Jeg har købt nogle domæner af et konkursbo og pusler med tanken om at prøve at genskabe indholdet. Men må jeg det? |
Nej. Det er konkursboet, tekstforfatter, fotograf, etc som ejer "indholdet".
Jeg har købt nogle domæner af et konkursbo og pusler med tanken om at prøve at genskabe indholdet. Men må jeg det? |
Jeg gør mig ingen forhåbninger om at finde billeder. Tekstforfatterne er jeg ret sikker har været ansat til opgaven. Så må det være konkursboet som ejer indholdet. Der har både været debatforum og ekspertpanel som har besvaret spørgsmål. |
Kontakt sælger/konkursboet og hør deres holdning. Husk at gøre dem opmærksom på at man ikke bare lige genopretter indhold uden en backup, så de ikke sætter en opskruet pris på retten til indholdet. |
Jeg har sendt en forespørgsel til kurator, men forventer ikke et hurtigt svar. Det tog næsten 6 uger fra hammerslag på auktionen til jeg fik domænerne overdraget. |
Jeg kan godt følge dig, men det kan blive meget dyrt at krænke andres rettigheder, så jeg vil råde dig til at være tålmodig. Der er til gengæld ingen der kan forbyde dig at genskabe funktionaliteten, så du kan gøre en aktiv indsats for at give tidligere brugere et nyt log ind. Hvis domænerne har høj PR og du skal bruge den f.eks. i markedsføringsøjemed, er det en god idé at komme i gang med eventuelle redirects m.m. |
Det er et PR 5 domæne selvom der ikke har været indhold i 2 år. Jeg ved ikke om jeg helt kan regne med PR |
Jeg har været udsat for at nogle havde forsøgt at genskabe sider jeg havde droppet, men uden at kontakte mig først. Og der har jeg altid krævet alt indhold fjernet. Havde de kontaktet mig først kunne vi nok have fundet en løsning. Så jeg tilslutter mig dem som siger at du må væbne dig med tålmodighed også vente på at kurator vender tilbager. |
M.h.t. brug af billeder kommer det jo an på hvilken aftale der er lavet om brugen med fotografen / fotograferne. Men det er jo nok den tidligere ejer - og ikke domænet - der har købt sig til en eller anden brugsret.
|