Jeg har nogle varer som jeg har leveringstid på. Det er store varer, jeg som nystartet ehandel ikke synes min kapital skal bruges til. De små varer jeg sælger har jeg alle på lager. Og er der udsolgt så har jeg som hovedregel valgt at de ikke kan købes når de ikke er på lager.Det er mulighed i webshop løsning. Som jeg ser på det, er det ikke kundens skyld, at jeg har valgt ikke at have bestemte varer på lager og derfor skal de heller ikke betale for den ekstra fragt. Det kan selvfølgelig kun lade sig gøre fordi det er store varer med en avance som kan bære portoen.
I det eksempel du stiller op der, ville jeg sende vare 1 og 2 sammen og vare 3 seperat når du får den. Men huske at informere kunden. Jeg udskriver en regning med alle de varer de har bestilt. Det har gået godt indtil nu, da jeg gør meget ud af at informere min kunder.
Jeg taler meget om service og så er jeg nød til at leve op til det.
Mette
Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Som udgangspunkt så oplyser vi altid at vi sender varene samlet (så ved bestilling oplyses den længste leveringstid). Men hvis en vare har mere end een uges leveringstid, eller hvis der opstår længere leveringstid på en varer end forventet (hvad vi har oplyst), så spørger vi altid kunden om han vil have varene leveret i 2 forsendelser (eller evt. ønsker at annullere handlen). Vi dækker selv de ekstra leveringsomkostninger derved, da kunden jo ikke kan gøre for det. Også selvom den selv om den "forsinkede" vare har en meget lav værdi. Det skal dog siges at de vare vi forhandler ofte "hænger sammen", så det ikke altid giver mening at sende en del leverence.
Hvad gør jeg med betalingen hvis jeg sender af flere omgange? jeg vil selvfølgelig kun opkræve 1 gange fragt, men kan jeg trække det samlede beløb over flere omgange? Eller trækker i det bare når første pakke afsendes? Og er det i det hele taget lovligt? Og er der forskel på de forskellige betalingsgateways hvad det angår?
I.flg. lovgivning må du først hæve når hele leverancen har fundet sted. Betalinggateways tillader kun at du hæver een gang. Selvom du ved de fleste kan hæve et mindre beløb, kan du altså ikke hæve det resterende når de sidste vare er sendt.
Men vores erfaringer er, at de fleste kunder er fleksible, så hvis du f.eks. sender 80% af ordre (værdimæssigt) og de sidste 20% kommer 1-2 uger efter, så er de indstillet på at du hæver det hele ved første forsendelse. Men vi aftaler det altid med kunden. I nogle tilfælde smider vi et indbetalingskort ved den sidste forsendelse og hæver kun værdien af første forsendelse. Vi har heldigvis %-vis meget få ordre hvor det er nødvendigt at dele ud i flere forsendelser...
Hvis en kunde hos os bestiller nogle varer og feks. en af varerne ikk er på lager sender vi de varer, som er på lager omgående. Herefter adviserer vi kunde pr. mail om leveringstiden på de følgende varer som vi ssender fragtfrit. Vi hæver det samlede beløb når den sidste vare afsendes. Du må godt delhæve beløb for afsendte varer, men det giver noget mere administration.
Denne fremgangsmåde lader sig ikke gøre for postopkrævning :-)
Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.