Du skal jo først og fremmest IKKE tage de produkter du køber ind som udgift før du sælger dem. Når du køber dem, har de jo deres indkøbspris i værdi i status og det er ikke en udgift. Det er klart det ændrer din likviditet fra at være penge i banken til penge i lager, men du er ikke blevet fattigere

Når du således har det korrekt billede hvor kun solgte varer er en udgift, ja så skal du jo lave et samlet budget der viser hvad din virksomhed kommer til at give i over eller underskud, og forudsat den er seriøst drevet og ikke en hobby virksomhed, så kan du forskudsregistrere dette (skal faktisk) og derved får du din skat beregnet
Hvis du venter samlet underskud så vil det være klogt at få en økonomiperson ex en revisor til at se på tallene, for dels skal du så vide, om virksomhedens underskud kan trækkes fra i anden personlig indkomst, og lige få set at dit regnskab/budget virker fornuftigt.
Skatten kan du, hvis det er personlig virksomhed drevet simpelt uden VSO se som ca 44% af dit overskud samlet set
vh

Tilmeldt 21. May 13
Skrevet kl. 16:56

Solved :)

Tak John. Det hjalp på tvivlen.

Jeg har skam både bogholder og revisor tilknyttet - nu sad jeg bare og legede med tallene selv. Det er jo ikke weekend for ingenting ! 

God weekend til dig :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:08

god weekend til dig også - så kan de jo lige se på det på mandag, men start i alle fald med kun at ha solgte varer som udgift og ikke dem du har købt men har på lager - så vil udgangspunktet være mere ret
skattemæssigt kan du jo rette forskud så tit du vil frem til ca 10 okt normalt - altså starte med et forsigtigt resultat, og så øge forskud hvis du ser du får stor overskud - eller, hvis din revisor siger du skal ha fradrag for underskud i anden personlig indkomst - forskudsregistrere sådan
vh

Tilmeldt 21. May 13
Skrevet kl. 17:11

Sådan John. Tak. Det er modtaget.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)