Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pirateri ødelægger alt - hjælp til at finde site owner.

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Arno01:
Vi sælger forskellige former for media (3d modeler - video klip - billeder) via on-line shops.

Hvor sælger i fra? Hvis det er 3rd parts markedspladser, så kan de måske hjælpe til med problemet da du næppe er den eneste i den situation.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 16:09

Teddy Carlsen:
Er det ikke muligt at gå den anden vej, og gå efter dem der bruger det ulovligt downloadet materiale??

Det vil jeg også mene er den bedste fremgangsmåde i den situation, men er der nogen der kender et program til dette?

Det skulle være noget som crawlede internettet og fandt produktet andetsteds samt hentede ejer informationer fra det site den finder.

Den kan nok ikke løse problemet men give trådstarter en mulighed for at undersøge og sende regninger ud.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:15

Lasse Smith:

Teddy Carlsen:
Er det ikke muligt at gå den anden vej, og gå efter dem der bruger det ulovligt downloadet materiale??

Det vil jeg også mene er den bedste fremgangsmåde i den situation, men er der nogen der kender et program til dette?

Det skulle være noget som crawlede internettet og fandt produktet andetsteds samt hentede ejer informationer fra det site den finder.

Den kan nok ikke løse problemet men give trådstarter en mulighed for at undersøge og sende regninger ud.

Held og lykke med at crawle 0day Skype-Giggle

- Eller at få indkrævet regninger fra hele verden.. Hvem sagde VPN/Proxy? 

Til trådstarter - Jeg ville overveje en anden forretningsmodel. Eksempelvis en medlemsklub ala Lynda.com

Jeg kender ikke jeres produkt godt nok, men der findes mange fede medlemssider, der løbende udvikler nye produkter. I kunne også tilbyde andre former for support eller tilpasninger, der kunne gøre betaling af jeres produkter mere attraktiv.

Pirateri kommer man aldrig til livs.. Men man kan begrænse det. 

Fra Taastrup
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 114
Fra  PersonligUdvikling.Nu Skrevet kl. 16:21

Hej Arno01,

Håber du finder en løsning. Bevar endeligt et positivt fokus og find på ideer, der kan styrke jeres forretning.

Her er nogle ideer, der måske kan hjælpe jer:

1) Vandmærke softwaren. Herefter kan I hente en kopi fra piratsiderne og se hvem der har sendt en kopi op online. Dette vil naturligvis kun virke fremadrettet.

2) Send kun softwaren med post. Det hjælper forhåbentlig lidt, da I så har købers adresse. Det giver så ganske vist nogle andre udfordringer.

3) Hvad gør Adobe? De bliver også kopiret hele tiden, men de eksisterer fortsat. 

4) Noget nøglekode der låser softwaren til en bestemt pc. Nøglekoden skal kun kunne anvendes max 2-3 gange = 2-3 pcèr? Gør kraftigt opmærksom på dette, når I sælger.

5) Gør opmærksom på, at I kun garanterer jeres software er virusfri, såfremt den købes fra jer direkte (eller samarbejdspartnere).

6) Få udviklet at købers navn og e-mail står i softwaren - I skriver det ind ved hvert køb. Det skal laves fancy, så "rigtige" kunder bliver glade over den gimick og ikke føler sig anklaget. På den måde, hjælper det forhåbentligt også lidt fremadrettet?

Ovenstående er blot lidt ideer. Held og lykke! Smile

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 16:24

Jacob:
Held og lykke med at crawle 0day Skype-Giggle

Jeg aner ikke hvad 0day er men jeg siger heller ikke at alle betaler, dog vil nogen af dem der ikke aner at det har konsekvenser at downloade ulovligt formentlig gøre.

1. Send regning.

Hvis der ikke sker noget.

2. Send DMCA.

Hvis der stadig intet sker.

Kontakt deres webhosting hotel og gør dem klar over hvad der ligger på deres server.

Trådstarter skal ikke gå efter piraterne da det er spild af tid.
Men gå efter dem som bruger det på deres egne hjemmesider osv.

Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:00

Lasse Smith:
1. Send regning.

Til hvem?

Lasse Smith:
2. Send DMCA.

Er gjort.

Lasse Smith:

Kontakt deres webhosting hotel og gør dem klar over hvad der ligger på deres server.

Og hvis de så også ignorere mine henvendelser ?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 21:00

Arno01:

Lasse Smith:
1. Send regning.

Til hvem?

Lasse Smith:
2. Send DMCA.

Er gjort.

Lasse Smith:

Og hvis de så også ignorere mine henvendelser ?

1. Til hjemmeside ejeren.

2. Ok.

3. Hvis de ignorere det, kan en DMCA også sendes men med fokus på webhotellet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 33
Fra  Eagle Media ApS Skrevet kl. 21:18

Det er urolig svært at få dem til at lukke ned, for de fleste af disse sider ligger på host som er ligeglade, ellers flytter de bare til en anden host.

Du kan prøve at google Cloudflare resolver, ved ikke om disse sider og tools virker, men kunne være en ide at tjekke ud :)

Det lød til du har fået fjernet links fra fildelings hjemmeside tjenesterne, men har du prøvet at få dem til at søge efter dit navn i fremtiden også, burde man kunne vil jeg tro.

Der findes stadig anti pirat tjenester, så er det bare at hive fat i dem.

http://www.rettighedsalliancen.dk/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:29

Nu er jeg ikke så teknisk anlagt..

Men jeg tænker 2 ting

1) Kan i gøre sådan så jeres software kun kan bruges online, ved forbindelse til jeres server? Lidt ala office360 eller det noget iWork fra apple... Det er en smart metode at komme udenom pirateri

Hvis softwaren SKAL ned på computeren for at kunne bruges kan man så låse den til computerens serienummer, også virker den kun til 2-3 computer serie-numre - medmindre man skriver ind til support og ophæver "låsen", hvorefter den igen kan installeres på 2-3 computere (lidt ala apple gør med software købt i itunes)

Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:34

Lasse Smith:
1. Til hjemmeside ejeren

Ja det er jeg godt klar over :) Men er du klar over at en ejer kan være anonym på nettet? Så hvor skal den sendes hen?

Lasse Smith:
3. Hvis de ignorere det, kan en DMCA også sendes men med fokus på webhotellet.

Det er de da fuldstændig ligeglade med. Prøv at læse mit første indlæg. Hvis en hjemmeside ejer vil være anonym så kan han sagtens blive det. Han kan også finde en webhost der er total ligeglade med DMCA'er. Det er jo rimeligt nemt idag for kriminelle at oprette 3 hostings firmaer som hoster til hinanden og derved ignorere DMCA'er på stribe. Myndighederne kan måske i første omgang få held til at lukke det ene, men så har de jo stadig 2 tilbage og har masser af tid til at starte nye. Det er jo simpelthen for nemt at være kriminel på nettet. Chancen for at blive taget er jo nærmest lig 0.  Bare sidste måned blev Google bedt om at fjerne 17 millioner urls. Det er jo vanvittigt det her! Noget må og skal ske på et tidspunkt.

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)