Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ghana fuskere??

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle!!

Jeg har de sidste par dage modtaget en del ordre fra tilsyneladende forskellige mennesker, der skal have deres varer sendt til hvad der umiddelbart ligner United Kingdom, men ligner en postkasse i Ghana?? Der betales med Kreditkort

Jeg har selvfølgelig ikke sendt nogen varer, da det hele er meget mistænktsomt. Hvordan nogen udlændingene kan tyde den danske hjemmeside (www.ice-shop.dk) aner jeg ikke..

Nogen der kan tyde noget af en adresse som denne:??

box os 1632 accra gh
accra gh, 23321
United Kingdom

Har selvfølgelig ikke planer om at sende nogen varer til ghana (gh), men tænkte jeg ville høre jer om det er et velkendt svindelnummer eller hvad? For selvom det virker helt igennem mystisk, så bliver der ikke bestilt voldsomt dyre varer, faktisk nogle af de billige..

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 07:52

Du skal da bare skrive til dem, at på grund af sikkerhed er der 30 dages karenstid, det betyder at pengene for varerne skal være indbetalt og have stået på din konto i 30 dage før du sender pengene.

Og så sende varen rekommanderet, så der skal en underskrift til for at få den udleveret :)

Det kan jo være kongen af Ghana - ikke at det er sandsynligt, men på nævnte måde finder du hurtigt ud af om bestillingen er god nok :)

Mette

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 07:54

http://usembassy.state.gov/accra/wwwhatny.html

Prøv lige at se - lidt nede på siden - attorney at law i Ghana med den postboks, så den kunne være god nok. Men du kan jo ringe til ham og spørge =P

På en anden side fandt jeg:

Address: P.O. Box 1632, Accra, Ghana
Phone: +233-(0)24-4313147; +233-(0)21-227187 / 221171
Fax: +233-(0)21-226129
E-Mail: belm@africaonline.com.gh

Han må da vide om han har bestilt din vare? hehe

Mette

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 07:59

Hvis du googler adressen inkl. united kingdom, kan du se, at der er tale om credit card fraud og scams - sådan umiddelbart......

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:51

Først og fremmest, så er det ret tydeligt at det er en Ghanesisk adresse... "GH" fremkommer et par gange, så selvom der står United Kingdom nederst, ja så narre det altså ikke Post Danmark ;-)

Secondly, så har jeg faktisk på et tidspunkt - helt bevidst ladet en handel gå igennem til en af disse Ghanesiske fuskere - der blev betalt med et kreditkort, pengene gik igennem - varerne blev såmænd også leveret - men de blev aldrig afhentet på den adresse, som de skulle leveres til... der er ikke trukket penge tilbage ifm. handlen, så have no clue hvad de har haft ud af det. Vi taler om en ønsket handel på over 50k - jeg "testede" helt bevidst og "nøjedes" med at lade noget af handlen gennemføre - det blev til ca. 25k i produkter, som de - som nævnt - aldrig hentede...

Ghaneserne og især nigerianerne har også et andet scam kørende... ihvertfald bliver jeg flere gange i ugen ringet op, hvor de - inden man når at svare - har lagt på igen - i listen over indgåede opkald står så et afrikanske nummer - og jeg formoder at de koster kassen at ringe nummeret op - altså deres scam - ellers kan jeg ikke rigtig gennemskue hvorfor de ellers ringer op og ikke lader mig besvare opkaldet....!

MVH
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 12:43

Nej det kan godt være det ikke narrer Postdanmark. Har også overvejet det med Karenstiden, ved simpelthen at trække pengene. Og når der så er afregnet med PBS og jeg har pengene sikkert på kontoen, så sende varen.. Men kunne godt forestille mig det var ligesom i dit tilfælde med at varen ikke bliver afhentet.. Kan så heller ikke gennemskue hvad dælen de skulle få ud af det??..

Den med telefonen har du nok ret i. Der sidder en maskine og ringer op til en helt masse, og så håber de på man ringer tilbage...

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:58

Jeg får også en del af disse fra Ghana, og helt ærligt hvorfor spilde sin tid på disse ordrer? Jeg sletter dem ihvertfald uden at blinke. Karenstid er ingen garanti for at kortholder opdager det indenfor de 30 dage, og det er sikkert ikke tilladt i forhold til PBS retningslinier at trække beløbet før ordren er sendt. Man kan forsøge sig med at kræve bankoverførsel, hvis man mener det er tiden værd at skrive mailen.

Nogen gange må man spørge sig selv "hvor sandsynligt er det" at Ghana kunne være ens største exportmarked foran Sverige, Tyskland og andre mere velbeslåede lande?

Grundne til at de er begyndt at vælge de billige varer er nok fordi flere webshops tænker "Nå ja, det er kun et lille beløb" og sender varen selvom de kan se at det er til Ghana. Det er noget mindre sandsynligt at nogen sender 5 herreure fordi manden jo kan være flink nok selvom han er i Afrika.

/Jesper

Fra Dansk
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 09:44

Vi fik også lige pludselig en ordre på 4 millioner kroner, ret meget for en iværksætter som køre agentur og kun har kørt i 6 uger ! Dette var også fra Afrika, vi skulle bare maile ordrebekræftelse og så ville pengene blive overført og varen skulle sendes. Jeg bad om deres CVR nummer 12 gange, de sagde at vi blot skulle bruge vores eget, den går jo ikke, så jeg kontaktede den danske ambassade i området og de tjekkede firmaet, et firma som ikke eksisterer, åbenbart nogle mennesker som skifter firmanavn flere gange om måneden.

Får i henvendelser fra Afrika, så istedet for at bruge en masse tid og spildtid, kontakt den danske ambassade som i kan finde på internettet, og få dem til at kigge på virksomheden, det er GRATIS og brugbar!!

Take care.........

Hilsen, Claus Ovesen
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 10:23

Alt hvad der rimer på den slags er totalt fusk............ man skal holde sig langt væk.

Det samme gælder, hvis man har noget til salg på et dba, ebay o.lign. - De sender en check med et alt for stort beløb. Du sender varen. Du sender det overskydende til en af deres venner, som de skylder penge og checken kan ikke cleares, når den tid kommer. Resultat = du har mistet din vare, du har mistet penge, som du troede var overskydende og du står tilbage med en lang næse og er forhåbentlig blevet lidt klogere.

Har man en shop, så skal man ikke tage udenlandske checks. Det tager forever at få dem clearet og de penge der ryger ind på ens konto er kun et lån, indtil rigtig clearing finder sted. Når checken så ikke kan cleares, så trækkes pengene fra ens konto igen.

Just my 2 cents...

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra frederiksberg
Tilmeldt 6. Jun 05
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 17:56

Hej

Jeg er lige blevet ringet op af PBS - alle mail indeholdende accra er fusk så det er bare at slette de ordre.

VH

Lotte

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)