Hej Mathias,
Jeg har fløjet en del gange efter hånden, nok ikke så meget som nogle af de ældre her på Amino, men anyways:
Du skal ikke være bange for at flyve, som mange andre siger, flyvning er faktisk en af de sikreste måder at rejse på, selvom det lyder mærkeligt, at en bunke metal kan være i luften.
Jeg flyver ofte mellem Amsterdam og Aalborg, en lille tur på godt 1 time og 20 minutter, og for at være ærlig, de flyvninger jeg har haft der - oplever jeg oftere at det ryster lidt, eller at flyet siger mærkelige lyde etc - en af grundene, er at flyet er mindre, hvilket gør det 'flytter' sig nemmere i luften.
Jeg har også fløjet til Asien, og USA nogle gange, og der det eneste 'irriterende' er lyden fra motorende i længden, men det er meget sjældent, at du vil høre mærkelige lyde, der vil næsten altid være at du kommer ind i en smule turbulens, det er helt normalt, især når du skifter mellem de mange temperature som du gør. tror et godt eksempel, er måske en 'glat' murstensvej, for at sammenligne med når man køre i bil, og endda sjældent at det ryster så meget.
Står selv og skal ud på en 14 timers flyvetur på Mandag, og ja man bliver næsten altid lidt nervøs, om det er fordi man skal ud at rejse eller fordi man skal flyve ved jeg ikke, men flyvning er egentligt meget behageligt, der er intet at være bange for, og flyet du vil skulle flyve med, vil højest sandsynligt være utrolig stort, hvilket betyder meget for din flyvning, syntes jeg ihvertfald.
En ting du skal tænke på, er faktisk dit valg af flyselskab, hvis du er flyskræk, kan være en god idé at tjekke - somregl, flyver fly forskellige router, feks. Finnair flyver via Rusland til Japan, hvor KLM tager en anden route, der går mere syd for rusland, og nogle ruter har større chance for turbulens end andre.
Men musik i dine øre, en bog, eller noget der interessere dig, kan hjælpe rigtig meget på sådan en tur.
Men igen, ingen grund til at være bange eller noget, jeg håber ihvertfald at når du engang skal ud at flyve, at du faktisk bliver overrasket over, hvor dejlig en transport metode det er!
Venlig Hilsen
Lucas R