Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HVORFOR altid: www.jeg-reklamerer-for-hvad-som-helst.dk - sider?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej herinde

Vi har nu i nogle måneder forsøgt os som affiliate annoncør og tilbyder god provision på leads der fører til salg af kontorstole på istol.dk. 99,9% af de ansøgninger vi får er enten div. tilbudssider, kuponsider, "optjen point" sider eller andet hvor der ikke gøres andet end at reklamere for hvad som helst....

Er dette virkeligt den gængse strategi for folk der laver affiliate sites? JEg mener.... er der ikke nogen der laver mere målrettet sider? 

Vi overvejer fx. at starte affiliate kampagner til vores site www.aaimport.dk hvor vi sælger elløbehjul men gider næsten ikke hvis vi blot får de sædvanlige ansøgninger fra sites ala jeg-har-et-godt-tilbud-til-dig.dk.....

Hilsen Morten

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:51

Hej Morten

Der er masser af affiliates der laver nichesider indenfor mange forskellige emner.

Men det er nok stærkt begrænset hvor mange affiliates der laver sider om kontorstole ;-)

Derfor får du netop en masse ansøgninger fra affiliates, der arbejder 'bredt'.

Elløbehjul er nok mere interessant, da affiliate typisk har fokus på B2C.

Mvh. Ken

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:55

Ken Schultz:
Men det er nok stærkt begrænset hvor mange affiliates der laver sider om kontorstole ;-)

I know - kontorstole fylder ikke så meget, og det har jeg forståelse for. Men tænkte at der måtte være mere end 1 side "derude" der fokuserer på kontorstole, kontormøbler, indretning, eller andet. 

Derfor ville jeg lige høre om det var generelt at de fleste affiliate sider er denne slags -jeg-satser-på-hvad-som-heslt.dk sider.... 

Nå ja så er det selvfølgelig også for at gøre opmærksom på at vi tilbyder affiliates at de kan annoncere for vores varer :)) BÅDE kontorstole OG elløbehjul

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 11:01

Morten, Morten, Morten. Køb 3-5 domæner alla bedstekontorstole.dk, kontorstoledanmark, kontorstolemarked.dk

Fyld dem op med gode og lange tekster. Jeg lover dig for, at de vil ranke godt og give dig salg. Nu ved du selv, at jeg har været i lige præcis den branche Smile

På den måde er du fri for at betale affiliates. 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Vi overvejer fx. at starte affiliate kampagner til vores site www.aaimport.dk hvor vi sælger elløbehjul men gider næsten ikke hvis vi blot får de sædvanlige ansøgninger fra sites ala jeg-har-et-godt-tilbud-til-dig.dk.....

Er det ikke, inden for rimelighedens grænser, ligegyldigt hvor salgene kommer fra, så længe de kommer?

For at tage et eksempel:

Du indrykker annoncer for kontorstole i det lokale ugeblad der er fyldt med reklamer. Ugebladet er ikke målrettet noget der ligner kontormøbler, men der kommer stadig salg gennem den kanal. Vil du stoppe med annoncering i ugebladet? Jeg ville ikke.

Eller handler det om, at du ikke vil associeres med cash-back sider og lign.?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:20

Bjarke Klüwer:
Er det ikke, inden for rimelighedens grænser, ligegyldigt hvor salgene kommer fra, så længe de kommer?

JO - det er fuldstændigt ligegyldigt, bare der kommer penge i kassen Smile Men det er jo netop humlen i det hele.... der kommer stort set INGEN salg igennem alle disse - -jeg-har-måske-eller-måske-IKKE-noget-du-kan-bruge.dk 

Derfor den manglende forståelse - og selvfølgelig større ønske om at der var mere relevante sider at reklamere på :)

Hilsen Morten

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 20:25

Hej Morten

Jeg tror måske det har noget at gøre med den "trend" der er indenfor affiliatebranchen for øjeblikket. Rigtig mange er grebet af idéen om lynende hurtig succes med affiliatemarketing (inkl. mig selv), og de fleste springer gerne over hvor gærdet er lavest, laver én stor omgang makværk, og fylder siden med reklamer og usammenhængende tekster.

