Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kritik af Trustpilot.dk

Side 4 ud af 7 (63 indlæg)
Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

thomaxz:
Men hvis man kigger på f.esk Batteriebyen.dk så har den fået god rating og det er fordi det er simplet hen fordi de har god service og jeg ved det for har selv handlet der.

Du har tilsyneladende ikke forstået noget af det, vi forsøger at fortælle jer.

Det er fint, at Batteribyen har fået en god rating.. Det er helt fint - for de yder god service og er samtidig billige. Fantastisk sted at handle. Men hvis jeg oprettede en virksomhed i morgen, der hed Batteriverden.dk eller whatever, som havde nøjagtig samme koncept, så skal jeg love dig for, at jeg skulle sørge for, at Trustpilot.dk fortæller deres brugere, at de skal boykotte Batteribyen, men forgude Batteriverden. Det er dét, der er så latterligt ved systemet på Trustpilot. Man behøver ikke engang at være mere end almindeligt IT-kyndig for at kunne finde ud af det. Vi behøver vel ikke at nævne flere emailadresser og proxy-servere?

Jeg har i øvrigt også selv modtaget spammailen fra dem her til morgen, og af en eller anden årsag havde jeg lyst til at læse det. Det gjorde jeg så - og der lover de, at der kommer mobil-bekræftelse når man skal oprette en bruger. I mine øjne vil det være et skridt på vejen, hvis altså ikke det system så bliver fuld af huller og lige til at omgå. Ærgerligt, at mit SPAM-filter ikke fangede mailen. Det har jeg nu lært det, at det skal gøre næste gang.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 10:28

Hihi - denne tråd er een af de sjovere at følge herinde...

Go get'em, Mikkel :-)

Tilmeldt 29. Aug 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:17

Mikkel deMib Svendsen:

> Hvad har det med nået som helts at gøre?

Det er muligt du ikke forstår den kritik, men den er skam meget rammende! For hvis man driver online virksomhed, eller rådgiver andre, så handler det om en ting: Sikre sin egen (eller rådgivende) virksomheds bedst mulige gennemslagskræft i markedet. Og når man så kan konstatere at huller i en service som Trustpilot udgør en risiko, så er det da virkelig dumt at fortælle i detaljer om hvad hullerne går ud på - den detaljerede viden om, hvordan disse huller udnyttes, vil jeg gerne holde helt tæt til kroppen, indtil jeg er sikker på at mine konkurrenter ikke kan udnytte dem. Det er IKKE mit job at hjælpe Trustpilot - det er mit job at hjælpe min virksomhed, og dem der hyrer mig til det. Og lige nu gør jeg det bedst ved at holde kæft om de huller jeg finder, som kan udnyttes.

OK nu er jeg med, men hvis du har forslag til en bedre løsning forhindre det dig ikke at skrive den? 

Tilmeldt 29. Aug 07
Skrevet kl. 12:22

Mattias Skovhøj:

Du har tilsyneladende ikke forstået noget af det, vi forsøger at fortælle jer.

Jeg har fint forstået at man kan snyde osv.

Og jeg er udemærket klar over hvordan, men selv de rimlig nemt er det et stadig en del arbjde der skal til.

Og jeg ved skam også at selve tcp/ip protkollen som internetbygger på er dålig designet og nemt at snyde med.

Men det ligesådan men stort set alt andet intet kan vær 100% sikre. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:23

> OK nu er jeg med, men hvis du har forslag til en bedre løsning forhindre det dig ikke at skrive den? 

Jeg tror slet ikke du forstod det jeg skrev ovenfor, hvis du kan komme med det forslag! :)

Tilmeldt 29. Aug 07
Skrevet kl. 12:26

Mikkel deMib Svendsen:

> OK nu er jeg med, men hvis du har forslag til en bedre løsning forhindre det dig ikke at skrive den? 

