Jeg har brug for nogle ideer til hvordan jeg kan sælge mine varer. Mine b2b kunder kan købe få eller større mængder af mine varer og der skal være en procentvis fordel ved at købe mere, men jeg vil stadigvæk holde en nogenlunde avance. Jeg har selv tænkt på at lave en slags provisions ordning eller en mængde rabat, f.eks. hvis de køber 2 stk. X, én fast rabat og ved 10 stk. X en højere. Hvis jeg laver en almindelig mængde rabat, synes jeg bare hurtigt rabatten løber løbsk fordi hvad hvis jeg for så stor succes at nogen pludselig kan bestille eksempelvis 50 eller 100 X. Så kan jeg ikke nødvendigvis få en væsentlig mindre indkøbspris eller sætte priserne tilstrækkeligt op. Jeg vil selvfølgelig gerne lave en løsning der er lidt fremtidssikret og mine kunder skal jo også kunne se en fordel. Én sagde at jeg kunne holde nogle info møder for potentielle kunder og lave en provisions ordning uden en rigtig ansættelse, men det kommer der jo ingen mængder på af. Har i nogen erfaringer eller idéer tager jeg i mod med kyshånd.
Er der slet ingen der har noget erfaring med dette? Jeg vil gerne lave en provisionsordning eller en månedlig udbetaling eller "provision". Men jeg vil gerne bare kunne bogføre det som provision og udbetale den uden videre. Uden at lave lønseddel og indberette en masse og uden at have ansat folk med kontrakter?