Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig og få en gratis kage: G+ for webshop på flere sprog

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Hansen
Tilmeldt 14. Dec 09
Indlæg ialt: 174
Fra  bevisible media GmbH Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen,

Jeg har ledt med lys og lygte efter svar denne problemstilling og spurgt på diverse Fora - Inklusiv Googles eget forum - men desværre uden held.

Derfor vil jeg også gerne belønne et fyldestgørende svar. Så hvis du har et godt svar til følgende problemstilling - så sender jeg dig og dine kollegaer en kage!

Jeg har et spørgsmål omkring integrationen af Google Plus for vores kommende webshop.

Situationen er at webshoppen bliver international og hvert land har egen kundeservice, blog og sociale sider tilknyttet.

URL-strukturen bliver domain.com/dk, domain.com/de osv.

På nuværende tidspunkt har vi oprettet Google Plus sider for hvert enkelt land efter følgende struktur: FIRMANAVN Sverige, FIRMANAVN Deutschland osv.

Spørgsmål #1:

Er dette den rette tilgangsmåde eller ville det være bedre, hvis vi kun oprettede én G+side? Hvis ja, er det så muligt at "lokalisere" siden, så der vises indhold på brugerens lokale sprog?

Spørgsmål #2:

Hvis nej til spørgsmål 1 og vi skal fortsætte med separate Google Plus-sider til hvert land - hvordan skal vi så linke Google Plus-siderne sammen med vores shop?

(URL <--> G+Side)
Domain.com <--> Brandname
Domain.com/dk <--> Brandname Danmark

etc.
Vil dette kunne føre til komplikationer med at f.eks. Domain.com/dk både bliver linket sammen med GooglePlus-siderne "Brandname" og "Brandname Danmark" ? 

Spørgsmål 3:
Hvad er den bedste ingangsvinkel til "Author". Hvert land får sin egen unikke blog tilknyttet på det lokale sprog. Ville det være bedst at have én profil, som var Author på alle blogsne eller oprette author-profiler til hver blog?

Håber der sidder et par Google Plus-eksperter derude som kan hjælpe.

Mvh

Dannie
 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 44
Fra  MediaBroke Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Spørgsmål #1:
Jeg ville foreslå I laver separate Google+ sider, da I, gætter jeg på, skal udgive nyheder på jeres Google+ sider, og hvis I skal dette skal sproget i denne nyhed passe på målgruppen, eksempelvis Sverige, skal det gerne stå på svensk.
I kan selvfølgelig også have en Google+ side, men så skal I skrive alt på engelsk, det er det eneste problem jeg ser i det. Så det hele hænges op på hvor meget I vil gøre for kunden / læseren.

Spørgsmål #2:
Der er ikke andre udveje, end at smide pluginnet ind hver for sig, hvis I fortsætter med flere Google+ sider. Hvis I samler det til en, er det også bare at smide pluginnet ind alle steder. Det er fordi siden genkendes på et ID, og ikke et navn man kan ændre på logisk.

Spørgsmål #3:
Det er lidt op til firmaet selv, har I flere ansatte der skal skrive nyheder så ville det være at foretrække flere "Author", fremfor en. Det er som sagt op til firmaet selv, det er noget der skal besluttes.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)