Jeps - Eizo'en er den bedste i forhold til det som du beskriver.
Vær lige opmærksom på om dit grafikkort i den bærbare tillader at 24/32Bit farve ved så høj en opløsning. Mange går nemlig ned til f.eks. 16bit hvis der ikke er nok hukommelse/processorkraft på grafikkortet når man går op i de højere opløsninger. Det er ikke sjovt (og heller ikke retvisende) at arbejde i en højopløsning men tilgengæld have 16 eller 8 bit farver....
Super.. Så tror jeg, at jeg skal ud og investere i en Eizo
På specfikationerne (øverst side 3) for min bærbare står der: "Intel GMA 950 with 256-bit graphics core with dynamic video memory technology up to 224MB, 32-bit color depth.". Betyder det at den kan køre 32 bit farver ved alle opløsninger?
Det betyder at det indbyggede grafikkort deler hukommelse med resten af maskinen og derved blot tager det som der er behov for.
Hvis du kigger lidt længere ned i specifikationerne, så står der også at der understøttes true colour ved full resolution. Så den burde være helt fjong .
Jeg har gratis anskaffet mig en mega 20" ældre SUN grafiker skærm.
Der findes et utal af store "grafiker skærme" i div. firmer'er som du bare kan afhente da de er gået over til de flotte fladskærme.
Min erfaring med at lave grafik på fladskærme viser jeg klart jeg heller vil sidde på de gamle "grimme" men farvestærke skærme, som godt nok har et par år på bagen, men de gir mig klart bedst billede og farver- og det er jo det vi kigger efter - og så er de faktisk gratis - folk vil bare smide dem ud!
Her skal du bare lige høre rundt omkring så finder du nok et godt eksemplar
Mit kontor er nu blevet en realitet, og flytter ind på min nye plads i midten af Januar..
Derfor har jeg altså behov for både ny computer og skærm... Men da budgettet ikke helt er til en stor ny fladskærm i 5.000kr klassen, ville jeg lige hører om der er nogle der har skærme liggende, der ligesom Ackers, er blevet 'smidt ud' fra de grafiske afdelinger til fordel for de nye smarte fladskærme..
Håber der er nogle der sidder med nogle bud derude, eller nogen der kender nogen der kender nogen.. så hører jeg gerne fra dem :) .
Vi har en 19" Samsung Syncmaster 900NF, en 17" Sony Multiscan G200 og en 17" Hyundai ImageFlat F790D stående - 19"'eren kører 1600 * 1200 ved 85 Hz, de to 17"'ere kører 1280 * 1024 ved 85 Hz. Du kan afhente alle tre for en kasse julebryg. ;)