Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapital / opstart

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Ebeltoft
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 59
Fra  Enok Vagt og Sikkerhed Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes godt nok, det er svært og sinde kapital til og starte sin virksomhed igen.

Historien hvorfor jeg lukkede ned og hvorfor jeg vil åbne igen.

Jeg var godt i gang med og skulle til og åbne, mit vagtfirma, der manglede lige det sidste, så som visitkort, markedsføring få de sidste ting på plads inden firmaet åbnede.

Men, men, fandt desværre ud af at min bogholder havde smuttede med de penge der var tilbage, i firmaet der skulle gå til driften. Så politiet blev kontaktet og sagen køre lige nu for retten.

Men jeg er jo iværksætter, og vil bare have mit firma i gang, men syntes godt nok, man løber panden mod muren hele tiden.

Jeg ved snart ikke hvor mange banker, jeg efterhånden har snakkede med, men det er altid NEJ, man får nogle gange er det faktisk inden man får fremlagt sit firma.

Det er ingen gang særligt meget, der skal til for at komme i gang, 50.000,- jeg har jo alt andet klar, fra sidste gang jeg havde firmaet, alt er næsten købt ind, alle papir er klar, der er snakkede med kunder, der gerne vil have en, når man starter op.

Jeg har jo noget helt specielt i mit vagt firma, som der ikke er andre der har i deres, der har det, og der er kæmpe fremgang der.  Jeg vil så godt nok lave det lidt på en anden måde en de gør, så jeg kommer til og være den eneste der har det på den måde.

Jeg kan mærke, nu vil man bare i gang, med sit firma. Man læser gang på gang om folk der har indbrud i deres hjem, eller folk der møder en tricktyv. Det gør mig vildt harm, over for de folk der gør det, og jeg ved med mit firma, ville jeg være med til og kunne få folk til og føle sig mere trykke i deres hjem, eller hvad det nu måtte være.

Men skal man droppe sin drøm???

Eller hvad skal man gør? For som nystartet får man ikke lige en invester, de vil jo gerne se noget resultat inden de smider penge efter en, og de er sikker på at der kommer noget fortjeneste tilbage.

Bankerne tørre ikke gå med på folks idé? For de er presset økonomisk (ja, med deres overskud, de laver på flere milliarder, så er det farligt)

Jeg ved der er store indtjenings muligheder, men der er den mur der siger "BUNK" hver gang.

Hvad kan man gøre????

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

selv om det er svært  så starte med ikke at ha så undt af dig selv og skyde skylden på bankernes store overskud og uvilge til lån. Hvis du følger med, ved du at bankerne er under pres fra mange sider, herunder finanstilsynet, ofte fordi de ikke skaffer sig tilstrækkeligt med oplysninger OG sikkerhed for lån. En del af krisen kom sig af - banker der var alt for vilde efter at låne ud. Den går ikke længere.

Man skal generelt regne med, at det er meget svært at låne bare på en idé og ingen sikkerhed. Har du en privat bank du har brugt i mange år og aldrig trukket over hos, så bør du kunne få en erhvervskonto, og  - har du ikke større private lån og helt orden i økonomien, også mange steder en kassekredit eller et lån i størrelsesordnen 50.000  - men for det fleste skal der stilles sikkerhed for beløbet.

Alternativet er, at du via alm arbejde + ekstra arbejde må spare 50.000 op hvis det er beløbet du mangler. jeg ved det ikke er let, jeg ved det tager tid, men det er nu sådan, at rigtigt mange må starte som selvstændig - uden et banklån når der ikke kan stilles sikkerhed.

Alene det, at du får det samme svar i alle banker, tyder jo på, at de kan ha bedømt ret - i alle fald bedømt ens - for sandheden er jo, at bankerne lever af at låne penge ud, og gerne vil, bare de ikke føler større risiko.

Måske du kan alliere dig med en økonomiperson med en der taler banksprog - kan hjælpe med en kort koncis forretningsplan og et realistisk budget inkl. likviditetsbudget. Ofte kommer nej ud fra, at den der skal ha lånet ikke helt er med på spillets regler - hvilket er helt naturligt.

Surt med ham bogholderen, held og lykke med at få noget ind den vej, men han har vel ingen penge længere, så tilbage står nok at du må kæmpe med at lægge et beløb til side hver måned, indtil du kan starte

Du KAN jo også søge en investor. Der kan være større risikovillighed end hos bankerne, men til gengæld også generelt langt større krav til den indtjening investor kan få - eller - andel i overskud og virksomhed.

held og lykke anyway  vh

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 01:04

Martin Enok Christensen:
Hvad kan man gøre????

Hej Martin,

Hvis du vælger at gå investor-vejen, kan du tage et kig på Amino Kapital.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra Ebeltoft
Tilmeldt 29. Oct 12
Fra  Enok Vagt og Sikkerhed Skrevet kl. 10:40

Mange tak for de svar der er kommet.

Cookie: Det har nok også et lille surt opstød, der lige kom mod bankerne.

Ved godt de er presset på mange fronter, så på den ene måde kan man godt forstå dem. Det bliver svært og få noget igen, fra den bogholder, for som du selv skriver er der ikke noget og komme efter.

Der bliver lang til side, hver mdr. men det kommer til og tag lang tid for at nå op på de 50.000,-

Simon: jeg regner og stærkt med og blive plus medlem, og prøve og kontakte forskellige invester, hvis der skulle være nogen der kan se min idé som noget der kunne være noget for dem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:08

Martin Enok Christensen:
kontakte forskellige invester, hvis der skulle være nogen der kan se min idé som noget der kunne være noget for dem.
det er vigtigt du skrive en proff investor "ansøgning" - få en til at gennemlæse den og kommentere - rette evt tastefejl, osv - En investor bliver langt mere fanget af noget gennemarbejdet, end et simpelt - jeg har en ide - har du penge Smile

Jeg ved Martin Thorborg har lagt noget under investor delen men hitter det ikke lige, men her er fra min egen blog lidt du kan bruge lidt fra ved en opstilling: INVESTERINGSRÅD 

God vind med det

vh

Fra Ebeltoft
Tilmeldt 29. Oct 12
Fra  Enok Vagt og Sikkerhed Skrevet kl. 13:22

Cookie, det er en fantastisk blog, du har lavet. Den vil jeg helt bestemt bruge hvis der skal tages kontakt til en evt. investorer.

Eller sagt med andre ord, jeg skal have skabt en kontakt til en investorer, så drømmen kan komme til og blive ført ud i livet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 13:41

du kan evt. tage kontakt til kapitalbørsen, som geografisk befinder sig tæt på hvor du bor, og høre om de kan hjælpe dig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:44
Fra Ebeltoft
Tilmeldt 29. Oct 12
Fra  Enok Vagt og Sikkerhed Skrevet kl. 13:51

Hold da ferie, der er mange ting jeg godt lige kunne have brugt tidligere, inden jeg startede.

Der er mange nyttige ting, rigtig go´ blog

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)