Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der kender reglen for indtjening....

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil bare høre om der er nogen der kan forklare enkelt om der er noget rigtighed i at man må tjene X antal kroner før man skal betale SKAT??? Altså jeg vil jo ligesom se om der overhoved er forretning i min ide, og ligesom føle mig frem. SKAL man have CVR nummer og hvordan med det? Forsøgte at læse på skats hjemmeside, men syntes ikke helt jeg kunne blive klog på det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:19
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:35

Smile Dejligt at nogen kan bruge den. Du skal føre regnskab og betale skat af overskud også selv om du ikke har virmsomhedoprettet

Du må køre uden virksomhed og moms hvis du IKKE kan forvente at komme på på 50.000 kr i omsætning over 12 løbende måneder. Det er ikke en bundgrænse på den måde, at man først tager de 50.000 og så registrerer  - Man skal være registreret så snart det ligner en omsætning der kan ramme 50 t på 12 mdr  og jeg siger som tommelfingerregel, at de må man kunne forudse når man rammer 3000 per måned i omsætning og se den er stigende - i indholdsfortegnelsen du fik i forrige, ser du bl.a om hvornår man skal registrere og om at man kan køre uden virksomhed

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:39

mkoldt:
Jeg vil bare høre om der er nogen der kan forklare enkelt om der er noget rigtighed i at man må tjene X antal kroner før man skal betale SKAT???

Så skåret helt ind til benet: Nej, der skal betales skat af hver en krone, du tjener. Men mange forveksler det med grænsen for momsregistrering, som Cookie så fint forklarer ovenfor.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@ Birte. Der kan da tjenes 42.000 kr årligt uden at det udløser beskatning😉.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:03

Henrik Koudahl:
@ Birte. Der kan da tjenes 42.000 kr årligt uden at det udløser beskatning😉.....
Jo men med risiko for at det forvirrer - for det er jo frikortsværdien du er inde på, og det er jo ikke sådan at man må tjene 42.000 kr uden at oplyse det til skat i sin selvangivelse vel?

vh

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 19:11

Henrik Koudahl:

Hej Henrik

Ja, faldgruber er der nok af :-). Men mkold ville gerne have et enkelt svar, og da jeg ofte ser, at folk blander momspligten ved omsætning under/over 50.000 sammen med skattepligt, så de tror, at man ikke skal selvangive overskud af egen virksomhed, når bare den er under 50.000, ville jeg lige skære helt ind til benet.

Det var så for meget af det gode. Så ja, sit personfradrag har man selvfølgelig altid. For en hel del iværksættere er den dog allerede "brugt" i et lønjob.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:12

Nu har jeg sat en smiley på mit svar. Om mit svar forvirrer må afhænge af læseren - jeg vil da blive forvirret hvis jeg spørger om skat og svar om moms....😜.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:22

Henrik Koudahl:
Nu har jeg sat en smiley på mit svar. Om mit svar forvirrer må afhænge af læseren - jeg vil da blive forvirret hvis jeg spørger om skat og svar om moms...
Jeg TROR ikke så meget der spørges til skattegrænser men til hvornår man skal OPGIVE et overskud - om der er en bundgrænse for hvornår man skal fortælle skat om oveskuddet - og det er der IKKE skattemæssigt-  men jo - et gæt

vh

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 19:26

hmmm ja så meget er jeg ikke inde i det. hvis jeg får et CVR nummer hvad skal og skal jeg så i forhold til indtjæning?

jeg vil jo gern ehave det som side gecheft til jeg finder ud af om der overhoved kan være en levevej for mig?!?!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)