Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse af herboende Thai

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Det er måske et lidt mærkeligt spørgsmål, og på ingen måde med en racistisk tone.

For det første, er der nogen her der har erfaringer med arbejdsmoralen ved Thai'er? Den smule jeg ved, er at mentaliteten normalt er at de arbejder som gale. Og det er jo kun dejligt set med en arbejdsgivers øjne.

For det andet, er der nogen der har erfaringer med ansættelse af en kvinde? Hun er i 30erne, og efter min mening i den fødedygtige alder - så jeg gør mig måske lidt bekymringer, måske uden grund, om ansættelse og at hun så går på barsel snart.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:05

Hvis du nogensinde har været i thailand, så vil du pludselig synes, at den danske arbejdskultur er fantastisk :o)  Det er i hvert fald ikke hårdt arbejde, som jeg har fornemmelsen af, at de gør sig mest i - nærmere fra hånden til munden.

Men jeg kender overhoved ikke personen og synes ikke, at man skal dømme folk på deres nationalitet. - Hvis du har dine bekymringer, så tag dine (lovlige!) forbehold i ansættelsen. 

Tilmeldt 4. Jul 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:13
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Har du en fornemmelse på, at det er den rigtige, så prøv det med en prøvetid i kontrakten. Jeg tror ikke, at man skal vurdere folk efter nationalitet, men efter person, ligesom der er flittige og dygtige danskere,men der er også dovne og inkompetente danskere. 

mvh

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 16:43
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person
Hvad nu om det er en ladyboy?

De kan vel ikke blive gravide?
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Tom,

Thaiere er god arbejdskraft, men det er korrekt, at især arbejderklassen i Thailand tænker kortsigtet, men nu er du jo ikke i Thailand, så løn og arbejdsforhold hos dig er rimelige, antager jeg.

Kvinder kan jo føde fra de er omkring 13 år til næsten 50, så, fødedygtig alder ...

Du må jo spørge hende, om hun har børn fra tidligere forhold fx i Thailand, og om hun har børn i sit nuværende forhold. Så kan du selv tælle dig frem til en vis sandsynlighed for flere børn. Hvis den mandlige part i nuværende forhold har børn fra tidligere, og hun har børn fra tidligere, så falder sandsynligheden måske.

Hilsen, Robert

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)