Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kritik af Trustpilot.dk

Side 1 ud af 7 (63 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop lige skrevet et indlæg på min blog om det nye website Trustpilot.dk. Ideen med sitet er sådan set god nok, men deres system er bare for latterligt dårligt og ekstremt let at manipulere.

På sigt kan sitet, hvis det ellers bliver populært, godt gå hen og blive problematisk for mange websites. Heldigvis kan det som sagt løses, hvis man har lidt teknisk snilde :) (lad mig i denne omgang nøjes med at nævne annonyme email adresser og proxy servere ...)

Det kan naturligvis også bruges "kreativt" til at skade ens konkurrenter ...

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 12:44

Jeg er meget enig... Jubii havde tidligere en lignende service, hvor man kunne vurdere de forskellige onlineshops. Det endte (naturligvis) med misbrug fra diverse webshops, der var inde og skamrose sig selv og badmouthe konkurrenterne.

.. Og lur mig om ikke det samme vil ske for Trustpilot - specielt med den måde de vægter brugernes indlæg lige nu

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:47

Ja, og det er blot en ud af mange "fejl" i deres system. Jeg orker ikke at remse alle "hullerne" op her, men der er mange - og det er vel heller ikke min opgave. Indtil deres system bliver bedre vil jeg tillade mig at bruge det jeg ved, til at sikre de virksomheder jeg arbejder med bedst muligt ...

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:53
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 14:23

shop-portalen.dk:

he he - tjek http://trustpilot.dk/Search.aspx?Search=trustpilot.dk - og se direkte adgang til deres admin.trustpilot.dk - ja jeg ville sige “Do not trust the pilot” istedet

Hvordan er det helt præcist at du kan komme ind i deres admin-modul ud fra dette? er det ikke password-beskyttet?

Generelt er konceptet fedt, men tror ikke det er holdbart. Som nævnt tidligere, alt for meget misbrug og ikke mindst personlige holdninger, som oftest kan få folk til at "overreagere".

// Jesper Skov

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 14:55

Hi Jesper - jeg mener ikke at man kan komme i deres adm. men alene det at det er indexet i deres eget system og man kan rate det der mega dårligt

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 15:08

Jeg er meget enig i dine synspunkter, Mikkel.

Sitets hensigt er fin nok - hvis bare alle brugere af websitet havde samme hensigt! Sådan kommer det helt sikkert ikke til at forløbe, - det bliver endnu en torn i øjet på danske webshops. (som i mine øjne har det svært nok i forvejen)

Det værste der kan ske lige nu, er, hvis det ender med, at de får 5 minutter på godaften danmark eller lignende landsdækkende program - så har vi en situation, hvor 50% af den danske befolkning tror, at "trustpilot.com" altid kan fortælle, om en webshop er sikker eller ej. Den information, disse brugere i virkeligheden ender med at få, er, hvor gode webshoppens konkurrenter er til at svine til og lege med proxy-servere, og har ikke en rygende fis at gøre med hvor sikkert det er at handle med webshoppen.

Lad os få Mikkel med i Godaften Danmark - hvis da det er lykkedes trustpilot at overbevise TV2 om at de har ret. Smile

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 20:52
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Her er deres holdning til problemet:

Min Mail:

> Jeg skriver til dem som en webshop der føler mig noget taget ved røven af
> jeres koncept. Efter at have hørt om jer i medierne havde jeg en opfattelse af
> en virksomhed der havde styr på sikkerhed og kunne tilbyde troværdig som den
> er.
>
> Det er dog langt fra tilfældet. Der er jo en lang række åbenlyse muligheder
> for at snyde og booste sin egen webshop. Jeg kan blandt andet se at en person
> har skam rost vores konkurrent xxxxxxxxxxxx  og har svinet vores side
> til. xxxxxxxxxxx.
>
> Mit spørgsmål til jer er derfor, hvad kan jeres service når det i og for sig
> bare handler om at kende flest mennesker eller kunne hyre den bedste
> programmør til at snyde jeres system.

Deres svar:

Hej Jesper
>
> Beklager din oplevelse. Men Trustpilot er ene og alene bygget på
> brugervurderinger og vurderinger fra medier og ankenævn. Vi lader det være op
> til brugeren selv, hvad de vælger at gøre. Vi mener, at man over en længere
> periode kan se hvilke websites der gør arbejdet ordentligt, og hvilke der ikke
> gør. Vi vil naturligvis forsøge at stoppe usaglige kommentarer og partiske
> bedømmelser. Men det er nu en gang umuligt at stoppe. Og selv om vore
> programmør er usandsynlig dygtig, så kan det ikke lade sig gøre. Jeg kan dog
> love dig, at hvis dit website klarer sig godt, så vil den ene negative
> kommentar hurtigt blive overset af gode.
>
> Vi beklager at du føler dig snydt, men konceptet er klart. Jeg kan evt.
> opfordre dig til at sende samtlige dine kunder ind på Trustpilot og fortælle
> om deres handel.
>
> Vi er dog kun et par drenge om konceptet, og selv om vi arbejder så hårdt vi
> kan, tager det nok et par uger før alt er klart.
>
> Hav en god aften.
>
> Med venlig hilsen / Kind Regards / Freundlichen Grüßen
>
Slettet navnet for ikke at hænge nogen ud udover deres firma.

Umiddelbart ligner det at de ikke går op i deres egentroværdighed.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 65
Fra  Airplay Music ApS Skrevet kl. 21:16

Kære Amino´er

Giv nu lige konceptet en chance. Alle er vist enige om at grund-idéen er god, både for E-shopperne hvor risikoen for at blive snydt minimeres, og for alle Jer E-købmand der driver en god og sober forretning.

Javist der er forskellige fodfejl - men tag nu og udskift den meget negative og ukonstruktive retorik, med nogle konkrete råd og input til forbedringer.

Det er vist meningen med Amino :-)     

Tilmeldt 28. Aug 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:28

Hej alle,

Anders fra trustpilot her. Udmærket debat I har kørende, omend den måske startede med lidt for farvede briller. Vi ved at vores system pt, har fejl og mangler. Men inden længe vil vi have udrettet mange problemer og især problemet med usaglige bedømmelser og direkte fup. Det er dog svært, og specielt når vi kun er ganske få knægte om projektet.

Derfor håber jeg, at I vil give portalen en chance og kæmpe for retten til at kende sandheden, fremfor at opfordre til at andet. Jeg synes egentlig airplay fanger min mening meget godt. Kritik er godt, bedre end ros, dog så længe det er sagligt. Vi modtager hellere end gerne hjælp og input fra alle.

Håber stadig I vil støtte projektet 

Mvh

Anders 

Side 1 ud af 7 (63 indlæg)