Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skat af firma ved siden af alm job

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra esbjerg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude :) hvordan fungere det hvis jeg skal starte et mindre firma ved siden af mit arbejde ? betaler jeg så Bskat ? forventer ikke den store omsætning til at starte med.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:37

Ja, hvis du reelt sælger en vare og en ydelse til (potentielt) flere forskellige kunder, skal du opgive overskuddet som B-indtægt.

Hvis du derimod bare arbejder på en anden arbejdsplads ved siden af dit (første) job, anser SKAT det muligvis som en ansættelse og du skal betale alm. A-skat. Er du i tvivl, bør du tage SKAT med på råd fra starten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49

anni:
Hej derude :) hvordan fungere det hvis jeg skal starte et mindre firma ved siden af mit arbejde ? betaler jeg så Bskat ? forventer ikke den store omsætning til at starte med.

Ja du opgiver det du forventer at ha i overskud i forskud - og ud fra det beregnes din skat - ganske som af din arbejdsindtægt - bare nu uden fradrag da det bruges på dit normale arbejde. Så sænker skat dit fradrag - så du kommer til at betale skat af din virksomheds indtægt ved at skatten på det normale arbejde stiger når fradraget falder - og det du så tjener i firmaet har du betalt skat at. 

Hvis det du tjener er så meget at dit fradrag går i 0, så vil du få B skatteopkrævninger for det du yderligere skal af med i skat. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)