Jeg tror slet ikke du forstod det jeg skrev ovenfor, hvis du kan komme med det forslag! :)

Det jeg mener er du da godt komme med forslag uden at røbe huller.

f.esk et af de tiltag de har er en mere deltajeret bedømmelse blandt på paramterere som leveringstid.

at der vægtes bedømmelser med kommentare højre end bedømmelers uden. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:33

Det er ekstremt kompliceret at lave et online rating system, som er troværdigt. I er SÅ langt fra målet, at jeg ser det som en næsten håbløs opgave at komme bare i nærheden af noget brugbart fra der hvor I er. Så jeg kan ikke rigtig ser meget ide i at bruge tid på at komme med forslag til noget der blot vil blive hjælpeløse lapper.

Det virker mest af alt på mig, somom I helt fundamentalt har fået skruet det galt sammen. Var det mit system, startede jeg helt forfra :)

Tilmeldt 29. Aug 07
Skrevet kl. 12:40

Nu har jeg intet med dem at gøre ;)

Men går ind for at se ting nyanceret i steder sort/hvit.

Ja det er et kompliceret at lave et online system der er troværidg, men det ret nemt at snyde på andre medier en online f.eks et simpelt læserbrev til et medie.

Men hvis du ikke giver dem en idé og det ender med at det bliver misbrugt ender det jo med at din butik går ned fordi hullet stadig er der?, selvfølig skal man ikke røber huller offenlig, men man give idér og så ellers skrive om hulleren direkte til dem.

Hvis du mener de har fundamentalt har fået skruet det galt sammen.

så havde jeg skrev en mail om det til dem ;) 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:52

> ender det jo med at din butik går ned fordi hullet stadig er der?

Nej, så ender det med at ingen gider bruge Trustpilot - ganske enkelt fordi de oplever, som de fleste vist gør lige nu, at de ratings der uddeles slet ikke har noget med virkeligheden at gøre, men er et udtryk for hvem der har flest venner, hvem der er bedst til at samle fjenderne, hvem der har mest teknisk snilde, eller kender flest skruppeløse Russiske programmører osv. osv.

Iøvrigt mener jeg selv, at jeg tilhører en af de grupper, som har teknisk snilde nok til at udnytte et svagt IT-system, i det omfang det bliver nødvendigt for at beskytte min egen eller kunders forretninger. Jeg har trods alt levet af elektronisk manipulation i over 10 år nu :)

Jeg mener at de på alle punkter fejler med Trustpilot: De grundlæggende rammer for konceptet holder ikke, det er teknisk set alt for dårligt lavet, og der er på ingen måde styr på de sociale forhold. Det eneste de har, er en spire til en ide, som måske under de rigtige forhold kunne være god, men bare på ingen som helst måde er det nu :)

Tilmeldt 29. Aug 07
Skrevet kl. 13:00

Mikkel deMib Svendsen:

Nej, så ender det med at ingen gider bruge Trustpilot - ganske enkelt fordi de oplever, som de fleste vist gør lige nu, at de ratings der uddeles slet ikke har noget med virkeligheden at gøre, men er et udtryk for hvem der har flest venner, hvem der er bedst til at samle fjenderne, hvem der har mest teknisk snilde, eller kender flest skruppeløse Russiske programmører osv. osv.

Jeg føler fint at de ratings der uddelse har noget med virkligheden at gøre, har ingen steder fundet noget som siger noget markant anderledes en mine oplevelser.

Mikkel deMib Svendsen:

Det jeg mente med det er at hvis folk går hen bruger hvilket tendes ser ud til nu og at dine konkurrenter rent faktiks unytter de huller som du syntes var spild af tid af lukke, så kunne du gå konkurs.

Mikkel deMib Svendsen:

Iøvrigt mener jeg selv, at jeg tilhører en af de grupper, som har teknisk snilde nok til at udnytte et svagt IT-system, i det omfang det bliver nødvendigt for at beskytte min egen eller kunders forretninger. Jeg har trods alt levet af elektronisk manipulation i over 10 år nu :)

Ja så hvis din konkurrence unytter systemer gør du også?

det vil jeg mene er dumt, for hvis folk finder ud af det, vil jeg tro de vil få mindre tillid til dig og din virksomhed

istedet bør du finde beviser på at dine konkurrence snyder og så vil kunder så få mere tillid til din virksomhed. 

Side 4 ud af 7 (63 indlæg)