Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Canvas via telfon eller via dør

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 17. Sep 06
Indlæg ialt: 25
Fra  Flower Factory Danmark Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ville høre hvilke erfaringer i har med Canvas - hvilken en er bedst telfon eller møde op på deres kontor eller butik men mit produkt om det så er bøger - printere eller andre prdukter.

Hvad virker bedst og hvad har i af for og imod.

Jeg tænker selv at hvis man møder op så er du ik kontakt med det samme, og man har mulighed for at lavet et møde og samtidig dele et kort og vise produktet frem. Omvendt kan det også være ret irriterende uden en aftale.

ved telefon - har man mulighed for at arbejde hurtigere. Men omvendt hader jeg selv tlf sælgere, og jeg synes man har meget nemmere ved at afvise i tlf.

Håber i kan hjælpe

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:40
Det kommer nok mest an på den kunde du kontakter.

Personligt set er min dagligdag så tæt pakket, at jeg har brug for at kunne kigge på tingene - når jeg har tid. Derfor får telefonsælgere altid besked på sende mig noget jeg kan kigge på - når jeg har tid. I mange tilfæle, især med de rigtig smart-ass-pistol-sælgere, er det tilbud på noget jeg skal beslutte nu og her, men så er det bare ærgeligt for dem.

Det sket et par gange om måneden at der fysisk dukker en sælger op uanmeldt. Og der er jeg altså iskold og hælder dem ud af døren med besked på at sende mig en email med hvad de vil. Så vil jeg vende tilbage med besked om jeg mener der er grundlag for et møde - når jeg har tid.

Men ovenstående er så set fra min stol. En af mine gode bekendte har den omvendte holdning og smider alt hvad han har i hænderne, når han bliver kontaktet af en sælger. Men han er også selv sælger, så han har måske mere forståelse for andre sælgere. Han får tilgengæld også gjort nogle gode handler, hvilket igen må skyldes at han ved hvordan han skal gribe det an.

Så, som sagt, må det komme an på dem du kontakter.

/Jesper
Fra Kalundborg
Tilmeldt 17. Sep 06
Fra  Flower Factory Danmark Skrevet kl. 08:54

Ja du har ret, det kommer selvf. an på hvem man kontakter.

Men hvis nu dit firma skulle have salg og have gang i det nu og her, det kan ikke vente men skal ske. Så ved jeg også at hvis jeg sender en mail - så bliver den lige-så hurtigt deleted - medmindre medmindre medmindre :) det selvf er fordi i har aftalt på fremmødet at han skulle sende dig en mail. Men der er vel skabt en lang bedere kontakt visuelt-fremmødt.

Men man kan vel også sagten skabe kontakt via telefonen - men der kan du ikke rigtig vise dem noget produkt eksempel.

Det afhænger vel også om det er en sælger som er smart ass som du skriver eller om han/hende er god til at give et indtryk.

Ligespådan de tlf sælgere der ringer for at følge op unden man reelt har set produktet eller andet men kun har et tilbud f.eks. annoncer - nogle kan man nærste høre de bliver sure :) hihi

Jeg har ikke noget imod nogle møder op - bare de ikke tvinger mig til nogle beslutninger her og nu.

Er der nonge der har nogle historier, success eller fiasko

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror også, det kommer an på, hvad du vil sælge.

Når jeg sælger annoncer i mine lokale medier, sælger jeg klart mest ved døren.
Men når en kunde først er blevet vant til at annoncere hos mig, sælger jeg mere ved at sende en mail: "Hva' sååå - ska' du ha' noget med denne gang?"
Hvis jeg skulle sælge et nyt mærke ind til tøjbutikker, ville jeg nok også dukke uanmeldt op i de stille formiddagstimer. Jeg ville så være parat til at efterlade et salgsark med et skarpt tilbud de steder, hvor jeg fik pedalen (som hos Jesper). Og de skulle naturligvis følges op pr. telefon.

Jeg tror, telefonen fulgt op af mail og ny telefonopringning i mange tilfælde er den mest effektive metode. Du kommer i kontakt med mange flere end ved døren. Omvendt er det vanskeligere at afvise én, som man skal kigge i øjnene.

Så mit svar kan vel opsummeres til: "Det må du selv finde ud af" Big Smile

God vind.

Hans

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har prøvet begge dele, og konklusionen er rimelig klar, at størst udbytte var via telefon, hvor jeg fik den indledende tilladelse til at sende uddybende mail - og så opfølgning en uges tid senere.

Grunden til det større udbytte er bla. at du kan nå "100" gange flere via telefonen.

Når man kører rundt, er der mange steder hvor relevant kontaktperson ikke lige er der - sidder i møde - har ikke tid, kom igen om 1/2 time, osv. osv - uendelig spildtid..

Ved telefon salg, er det meget vigtigt at du har et kort og klart budskab - ikke så meget indledende bullshitsalgstaleagtigt :)

Og selvfølgelig at du har undersøgt dine kundegruppe grundigt, så du ved interessen for netop dine produkter er tilstede.

Sidst men ikke mindst , at du har noget godt skriftligt materiale at sende pr. brev/mail, med telefonisk opfølgning indenfor mex en uges tid.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 17. Sep 06
Fra  Flower Factory Danmark Skrevet kl. 08:36

Ja . jeg kan se det er ret vigtigt at det er en varm kontakt hvis man skal truppe op.

Hvis man nu smider sit visit i form at noget brochure eller andet - så kan man vel på den måde få en fint indgangvinkel til at ringe og følge op. :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)