Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt og transport af større produkter solgt online

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Internetbutikker synes at være delt op i digitale ydelser og kendte produkter (cd, dvd, bøger osv.).

For virksonheder som min er fragt/levering til konsumentmarkedet et problem.

Mine varer kan ikke køre til private via Post Danmark, da vægt og størrelse (ca.35-45 kilo og rummål ca. 1 m2) ikke passer ind i deres systemer. Selv Danske Fragtmænd, UPS og DHL holder sig tilbage i forhold til b2c levering.

Flere jeg har talt med har dog store forventninger til b2c fragtopgaver for internetbutikker i fremtiden, men lige nu er markedet ikke stort nok til at der er ret mange som vil tage teten. Så de små fragtfirmaer har faktisk en gylden mulighed for at snuppe et markedsområde fra de store lige nu...

F.eks. kan danske fragtmænd sagtens levere til rimelige penge, men kunden skal være hjemme i dagtimerne...

Er der nogen herinde som har nogle gode forslag til hvordan man kan levere lidt større b2c stykgodsvarer økonomisk og stadig bibeholde serviceniveauet?
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 12:49

- Jeg har gode erfaringer med dankse fragtmænd. Det er korrekt at kunden skal være hjemme, men det er mulgit at aftale tidspunkt, og opgive tlf.nummer til fragtmanden således vognmanden sikrer at kunden er hjemme når han/hun leverer på adressen. Jeg har endu ikke været ud for at få det retur, når jeg har aftalt lev.tidspunkt med kunden. Det funger!!

Jeg tror ikke kurer-virksomhederne er den rigtige løsning, da de ikke mestrer større lasttransporter.

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 13:06
Post DK kan godt klare sådanne opgaver, de fungerer faktisk fuldt ud ligesom Danske Fragtmænd og andre selskaber.

Hiv fat i deres salgsafdeling og bed om at få nogle priser på det som hedder Letgods.
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 14:06

Det lyder meget som den situation, som bolia.com nok har været i...

De sælger møbler via nettet og de bliver så leveret til kunden om aftenen, på et fast aftalt tidspunkt!

De bruger Freja i København og Århus, måske kunne du snakke med dem?

/Brian
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 20:38
Tak for jeres svar.

Der er mange der har læst denne tråd, så fragtspørgsmålet er vist interessant for flere end bare mig...

For at holde tråden lidt kørende følger følgende åbne spørgsmål:

1. Hvad bør det koste at få fragtet et stk. vare som passer på en EUR palle, som vejer 50 kg, en distance på 300 km (krydser Storebælt) til en privatkunde?

Dette er et tænkt eksempel, er der nogen som har nogle erfaringer?

Jeg spørger fordi det vil være rart at have nogle tal at sammenligne med.

2. Hvem er bedst til fragt af større varer i Danmark?
(Pris, kvalitet, hastighed, osv...)
Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:32

Jeg kan kun tilslutte mig her.

Jeg mangler i den grad fragt af gods i den størrelse.
Jeg sælger bl.a. plæneklippere og ATV, Motorcykler m.m over hele landet ( og export)
Og det er simpelthen umuligt at opdrive transport af den slags ting til private kunder.
Jeg tror jeg vil prøve Freja, men har ikke de store forhåbninger.
Det er også svært at sælge en fx. tilbudsvare til ex.vis kr. 1698 incl. moms
og så skal opkræve 900 + moms for forsendelse.
Så hvis der er flere gode bud herinde så lad os høre.

Evt. også gerne fragt b2c til ex.vis tyskland.
Hvis du har firma i tyskland kan du bruge DHL, med et kanonkoncept og ok priser, men ikke DHL danmark!

