Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor går grænsen for efterligning til at være kopi?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jag tager et hvert råd til mig.

Tror måske nok jeg må tage et skridt tilbage og komme op med en ny plan.

Men for pokker hvor er det ærgerligt. Der røg min drøm jo nærmest ud af vinduet. :(

Hvis nogen af jer herinde ved hvor jeg kan søge leverandører i EU må i meget gerne sende råd, ideer og links til mig privat.

Tak

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:48

Please stil generelle spørgsmål i tråden! Ik flere PBs om dette, jeg har ik tiden til at besvarer dem, og slet ik hvis de er mega lange og fyldt med mange problemstillinger.

Et par stykker har spurgt til andre variationer end de viste. Der er mange, og jeg har ik tiden eller mulighederne for at liste alle, men herunder er et par stykker:

• Størrelsen, dvs længden og bredden på de guld ting, som er syet fast
  • Afstanden. F.eks afstanden mellem de to buer på maven. Eller afstanden mellem de to guld enheder på ærmerne. Eller afstanden mellem et eller andet andet på kjolen.
  • Materiale valg
  • Pasformen
  • Syningerne
  • mm
Som sagt set ud fra de to billeder, så ville jeg godt turde at købe kjolen til venstre hjem, men det er min vurdering, og andre bør ik lægge min personlige vurdering til grund for evt at træffe et valg. Er man i tvivl, bør man søge ekspert hjælp. For der kan være ting, som jeg har overset, eller der kan være ting, som er beskyttet, dog ik i det viste eksempel, men ved andre varer...
Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 12:46

Ny ide!:

Hvad med at tage ud på kunsthåndværker skolen, eller hvor nu nye designere udklækkes, og så gå i ledtog med dem om at sælge deres kreationer?

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Tilmeldt 15. Aug 12
Skrevet kl. 12:48

Tak Jens!

Det kunne måske være noget.

Helt klart noget jeg vil undersøge. :)

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 14:44

Din drøm bør jo ikke være afhængig af noget jura, noget efterligning og i det hele taget andre mennesker.

Hvis du interesserer dig for mode og design af nye klæder, er der mange  veje,hvor  du kan få interessen i spil på en økonomisk måde.

En vej var nye designere, en anden er kvalitetskontrol, du kan blive ekspert i symaskiner og sømme. Du kan blive ekspert i bommuld og dyrkningsmetoder.

Der er så meget du kan. En lukket dør er det samme som en mulighed.

Og tro mig, vær glad over at denne dør er lukket, for det er noget skidt at snige sig rundt på kanten af loven.

Det er langt bedre at lave noget rent og klart. Det kan du nok, hvis du er interesseret, og ved hvad varerne koster.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Tilmeldt 15. Aug 12
Skrevet kl. 18:29

Tak for det positive indslag Jens.

Jeg må ud og prøve mig med andre krafter. - Havde vel nok for høje forventninger til min drøm.

Det er ikke let når man har det hele foran sig, har brugt hele min graviditet og barsel på at finde disse leverandører og produkter, og så ende med at løbe ind i denne mur fordi der er så mange regler og love man skal tage stilling til. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:39

Jeg har overhovedet ikke forstand på kopier og slet ikke på tøj, men jeg fornemmer, at der også er en præcedens, der gør, at det er meget forskelligt fra produkt til produkt.

Men når jeg ser disse to kjoler, så kan jeg umiddelbart ikke se forskel. Det kan jeg kun, fordi jeg bliver fortalt, at der er en forskel, at jeg kan se forskellen. Men på den anden side, så ligner mange mobiltelefoner snart iPhones ved første øjekast, og hvem kan se forskel på en TV-fladskærm.

Jeg havde engang for sjovt en iPhone-kopi fra Kina som ekstra telefon, der ingenting kunne, udover at ringe og noget andet basis, men den var praktisk, fordi der var plads til to sim-kort, hvilket ikke var så udbredt. Men jeg syntes, at det var så pinligt, at jeg gemte den væk i en hylster, så folk ikke kunne se den.

Hvis folk fx spurgte mig, om min skjorte er Hugo Boss, så ville jeg også synes, at det ville være pinligt, hvis det ikke var. (Jeg går i øvrigt mest i skræddersyet tøj, da jeg bor i Bangkok, hvor skæddersyet tøj typisk er billigere end mærkevarer, men hvor mærkevarene ofte er skuet samme på en sjov måde, da thaierne har korte arme).

Nå, det var en sludder for en sladder fra de varme lande, i bogstaveligtste forstand.

Det store spørgsmål er, hvis en tolder åbner din bestilling fra fx Kina, og de synes, at det er en kopi, så er det vel dem, som du skal slås med?

Hilsen, Robert

Fashion-Seller:

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:28

Robert Kronberg:

Jeg har overhovedet ikke forstand på kopier og slet ikke på tøj, men jeg fornemmer, at der også er en præcedens, der gør, at det er meget forskelligt fra produkt til produkt.

Men når jeg ser disse to kjoler, så kan jeg umiddelbart ikke se forskel. Det kan jeg kun, fordi jeg bliver fortalt, at der er en forskel, at jeg kan se forskellen. Men på den anden side, så ligner mange mobiltelefoner snart iPhones ved første øjekast, og hvem kan se forskel på en TV-fladskærm.

---

Det store spørgsmål er, hvis en tolder åbner din bestilling fra fx Kina, og de synes, at det er en kopi, så er det vel dem, som du skal slås med?

Umildbart ligner de hinanden, og det vil jeg give dig ret i, men jeans ligner og jeans uanset mærket. Hvis du eller andre begynder at nærstudere kjolen, vil du sikkert også se forskellene, ligesom når du sidder og kigger på 2 billeder med find 5 fejl. 
Man kan godt sammenligne det lidt med mobiltelefoner, dog er disse tit designbeskyttet, hvilket er svært at gøre ved tøj. Du kan dog designbeskytte detaljer...
Det er ik tolderne, som du skal slås med, men evt mærket bag originalen, hvis de finder de to produkter for identiske... 
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:39

jeg TROR der er langt større forståelse for at jeans som sådan ligner hinanden end det eksempel med en klar efterligning af en haute couture kjole, som helt klart ligner i helheden er er ændret i detaljen. Jeg TROR den ville give problemer langt mere end et par jeans. Enig i at det ikke her er tolderne der griber ind, da de slet ikke kender den, men derimod skaberen, hvis han/hun ser den.
Venlig hilsen

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:44

jeg TROR der er langt større forståelse for at jeans som sådan ligner hinanden end det eksempel med en klar efterligning af en haute couture kjole, som helt klart ligner i helheden er er ændret i detaljen. Jeg TROR den ville give problemer langt mere end et par jeans. Enig i at det ikke her er tolderne der griber ind, da de slet ikke kender den, men derimod skaberen, hvis han/hun ser den. 

Nej en krænkelse er en krænkelse, og det er uanset...

Jeg har for sjov spurgt min advokat, som har en kollega med speciale indenfor dette, og han siger, at variationen i kjolen langt overgår minimums kravet, og derfor kan trådstarter sagtens importere den uden problemer. Men jeg vil dog stadigvæk anbefale, at trådstarter får rådgivning, så der ik går noget galt med andre varer...

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)