Uretfærdigt nok er det næsten altid disse sider der ligger højest på Google, så af den ene eller den anden vej har de tilsyneladende succes med det de laver.

Jeg arbejder selv med en relancering af min side om bredbånd på et nyt domæne, og jeg synes selv at jeg fokuserer meget på indhold og substans. Klikker du på linket kommer du til min gamle side, som stadig er meget præget af idéen om hurtige penge med affiliatemarketing, mens mit nye projekt indeholder langt mere substans og derfor vil blive nemmere at sprede via gæsteindlæg og andre platforme på nettet

Dog er jeg i dit tilfælde en smule uforstående overfor din frustration, men måske er der noget jeg har misforstået? Betaler du ikke kun hvis der er nogen der skaffer et reelt salg? For i sådan et tilfælde kan du vel være ligeglad?

Jeg ville dog også gøre som Sasa foreslår længere oppe, købe nogle domæner, fylde dem med noget supergodt indhold, og den vej igennem lave "gratis" SEO der kun koster dig arbejdstid.  

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:06

Det er overhovedet ikke ligegyldigt hvor salgene kommer fra.

Vi antager at der er et marked for 50 enheder om måneden.

Jeg sælger selv de 20.

Hvis jeg for affiliates skal de jo ikke tage af mine 20, men generer nogle nye salg. - Det gør de IKKE ved at placere en tilfældig reklame et eller andet sted på nettet. Det gør de ved at skabe noget indhold der faktisk skalber brugbar information for mine kommende kunder, og derefter leder kunderne til mit site.

Affiliates vil temmelig sikkert stadig tage en del af mine egne kunder, men skulle også gerne skabe nogle nye.

Hvis jeg, efter at have sat gang i affiliates stadig kun sælger 20 om måneden, ja så er det en dårlig forretning for mig. - Og det er hvad der sker ved 'tilfældige' affiliate-sider.

Jeg har selv en affiliate, der har bygget alt op omkring det at informere kunderne, og det virker faktisk rigtig godt.

Dette er årsagen til at jeg har skåret omkring 90% af mine tidligere affiliates væk.

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 22:32

Hej Carsten 

Det er jeg helt enig med dig i, et "gammeldags" ligegyldigt affiliate-site er ganske nytteløst at have sine annoncer hos, jeg har aldrig selv prøvet at sidde på annoncør-siden, så jeg skal ikke kunne sige hvordan det hænger sammen, men jeg tænker bare, at affiliate-sider og ejerne bag sætter indholdet op til keywords der afviger fra hinanden, og på den måde får man spredt omtalen af sit produkt ud til flere der f.eks. kommer gennem Google. De laver jo også allesammen forskellig linkbuilding, så også her er der mulighed for at nå ud til flere.

Jeg tror måske bare trådstarter har været uheldig med de affiliates der har tilmeldt sig hans program, eller ansøgt om det ihvertfald... Jeg tror der er mange useriøse affiliates derude.

Der var på et tidspunkt et indlæg herinde fra en fyr der lå højere på Google med ordet "Lotto" end Danske Spil gjorde - han havde så affiliatelinks til Danske Spil, og DETTE forstår jeg ikke at Danske Spil går med til, her kan jeg godt forstå din problematik omkring affiliate-sider der stjæler omsætning.

Jeg er også selv begyndt at arbejde mere i dybden med affiliate marketing, og beskæfter mig kun med ting der virkelig interesserer mig. Jeg har dog allerede brændt nallerne et par gange, og er gået kold i nogle projekter der ikke interesserede mig nok. Havde jeg kun haft hurtig indtjening for øje, havde jeg naturligvis bare sat et ligegyldigt site op med noget skod-indhold og nogle hurtige affiliatelinks, men jeg tror ikke det ville give nogen nævneværdig gevinst. 

Kigger man rundt på nettet, er det som regel også de virkelig seriøse sider, der både når længst, og holder længst. Et godt eksempel på dette er i mine øjne bl.a. Mybanker.dk. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:38

Jeg er faktisk kun løbet ind i én affiliate hos Partner-Ads der som sådan gør noget specielt for at sælge mine produkter.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)