Med venlig hilsen
Kenneth Skou

Fra Rønde
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 20
Fra  SCAN-AIR ApS Skrevet kl. 19:40

Hej

Jeg vil forslå jer/dig at kontakte GLS, dem bruger vi både til B2c & B2B og det virker hvergang for os og koster ikke det vilde. Hvis du har en god forsendelses mængde "+1000 collie"
Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:46
Grunden til at de fleste fragtfirmaer ikke er glade for private forsendelser er
- der er ofte besværlige tilkørselsesforhold eller modtager "fatter" ikke, at chaufføren ikke kører varen helt ind i garagen eller bærer det op på 3. sal
- der kræves bil med lift for kørsel af EUR-paller. Varen skal også pakkes af pallen, for at få den med retur fordi private ikke har byttepaller
- modtager er ikke hjemme i dagtimerne. Dette betyder man sidst på dagen kører rundt med paller, man ikke kunne levere. Dermed kan bilen ikke udnyttes optimalt til returlæs. Har man smidt en seddel ind skal man vente på at kunden ringer tilbage eller selv tage kontakt for at kunne levere godset dagen efter. Dette tager tid, som er lig med penge.

Min erfaring efter 20 år med distribution i Danmark (både fra transportbranchen og "den anden side ") er:
- Det drejer sig om, at få lavet en aftale med kunden allerede når man sælger godset. F.eks. at levering vil ske en bestemt dag efter eller inden et bestemt klokkeslet. Forkar kunden, at varen leveres ved vej-/fortovskant.
- Få et telefonnumer kunden altid kan kontakes på og skriv det både på varen og på fragtbrevet
- Undgå så vidt muligt at sende varen på efterkrav
- Vær ærlig overfor transportøren når du skal indgå transportaftalen. Spørg hvilke krav han stiller for at du får en god pris
- Har man faste modtagere (f.eks. Tubberware under-forhandlere) kan man lave en aftale, at varer kan afstilles et bestemt sted uden at der skal gives kvittering. Husk at skrive det på fragtbrevet. Emballer varen, så modtager kan se om der har været anbrud og aftal med transportøren hvad man gør i hvis modtager kommer hjem og varen er anbrudt.
- Lad være med at sende varen på EUR-paller, men sørg samtidig for at den palle du bruger overholder målene 120x80. Varerne må ikke efter pakning stikke ud over pallens sider.
 - Sørg for at pallen er ordentligt emballeret. Hvis du skal sende en stang og nogle kasser, bør stangen sendes osm løst colli der ligger ved siden af. Den skal ikke være klistret på pallen med tape eller stikke ud af pallen. Dette sikrer en optimal udnyttelse af bilen

Angående fragt mellem Jylland & Sjælland (excl. Lolland-Falster & Møn) bør man kunne forhandle sig frem til en pris på DKK 550 - 650 + moms pr. palle
Udover dette kan der så komme tillæg for forgæves kørsel og efterkrav.
Paller internt i Jylland/Fyn bør ikke koste mere end 375 - 40 pr. palle. Sjælland 350 pr. palle (excl. Lolland-Falster og Møn)

Mulige transportører:
Danske Fragtmænd.
Dækker landet godt, men terminalerne ligger kun i de store byer. Dermed kan der være langt, at køre igen med pallen.
Kan løse opgaven, så lang tid pallerne ikke er for tunge. Kender ikke deres pallepriser.
DFDS Transport
Dækker landet ligeså godt som DF. Kan give priser - sepcielt hvis afhentningsstedet er tæt på deres terminaler. Desværre har de få terminaler i DK

Selvfølgelig findes der andre transportører end ovenstående, men jeg ville starte der.

Med venlig hilsen
Flemming
Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 00:15

Lige et lille sales pitch:-)

C.w. express kan tilbyde billige sammedag levering i hele danmark, vi har base på vestsjælland, og i århus, og kan køre til fornuftige priser, hvis godset er på paller, og hvis kunden er hjemme

for mere info

40 52 36 26
Fra Horsens
Tilmeldt 20. Jul 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:34
Er der nogle af Jer, der siden i skrev indlæget, har fundet den ideelle løsning?

Jeg plejer at sende mine b2c pakker via postdanmark, men er nu (også) rendt ind i problemet med størrelse.

Pakken vejer få kg. og er "kun" 76*76*40cm., altså ok til at man kan løfte den, men for stor til postDK (og åbenbart alt for lille til et fragtfirma??)

- er lidt frustreret over fragtjunglen, da jeg jo helst vil give mine kunder hurtig levering.

- ligger i inde med de vise ord?????

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)