Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jubii's design fundet på en anden hjemmeside!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

... og det er nu krystalkart at du ikke ved en dyt om forskellen på design og kodning :-)

-Og det er ikke min konspirationsteori - men et bud på hvorfor designet af de to sites er temmelig ens. Ganske simpelt - og det har intet at gøre med hvem og hvordan diverse kodning er sket gennem tiden.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:05

Hvad har du gang i? Du er sgu da et rablende fjols. Både Martin og jeg, som faktisak har deltaget i det redesign, fortæller dig hvordan det er grebet an, og kan garanterer dig for at ingen dele af hverken design, grafik, kode eller andet er indkøbt på templateportaler, eller hos små hjemmesidedesignere. Og det samme gælder alle andre websites af den type, som jeg gennem tiden har arbejdet med. Du er fuldstændigt afsporet her - drop dit pis, inden du bliver for meget mere til grin LOL

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Skrevet kl. 16:40

Hej Mikkel,

Du har fulstændig misforstået hvad der bliver sagt i denne tråd.
Men så lad mig skære det ud i internetpap:

Når 2 designs ligner hinanden kan årsagen være ren plankning fra den ene eller anden kant, eller at man har anvendt en designskabelon. Helt enkelt. At Jubii ikke har gjort det er da helt fint. Og det er så det. Og det har spørgeren så fået svar på.

PS: Og jeg er ligeglad med hvad du svarer, idet din tone nu er så himmelråbende skinger, at det ikke giver mening længere.

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 16:41

Benny...

Jeg tror de fleste af os der sidder lige i netop denne tråd og debatere, har fuldt styr på at ja det er muligt at to hjemmesider ligner hinanden, og det er der mange der gør ,  JA..

Men Jubii.dk og lignende sider, no way, på ingen måde, det 'kan' de bare ikke..

I tilfælde af at der SKULLE ligge et template der ligner Jubii.dk , et eller andet sted derude, kan jeg garantere dig, at det er kommet EFTER det nye Jubii.dk og Lycos havde releas..

Du laver altså ikke store strategiske sites, såsom Jubii.dk, ud fra en template :s

Og.. Så lyt da i det mindste til de to der faktisk har arbejdet med netop det eksempel der ! :p.. 

Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:19
Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 17:34

Det ser faktisk ikke ud som om, at ligheden i HTML-en på jokesinn.com og jubii.dk er særlig identisk, men at de grafiske grundelementer så er totalt identiske - man har ikke engang forsøgt sig med at ændre i bredden eller højden på disse - er jo en helt anden sag :)

Martin, Saveme: Jeg synes ikke, at ligheden er særlig stor? Det er da kun ideen bag det hele de har lånt.. det er jo en helt anden og straks langt mere besværlig boldgade at diskutere i Smile

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 19:39

Undskyld mig, men.
Som jeg læser denne tråd så prøver Benny bare at gi' et venligt bud på et
svar, længere er den ikke. Om 1 ligner 2, eller 2 ligner 1. ???

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:52

Så vidt jeg kan læse, er der ingen, der beskylder Jubiifolket for noget som helst.
Prøv at ændre jeres fokus, når I læser overskriften.
"Jubii's design fundet på en anden hjemmeside"
Det kunne selvfølgelig tolkes som: "Jubii har nakket en anden hjemmesides design og skamridt det i ond tro."
Men det kunne lige så vel betyde: "Nogen har nakket Jubii's design - jeg har fundet det på en anden hjemmeside".

Der er ingen grund til at tage Bennis ord om forskellen på design og kode fortrydeligt op. Jeg - som holdt op med at programmere, da mit gymnasium skiftede fra Basic til Comal 80 - ville sagtens kunne tegne nogle designelementer, der ligner Jubiis. Jeg ville også kunne lave en rå HTML-side, der ligner til forveksling - uden at skrive én eneste linie kode af fra Jubii.

Der er forskel på design og kode. Punktum.

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Skrevet kl. 22:15

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:
Der er forskel på design og kode. Punktum.

Vel talt Hans, det er netop det, der er essensen!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)