Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønsystem, medarbejder forsikring, ooooog...?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus N
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære venner,

Mandag aften bliver jeg kontaktet af min tidligere arbejdsgiver som er et diskotek da jeg har spillet som dj der et godt stykke tid. Jeg er nyuddannet markedsførings økonom og har lavet flere forskellige iværksætter projekter videre, så på den baggrund ringer min tidligere arbejdsgiver så og spørger mig om jeg ikke kunne tænke mig at starte et dj-firma med en masse djs ansatte, så han kunne outsource hele hans vagtplan til mit firma? 

Det var jeg selvfølgelig meget interesseret i, så jeg gik straks igang med at lave en forretningsplan med budget og en implementeringsplan helt til mindste detalje. For at starte et godt samarbejde med ham, sender jeg både forretningsplan og tilbudet til ham i ét, så han kunne se hvordan alt skulle foregå, og hvad de forskellige ting koster.

Det gav pote. Han ringede tilbage og var meget glad for tilbudet og den tillid jeg havde vist ham. Det eneste han gerne ville rette i, var at alle mine djs skulle være ansat på kontrakt. Fint med mig, det vil jeg også rigtig gerne.

Nu skal jeg så bare have fat i noget medarbejder forsikring, registreres som arbejdsgiver på mit CVR nummer, og have fundet et lønsystem.

Mit spørgsmål er derfor:

Er der noget jeg har overset i forbindelse med at have medarbejdere ansat (hvis vi udelukkende tænker administrativt)?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46622
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:04

ansættelsesbevis med detalje om jobbet - arbejdstid og opsigelse eller - fra gang til gang

Danløn er nok det nemmeste eller bluegarden dyrere men endnu nemmere mener jeg - for administrationen - regn med 12,5% feriepenge og lidt småt oveni, så tænker du brutto løn så sænk den 13-15% for at ha det samme i samlet beløb inkl. feriepenge

Forsikring - erhvervsskade er lovpligtig - kan tegnes i alle selskaber, indhent tilbud - vi fik rimeligt hos Gjensidige sjovt nok - man kan få den på del tid så du skal ikke tegne fuldtid per medarbejder - men tal med selskaberne om det.

Afhængigt af time tal kom ATP tilkomme, afhængigt af antal og løn kan AER/AUB og barsel tilkomme - læs mere om det på atp´s hjemmeside eller ring til dem og tal med dem så kan de forklare, burde dog ikke være problem med DJ´s som vel arbejder begrænset samlet tid.

Endeligt i forhold til ham du arbejder for - en aftale, så han ikke kan rive skjorten af dig, hvis din DJ og back-up DJ begge har influenza samme aften, da du jo kan koste ham problemer + evt forsikring af dit udstyr

Alt hvad jeg lige her og nu kan tænke over

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 02:00

Hej John,

Tusind tak! Det gav et godt overblik, og nogle ekstra ting jeg ikke lige havde tænkt over :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)