Hej folkens, |
Hej Jesper.
Jeg ved ikke lige hvordan det er med et brev, men når jeg har bestilt varer
fra ud og indland, som feks. en CD, så er der en stregkode som posten følger op på, og kan
dermed spore forsendelsen.
Mvh.
Hej folkens, |
// Jesper Skov
Hej Jesper.
Mvh. |
Hej Jesper!
Hvis du sender med brev, er det dig, der i sidste ende har risikoen. Du kan så ikke få erstatning.
/Peter |
Problemet med breve er jo lige præcis at de ikke kan spores, og ikke har forsikring på. ------------------------ Tak for svaret Peter, men hvad så i tilfælde hvor man ikke har andre valg og ikke er klar over det bliver sendt uden forsikring? |
// Jesper Skov
Hej igen Jesper. Og så alligevel.
Mvh. |
Alt kan sendes rekommanderet - men der er stadig forsikringsspørgsmålet - sælger har ansvaret for at pakke varen forsvarligt til forsendelse. Mette |
Ved b2b er varen leveret så snart den overdrages til fragtmanden (dvs. typisk når posten eller fragtmanden afhenter brev/pakke hos sælger) mens den ved b2c først er leveret når fragtmanden afleverer varen hos kunden. Hvis der sker noget under transport ved b2b er det således kundens problem, mens det ved b2c er sælgers problem. |
Hej! Jeg synes ikke man skal købe et sted der ikke sender varerne som forsikrede, eller i det mindste vil give kunden valget. Hvis det bliver sendt med brev og du har betalt for varen, og de kan dokumentere at de har sendt den, så er der ikke så meget at gøre juridisk. Mere moralsk hvis de ikke vil have det går ud over deres omdømme, og det betyder jo meget i den branche. Jeg handler selv, mest små handler og for at slippe med besværet sender jeg ALTID som firsikret, det andet kan ikke betale sig. Håber det ikke var for indviklet at læse ;)
|
Lucca Kjær Sørensen
Nu er det ikke fordi at jeg selv skal bestille noget, jeg er blot interesseret i reglerne. Jeg syntes der er kommet flere forskellige bud herinde, er der en som kender det rigtige (juridiske svar) - når der er tale om B2C? |
// Jesper Skov
Jeg kan spørge en jeg kender der læser til advokat. Jeg skriver lige tilbage på det iaften |
Lucca Kjær Sørensen