Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp regner vores kasse apparat forkert

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej vi har en butik hvor vi har noge store og mystiske kassedifferencer

på en lille omsætnign er det ret voldsomt   2-3% altså 198,50, 354,00 kr 38,25 i minus,

men vi har også dage uden og hvor der er plus i kasse altså for meget 8,15 kr 3,50 kr små beløb 

Det er hævet over tvivl at det er medarbejder som stjæler der er sku ikke noge som er så dum at indtaste og så tage af kasse, og et skævt beløb.

men vi har aligevel sammenkørt vagtlister og alle har haft fri en dag med kasse  difference.

forhandleren er ikke til meget hjælp, det er ham som har programeret varegrupperne og det er der jeg tror der er en fejl

men jeg mangler en systematik til at undersøge og kontrolere det.

vi har fået oplyst at vi skulle bruge linine "dagens totalt salg", der er også en linie som hedder kontant i kasse - nogle gange er de ikke ens

vi har så ved at "lege butik" fundet ud af at giver vi 10 % på en vare er begge liner det samme, men give vi 10% på flere varer så ændre beløben sig og der er mindre i linein kontant i kasse, producente har nægtet at det forholder sig sådan men kom så tilbage og sagde "kan i så ikke bare bruge kontant i kasse "

det er lidt tamt - men selv om vi nu bruger linien "kontakt i kassen" har vi stadig store differencer både i plus og minus.

Vi bruger Groupon - det vil sige en internet tilbud hvor kunderne køber et gave kort på 500 kr for 250 kr. vi får så fra Groupon 250 minus deres provision 

når kunden kommer og vil købe indtaster vi alle varen i varegrupper og når de så vil betale 500 med et gave kort ja så skulle vi have lavet en rabat knap på 50% , men det nåde vi ikke så derfor laver vi en varer retur på 250 kr. og bruger gavekortet som "penge"

alle vores Groupon gave beviser stemmer og på alle er der lavet det rigtige retur beløb - men vi syndes at beløbene der er i difference er blevet større

efter vi startede på groupon - det får mig til at tro at der sker en fejl i kasseapparatet når der laves rabat og/eller retur varer

Lige nu stirre jeg mig blind på de forskellige tal og efterlyder om nogle har haft samme problem og en systematik til at finde fejlen, jeg er lidt bange for at den kun opstår i nogle specielle situationer 

Er der nogel som har indput eller erfaringer med ovennævnte ? 

 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder lidt som en integration det måske ikke er sat korrekt op...
hvilken kasse løsning kører i ?

/Jacob Ipsen 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

det er en Olivetti ECR 7900 og vi har 2 stk. de er helt nye 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sku da ikke til at leve med. Har ham der har sat kassen op ikke kørt test? Gå ud fra at det kan køre automatisk test som de fleste kasser jeg har arbejdet med.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

toogtoerfem:

Hej 

det er en Olivetti ECR 7900 og vi har 2 stk. de er helt nye 



 denne danner nogle filer som i hiver over i e-conomic ?
noget kunne tyde på at der er et eller andet som systemet enten ikke kan finde ud af eller noget der måske blive slået uhensigtmessigt ind...

differancer kan også ske hvis man f.eks afleverer produkter med omsætning og produktet ikke fides i e-conomic (men det tror jeg nu ikke hvis vi snakker rom baseret kasseapparat)

kan det tænkes at kort bliver slået ind som kontant ? (antager at i ikke har en integreret betalings terminal på)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

hej 

vi kører separat dan kort terminal og bruger dankot knappen på kasse app, oftes stemmer dankort terminalen med det som står 

under dankort på kasse app - det er kun hvis der lige sker en fejl at kunde alligevel ikke vil betale med dankort.

vi starter dagen med fast beløb i kassen og tæller op ved dagens slutning og skrive på papir som så går til revisoren

Jeg har spurt Olivetti men ud over at de oprettede en "sag" så har jeg ikke hørt fra dem

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)