Hej Anders, Godt initiativ at deltage i debatten her på Amino. Jeg giver jer ret (jvf. jeres mail, der blev postet tidligere i tråden) i, at med tiden og med antallet af kommentarer, vil retfærdigheden ske fyldest, og sandheden komme frem. I de fleste tilfælde! Hvad med små webshops, hvor butikkerne er små, men antallet af dem mange? Hver butik vil måske over 2-3 måneder måske få 30 vurderinger. Man kan jo ikke gøre alle tilfredse - og lad os sige, at de alle har været kunder i webshoppen - så de 25 af dem er måske positive. Dette vil måske give en rating på 75-80 stykker. En af konkurrenterne opretter nu 25 e-mail adresser på hotmail/ofir whatever - og opretter 25 brugere hos jer. Herefter går han igennem 25 forskellige proxyer, og opretter over en håndfuld dage - måske uger (for ikke at blive opdaget af jer) 25 negative bedømmelser med fiktive dårlige oplevelser. Herefter vil butikkens rating være ganske lav, og hvis I får overtalt gennemsnits-eshopperen til, at jeres tal virkelig er et udtryk for om man skal handle med en butik eller ej, ja så kan det meget vel betyde mange mistede kunder for en lille webshop. I gør meget ud af at gøre opmærksom på, at I har mange kilder, som I bedømmer ud fra. Så vidt jeg kan se, er det stort set kun brugernes antal af stjerner der tæller. Tænk jer om, før I handler med trustpilot.dk - deres trust er kun 65! |
Mattias Skovhøj:I gør meget ud af at gøre opmærksom på, at I har mange kilder, som I bedømmer ud fra. Så vidt jeg kan se, er det stort set kun brugernes antal af stjerner der tæller. Tænk jer om, før I handler med trustpilot.dk - deres trust er kun 65!
Jeg er meget enig... Der skal gøres noget ved vægtningen der lader til ikke at være helt i orden..