Hej Aminoer, Jeg har prøvet før, men tænker måske jeg kan få lidt mere direkte respons herinde. Jeg er 23år, Mor og jeg brænder for at udleve min drøm om at sælge kvindetøj, sko og accessories på nettet. Mange af jer vil nok mene der er mange af den slags allerede, og jeg er helt enig. Dog synes jeg selv jeg har fundet produkter som endnu ikke sælges i danmark, MEN... Disse produkter er efterligninger af dyre designerkjoler. :/ De bliver solg af store og meget populære shops i både USA, UK og Irland. Disse shops findes både på nettet og på gaderne. DERFOR mener jeg at det må være lovligt siden de er baseret på "efterligningerne". Det er et koncept som giver kvinder mulighed for at "get the look". -Der står altså hverken designers navn, brand eller logo i produkterne og mange af dem er ændret lidt i designet. Man bliver altså ikke vild ledet til at tro det er en designerkjole man køber. Kjolerne er inspirerede! ( jeg linker et eksempel). Er det lovligt? Er lovgivningen anderledes i Danmark og hvordan ved jeg om jeg har med kopier at gøre. Der er jo mange af produkterne jeg ikke aner hvem har designet originalen af. Hvad kan jeg gøre for at sikrer mig? - Jeg har ikke råd til en advokat da jeg kun har 5000kr at starte det hele op på. Håber nogen derude kan hjælpe mig og måske fortælle hvordan det kan være lovligt for dem (de andre shops), i fald at det ikke er lovligt for mig? Mvh Samira |
Sig mig. Har vi ikke lige haft den for et par dage siden?