Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kritik af Trustpilot.dk

Side 5 ud af 7 (63 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

> det vil jeg mene er dumt, for hvis folk finder ud af det, vil jeg tro de vil få mindre tillid til dig og din virksomhed

Jeg lever som sagt af elektronisk manipulation, og kunderne strømmer til - ikke bare til mig, men til markedet generelt. Det er fortsat en af de hurtigst voksende industrier i verden lige nu. Så jeg ser ikke det store problem her. Iøvrigt er der mange andre der lever af manipulation, og de har det også rigtig godt - her tænker jeg f.eks. på PR-folk, politiske spindoktorer og lobyister - alle områder som også er i stærk fremgang.

Store virksomheder, politikere og foreninger, læner sig ikke bare tilbage og lader virkeligheden udforme sig selv. Sådan fungerer verden bare ikke i dag. Alle parter forsøger at manipulere med omverden og folk så mgodt de kan - nogle gør det så bedre end andre.

Trustpilot er i den sammenhæng blot endnu en (foreløbigt meget lille) brik i det spil.

Tilmeldt 29. Aug 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:11

ja, men jegr mener bare at det vil give dig bedre trust hvis du afslørede i stedet for at deltage. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:20

Øhh, jeg kan altså ikke lige se, hvor det var jeg bad om personlig coaching og strategisk rådgivning. Jeg synes egentligt jeg har klaret mig meget godt indtil nu :)

Jeg synes det ville være mere passende hvis du fukuserede på sagen: Truspilot, i stedet for min person.

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 13:59

Jeg har sakset lidt fra trustpilot.dk:

"Det er Trustpilots hensigt at give en objektiv og fair bedømmelse af de firmaer og institutioner, der tilbyder varer og serviceydelser på internettet.
Vores bedømmelser er og skal være uafhængige af økonomiske interesser. Vi indsamler oplysninger, herunder også personlige oplysninger, som naturligvis bliver brugt til bedømmelse af hjemmesiderne, og som indgår anonymt i statistiske beregninger. Din e-mail-adresse er sikker ved os. Vi kan heller ikke lide spam."

I bund og grund vil der, for et sådant site som trustpilot.dk, altid være tale om subjektive vurderinger. Subjektive vurderinger er altid manipulation. Det kan godt være, at trustpilot.dk har opsat, hvad de selv synes er objektive kriterier, men det vil være subjektive - og dermed manipulerende - vurderinger, der vil ligge til grund for den enkelte rating. 
Hvis trustpilot.dk hævder, at bedømmelser er uafhængige (af økonomiske interesser), så er det direkte i modstrid med flere forhold allerede beskrevet i denne tråd. deMib skærer det ud i pap. Og hvis e-købmænd, fx her på Amino, hjælper dem med deres projekt, så vil de vel ikke kunne kaldes uafhængige. I hvert fald vil der kunne stilles spørgsmålstegn ved uafhængigheden.
Deres holdning til spam står jo i reel modsætning til, hvad der er oplevet og gengivet i tråden.

Tilmeldt 14. Jun 07
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 15:44
Her er så 3 bedømmelser, som er sakset fra trustpilot.dk, der giver den anmeldte webshop ”66 trust” (60-79: ”Tænk dig om”).
3 stjerner
”Hyggeligt, men farlig måde at købe xxx på, det er alt for nemt at bruge mange penge ;) Har købt meget tøj gennem XX på denne måde. Selvom xxxxx godt kan skuffe lidt en gang i mellem, er det dog noget jeg fortsat vil gøre.”
3 stjerner
”Har et stort udvalg, men leveringstiden er for lang.”
4 stjerner”
Ingen problemer. Dog lang leveringstid og man skal selv betale porto ved levering og tilbagesendelse.”
 Synes I, at der er tale om en objektiv vurdering/pointgivning?
Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 17:11

Henrik R:
Synes I, at der er tale om en objektiv vurdering/pointgivning?

Nej. Og at vurderingen så bliver til "Tænk dig om" for sådan nogle bedømmelser, det er helt hen i vejret.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 14. Jun 07
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 06:51

Skal man le eller græde? Er det rimeligt, at en rating/trust er på 100 på baggrund af 2 bedømmelser, hvoraf den ene er fra shopejeren selv?

Tilmeldt 29. Aug 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:20

Nej, men hvis der er mindre end 20 bedømmelser bør man ikke stole på trust rating derfor den er blå ;) 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:23

Thomaxz, hvad laver du her - du synes jo Amino er et lortesite, som du har givet en stjerne på Trustpilot? :)
- Der er ingen der tvinger dig til at lide her ...

Tilmeldt 14. Jun 07
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 09:23

thomaxz:

Nej, men hvis der er mindre end 20 bedømmelser bør man ikke stole på trust rating derfor den er blå ;) 

Thomas - hvor mange mennesker tror du, der skeler til, om feltet er blåt, så længe der står et tal? Herudover accepterer man også, at fx en shopejer selv bedømmer sin shop og skriver en masse superlativer, som iflg. trustpilot skulle vægte mere end blot nogle stjerner. Det er simpelthen uvederhæftigt og useriøst! Man bør aldrig stole på trustpilot.

Side 5 ud af 7 (63 indlæg)