Hej vi har en butik hvor vi har noge store og mystiske kassedifferencer på en lille omsætnign er det ret voldsomt 2-3% altså 198,50, 354,00 kr 38,25 i minus, men vi har også dage uden og hvor der er plus i kasse altså for meget 8,15 kr 3,50 kr små beløb Det er hævet over tvivl at det er medarbejder som stjæler der er sku ikke noge som er så dum at indtaste og så tage af kasse, og et skævt beløb. men vi har aligevel sammenkørt vagtlister og alle har haft fri en dag med kasse difference. forhandleren er ikke til meget hjælp, det er ham som har programeret varegrupperne og det er der jeg tror der er en fejl men jeg mangler en systematik til at undersøge og kontrolere det. vi har fået oplyst at vi skulle bruge linine "dagens totalt salg", der er også en linie som hedder kontant i kasse - nogle gange er de ikke ens vi har så ved at "lege butik" fundet ud af at giver vi 10 % på en vare er begge liner det samme, men give vi 10% på flere varer så ændre beløben sig og der er mindre i linein kontant i kasse, producente har nægtet at det forholder sig sådan men kom så tilbage og sagde "kan i så ikke bare bruge kontant i kasse " det er lidt tamt - men selv om vi nu bruger linien "kontakt i kassen" har vi stadig store differencer både i plus og minus. Vi bruger Groupon - det vil sige en internet tilbud hvor kunderne køber et gave kort på 500 kr for 250 kr. vi får så fra Groupon 250 minus deres provision når kunden kommer og vil købe indtaster vi alle varen i varegrupper og når de så vil betale 500 med et gave kort ja så skulle vi have lavet en rabat knap på 50% , men det nåde vi ikke så derfor laver vi en varer retur på 250 kr. og bruger gavekortet som "penge" alle vores Groupon gave beviser stemmer og på alle er der lavet det rigtige retur beløb - men vi syndes at beløbene der er i difference er blevet større efter vi startede på groupon - det får mig til at tro at der sker en fejl i kasseapparatet når der laves rabat og/eller retur varer Lige nu stirre jeg mig blind på de forskellige tal og efterlyder om nogle har haft samme problem og en systematik til at finde fejlen, jeg er lidt bange for at den kun opstår i nogle specielle situationer Er der nogel som har indput eller erfaringer med ovennævnte ?
|
Lyder lidt som en integration det måske ikke er sat korrekt op...
hvilken kasse løsning kører i ?
/Jacob Ipsen