Hejsa, Jeg har længe gået med en drøm om at sælge tøj. - Ikke bare hvad som helst, men har fået inspiration fra amerikanske- og britiske hjemmesider. Det drejer sig hovedsageligt om kjoler, sko og accessories. Sage er dén at produkterne ligner ekstremt meget originale designervarer (som jeg tilfældigvis kendte til), men uden at blive udstillet med deres navn eller noget. Man kan få sit eget mærke i tøjet hvis man ønsker det. Der er flere store firmaer der allerede kører med disse kjoler og den ene åbner om ikke så længe en butik i london. Tænkte i starten at det ikke var noget problem når de allerede sælges som "main products" i de andre butikkers sortiment, men er gået hen og blevet i tvivl. Det ville jo være forfærdeligt hvis jeg pludseligt blev sagsøgt uden at vide jeg gjorde noget forkert. Hvordan skal jeg forholde mig til det? Jeg har jo ikke tænkt mig at bilde folk ind at det er designernes originale vare men bare sælge det som del af mit sortiment, og forklare at mine produkter er inspireret af designer kjoler osv. - Faktisk brande det under et "Get the look" koncept. Giver det mening? Det er altså ikke ligesom "LV" eller "GUCCI" hvor deres logo er over det hele på produktet. Ses disse som kopivarer eller som efterligninger og hvad siger loven om disse ting? Det er lidt ærgerligt hvis jeg får rødt lys da jeg har drømt om at basere hele forretningen på disse produkter, har fundet suppliers og er ready to go. Hvordan kan man nogensinde vide hvad der er kopier og hvad der ikke er. Der er jo så meget at vælge imellem. Bare tilfældigt at jeg lige synes kjolerne så bekendt ud. Undskylder det lange forvirrede opslag og håber nogen kan hjælpe, da jeg ikke har råd til en advokat. Jeg tør bare ikke springe ud i det uden at have gjort noget for at undersøge det. Vil bare ikke leve i konstant frygt for at blive sagsøgt. Synes bare det er underligt at disse større og anerkendte forretninger endnu ikke har fået den omgang, hvis det går imod nogen love. Ser frem til at høre fra jer. På forhånd tak :) |
Er der slet ingen som kan hjælpe mig med dette spørgsmål?